  • 1. Data: 2009-02-11 08:42:00
    Temat: dzialka
    Od: p...@h...com

    witam,

    w ofertach internetowych znalazlem dzialke 500 m2, ktora chca sprzedac
    za 500 zl czyli 1 zl za m2,
    jaki moze byc powod ze dzialka jest tak tania, czy jezeli po czasie
    okarze sie ze hipoteka dzialki jest obciazona,
    to czy moge (zakladajac ze ja kupie) zrzec sie wlasnosci dzialki ?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-02-11 08:50:47
    Temat: Re: dzialka
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Uzytkownik wrote:
> [...]
    > okarze sie ze hipoteka dzialki jest obciazona,
    > to czy moge (zakladajac ze ja kupie) zrzec sie wlasnosci dzialki ?

    a moze lepiej zapytac sie sprzedawcy? nasze szklane kule sa w serwisie
    (ogólno polska akcja kalibracji szklanych kul) i nie mozemy ci pomóc.

    nich ci podesle wypis z ksiegi wieczystej i wiesz wszytsko.

    zreszta zakup dzialki wymaga umowy notarialnej.

  • 3. Data: 2009-02-11 08:53:51
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Uzytkownik "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

    > nich ci podesle wypis z ksiegi wieczystej i wiesz wszytsko.
    >
    > zreszta zakup dzialki wymaga umowy notarialnej.

    A wiesz jak bywa z ksiegami? Idziesz do sadu sprawdzic hipoteke, a tam
    czysta jak lza. Ty kupujesz a po miesiacu pojawia sie wpis o zajeciu
    hipoteki przez bank na miesiac przed zakupem dzialki. :-)

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2009-02-11 09:04:36
    Od: p...@h...com

    On 11 Lut, 09:53, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:
> [...]
    > czysta jak lza. Ty kupujesz a po miesiacu pojawia sie wpis o zajeciu
    > hipoteki przez bank na miesiac przed zakupem dzialki. :-)

    A co to znaczy zajecie hipoteki, czy bank moze zadac pieniedzy
    wiekszych niz cena dzialki,
    czy tez najgorsze co moze zrobic to odebrac dzialke przez komornika ?

  • 5. Data: 2009-02-11 09:11:18
    Od: "SCI012" <s...@i...pl>

> [...]
    > czysta jak lza. Ty kupujesz a po miesiacu pojawia sie wpis o zajeciu
    > hipoteki przez bank na miesiac przed zakupem dzialki. :-)

    Niekoniecznie bo wczesniej musialby wplynac wniosek o wpis hipoteki;) a w
    momencie zawarcia umowy k-s sprawdzasz stan ksiegi i jezeli nie ma zadnego
    wniosku czy wpisu o hipotece to ksiega jest czysta Pozd

  • 6. Data: 2009-02-11 09:19:30
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Uzytkownik <p...@h...com> napisal w wiadomosci

    > A co to znaczy zajecie hipoteki, czy bank moze zadac pieniedzy
    > wiekszych niz cena dzialki,
    > czy tez najgorsze co moze zrobic to odebrac dzialke przez komornika ?

    Ustanowienie hipoteki moze byc np. forma zastawu bankowego, jako
    zabezpieczenie udzielonego kredytu. Chlop przestaje kredyt splacac, wowczas
    bank ma prawo zajac hipoteke i przeprowadzic licytacje nieruchomosci. To
    jeden z przykladow, bo tak naprawde moga byc inni wierzyciele dopisujacy sie
    do hipoteki, jezeli wlasciciel nie wywiazuje sie z zobowiazan. Wowczas
    komornik sadowy na podstawie wyroku sadowego i szacunkowej ceny minimalnej
    oglasza licytacje nieruchomosci. Kiedy uda sie ja sprzedac, to pokrywa sie
    zobowiazania wlasciciela, wraz z nalezna komornikowi prowizja. :-) Gdyby
    nieruchomosci nie udalo sie sprzedac za pierwszym razem, to komornik oglasza
    kolejna licytacje obnizajac cene i tak do skutku. Jezeli kwota sprzedazy nie
    pokryje zobowiazan, to dluznika przesladuje sie dalej i zabiera mu sie np.
    spora czesc wyplaty, samochod i co tam jeszcze da sie sprzedac.

    Pozdro.. TK

  • 7. Data: 2009-02-11 09:22:36
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "SCI012" <s...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > w momencie zawarcia umowy k-s sprawdzasz stan ksiegi i jezeli nie ma
    > zadnego wniosku czy wpisu o hipotece to ksiega jest czysta Pozd

    Tak, tylko ze wniosek sklada sie wczesniej, a wpis pojawia sie pozniej. Byla
    swego czasu dyskusja na temat opozniajacych sie wpisow w ksiegach
    wieczystych o komputeryzacji itd. Bywalo tak, ze wpisu dokonywano po dwuch
    miesiacach od zlozenia wniosku.

    Pozdro.. TK

  • 8. Data: 2009-02-11 09:45:21
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik <p...@h...com> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...
> [...]
    > okarze sie ze hipoteka dzialki jest obciazona,
    > to czy moge (zakladajac ze ja kupie) zrzec sie wlasnosci dzialki ?

    Po pierwsze to pewnie ktoś się pomylił wpisując cenę. Po drugie to hipotekę
    sprawdza się przed podpisaniem aktu notarialnego + złożone wnioski. Wszelkie
    wnioski dotyczące hipotek byłego właściciela złożone po podpisaniu aktu i
    złożeniu wniosku o zmianę właściciela w sądzie zostaną oddalone.
    Możesz zrzec się własności dizłąki w formie darowizny.

  • 9. Data: 2009-02-11 10:32:33
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > A wiesz jak bywa z ksiegami? Idziesz do sadu sprawdzic hipoteke, a tam
    > czysta jak lza. Ty kupujesz a po miesiacu pojawia sie wpis o zajeciu
    > hipoteki przez bank na miesiac przed zakupem dzialki. :-)

    Ja wiem jak to bywa z księgami. Idziesz do sadu i sprawdzasz równiez wnioski.
    Dla chcącego nic trudnego.

  • 10. Data: 2009-02-11 10:36:36
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > A co to znaczy zajecie hipoteki, czy bank moze zadac pieniedzy
    > wiekszych niz cena dzialki,
    > czy tez najgorsze co moze zrobic to odebrac dzialke przez komornika ?

    Zajęcie hipoteki to taki język potoczny oznaczający wpisanie obciążeń w dziale
    IV księgi wieczystej.
    Potocznie bank ma oczywiście prawo żądać pieniedzy, a prawidłowo to ma prawo
    zaspokoić swoje roszczenia w wysokości wpisanej hipoteki. A czy to będzie
    więcej czy mniej niż cena/wartość działki to już inna sprawa.
    A najgorsze to jest wszczęcie egzekucji z działki, sprzedaż jej przez komornika
    po cenie niższej niż wysokość aktualnego zadłużenia. Ale to tylko ostatnie
    lebiody do tego doprowadzają. Wtedy to już leżysz i kwiczysz.