  • 1. Data: 2010-12-25 09:17:07
    Temat: e.s.e. - jak to parzyć?
    Od: Sierp <s...@n...netgrr>

    Witam,

    jak parzyć kawę e.s.e.?
    Aktualnie woda przecieka przez uszczelki (krups XP4020), i zastanawiam
    się, jak powinna być umieszczona saszetka e.s.e. w specjalnym
    pojemniczku - czy te papierowe boki saszetki powinny byc zagiete i cala
    saszetka powinna zmiescic sie w metalowym pojemniczku, czy tez fragmenty
    mogą wystawać?

    Sierp

  • 2. Data: 2010-12-25 10:11:08
    Temat: Re: e.s.e. - jak to parzyć?
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >jak parzyć kawę e.s.e.?
    >Aktualnie woda przecieka przez uszczelki (krups XP4020), i zastanawiam

    U mnie w Kenwoodzie Mokabista mam specjalny "wkład" w którym umieszczam
    saszetkę ese. Saszetkę się wciska do środka (upycha).

  • 3. Data: 2010-12-25 14:15:21
    Od: Sierp <s...@n...netgrr>

    W dniu 2010-12-25 11:11, /// Kaszpir /// pisze:

    > U mnie w Kenwoodzie Mokabista mam specjalny "wkład" w którym umieszczam
    > saszetkę ese. Saszetkę się wciska do środka (upycha).

    tez mam taki wklad (trzymadełko ;-), ale saszetka ese nie jest okragla,
    tylko prostokatna
    (tz wklad kawowy jest okragly, ale koperta papierowa jest prostokatna) i
    teraz co zrobic z rogami tejze koperty?
    zawinac do srodka (ew pod spod)? czy ma wystawac? bo nie wiem, czy
    wlasnie nie przez to wycieka woda, ale nie chce zmarnowac kilka saszetek
    na proby, wiec jak ktos robil to moze doradzi :)

    Sierp

  • 4. Data: 2010-12-25 22:21:43
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >zawinac do srodka (ew pod spod)? czy ma wystawac? bo nie wiem, czy wlasnie
    >nie przez to wycieka woda, ale nie chce zmarnowac kilka saszetek na proby,
    >wiec jak ktos robil to moze doradzi :)

    Ja mam ekspres uniwersalny na wkłady Senseo i ESE (3 różne "trzymadełka").

    Głównie używam wkładów typu "senseo" ale kupiłem ostatnio trochę kaw
    esspreso typu ESE aby przetestować niezużywane trzymadełko :)

    ESE jakie kupiłem są okrągłe , standardu 44mm (jeśli dobrze pamiętam).
    Przypominają wkłady do Senseo , ale są mniejsze i grubsze ...

    Jesteś pewien że jest to format E.S.E a nie jakiś inny ?

  • 5. Data: 2010-12-26 16:10:38
    Od: Sierp <s...@n...netgrr>

    W dniu 2010-12-25 23:21, /// Kaszpir /// pisze:
    > ESE jakie kupiłem są okrągłe , standardu 44mm (jeśli dobrze pamiętam).
    > Przypominają wkłady do Senseo , ale są mniejsze i grubsze ...
    >
    > Jesteś pewien że jest to format E.S.E a nie jakiś inny ?

    tak, jest to firmy illy, ktora jest w grupie ese

    kupilem to

    http://www.kawa-ekspres.pl/p,illy_kawa_w_saszetkach_
    e.s.e._36_szt.,46,262.html

    wklad kawowy jest okragly, ale cala koperta (z obrzezami) sa kwadratowe

    Sierp

  • 6. Data: 2010-12-26 16:27:45
    Od: Sierp <s...@n...netgrr>

    W dniu 2010-12-25 23:21, /// Kaszpir /// pisze:
    > Jesteś pewien że jest to format E.S.E a nie jakiś inny ?

    tu na zdjeciu jest dokladnie to co posiadam
    http://www.craystone.com/francis/esepods.html

    Sierp

  • 7. Data: 2010-12-26 20:24:48
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    > tu na zdjeciu jest dokladnie to co posiadam
    > http://www.craystone.com/francis/esepods.html

    Moje są okragłe ...

    Myśle że kształt "opakowania" nie ma znaczenia. U mnie kawę w saszetce
    wciskam do otworu "podajnika" i robię kawę ...

    PS. Moje ESE tak wyglądają ...

    http://img07.allegroimg.pl/photos/oryginal/13/79/41/
    21/1379412158

  • 8. Data: 2010-12-26 22:21:35
    Od: Sierp <s...@n...netgrr>

    W dniu 2010-12-26 21:24, /// Kaszpir /// pisze:
    > Myśle że kształt "opakowania" nie ma znaczenia. U mnie kawę w saszetce
    > wciskam do otworu "podajnika" i robię kawę ...

    chyba masz racje, bo dla testu obcialem dookola bibulke "na okrągło" aby
    nie wystawała poza kolbę podajnika - nic to nie dało - cieknie dalej,
    kawa sie nie parzy. Co ciekawe - z innymi wkladami (na zwykla kawe
    mielona) jest OK (tzn nie cieknie, ale kawa malo smaczna) -
    przypuszczam, ze cos nie tak z cisnieniem...

    cos mi sie wydaje, ze to kolejny defekt tego ekspresu... nie polecam
    krupsa, wiecej z nim bylo problemow niz powodow do zadowolenia, na pewno
    nie kupie juz ekspresu tej firmy...

    sprobuje moze jeszcze odkamienic i... nie wiem, jak nic nie pomoze to
    albo rozkrece i sprobuje wyczyscic, albo oddam do serwisu, albo wyrzuce
    w cholere

    Sierp