  • 11. Data: 2009-03-13 13:59:05
    Temat: Re: facelia na chwasty
    Od: "mAYKIN" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dirko" <i...@g...com> napisał w wiadomości
    news:gpdm4g$ic8$1@news.vectranet.pl...
    >W wiadomości news:gpdhtr$8ne$1@news.dialog.net.pl mAYKIN

    > Hejka. A po co zastępować jedne rośliny drugimi?
    > Pozdrawiam dociekliwie Ja...cki

    Chociażby po to, aby ładnie wyglądało i aby mieć jeden rodzaj zielska niż 50
    odmian czegoś dziwnego. Może chociaż zainteresuje się roślinkami jakaś
    okoliczna wiejska krówka, a przy okazji wyżre te półtora metrowe trawsko.
    Mam kawałek ziemi na który nie mogę nawet wejść, bez kosy.
    Pozdrawiam M

  • 12. Data: 2009-03-13 14:42:59
    Od: "mAYKIN" <m...@p...onet.pl>

    > 50
    >
    > Krowy nie jedzą wszystkiego - kup sobie kozy.

    Oczywiście, że kupię kozy, a nawet chomika i psa Jeszcze rower i śmieciarkę
    albo czapkę z daszkiem.

  • 13. Data: 2009-03-13 15:18:38
    Od: "mAYKIN" <m...@p...onet.pl>

    > śmieciarkę
    >
    > Napisałem poważnie. Kępy wysokich traw najlepiej wyrwać z wszystkimi
    > korzeniami i kłączami. resztę regularnie kosić - zanikną rośliny dwu i
    > więcej letnie.
    > Zamiast koszenia można stosować desykację.

    Może i poważnie, ale niby czym mam kosić pol hektara pola - kosiarką, czy
    kosą??? Kępy też mam wyrywać ręcznie??? Chyba ktoś tu nie wie ile to jest
    pół hektara. Pozatym jak napisałem, nie mam dostępu do żadnych maszyn
    rolniczych, a swoja drogą to po co mam pomosić koszty, jak i tak w przyszłym
    roku będzie po z oraniu to samo. A kozy nie kupię, bo nie mam stajenki dla
    niej. A desykacja też nie jest dobrym rozwiązaniem z paru względów np
    finansowym.
    Pozdrawiam M

  • 14. Data: 2009-03-13 16:17:56
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

    A desykacja też nie jest dobrym rozwiązaniem z paru względów np
    > finansowym.

    Wydziel z tego pola jedną grzędę do uprawy,tak,aby zarobiła na utrzymanie
    reszty gospodarstwa.Albo masz zysk,albo straty,stanu pośredniego nie ma.
    Pozdrawiam.Mirzan

  • 15. Data: 2009-03-13 16:57:06
    Od: "skryba" <s...@o...eu>

    > Mam kawałek ziemi na który nie mogę nawet wejść, bez kosy.

    Proponuję wejść z kosą.
    Za swoją prace nie będziesz musiał nikomu płacić,
    a kondycja poprawi się zdecydowanie bez ponoszenia
    kosztów za wstęp na siłownię.
    ;-))

    Pozdrawiam bezkosztowo

  • 16. Data: 2009-03-13 17:03:31
    Od: "mAYKIN" <m...@p...onet.pl>

    > Wydziel z tego pola jedną grzędę do uprawy,tak,aby zarobiła na utrzymanie
    > reszty gospodarstwa.Albo masz zysk,albo straty,stanu pośredniego nie ma.
    > Pozdrawiam.Mirzan

    Ja już nie wiem, czy tutaj ktoś czyta posty z jakimkolwiek zrozumieniem tego
    co czyta. Na początku zapytałem, czy mogę posiać fecelię z ręki wprost na
    chwasty i trawy.
    No i jakie dostałem odpowiedzi:
    - mam sobie kupić kozę,
    - mam wyrwać wszystkie trawy z korzeniami rękoma
    - mam polać pole chemikaliami
    - mam nic nie robić
    - mam wydzielić grzędę do uprawy,tak,aby zarobiła na utrzymanie reszty
    gospodarstwa

    Proponuję nieudzielać mi takich odpowiedzi, bo szkoda mojego czasu na
    odpisywanie
    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2009-03-13 17:06:48
    Od: "mAYKIN" <m...@p...onet.pl>

    > Proponuję wejść z kosą.
    > Za swoją prace nie będziesz musiał nikomu płacić,
    > a kondycja poprawi się zdecydowanie bez ponoszenia
> [...]

    Myślałem jeszcze o zalożeniu chomonta z plugiem i bronami i przebiegnięciu
    się parę razy po tej skoszonej trawie.
    Dziekuję za dobre rady "dziadkowi dobra rada"

  • 18. Data: 2009-03-13 17:56:10
    Od: "Dirko" <i...@g...com>

    W wiadomości news:gpe3r9$n89$1@news.dialog.net.pl mAYKIN
    <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Myślałem jeszcze o zalożeniu chomonta z plugiem i bronami i
    > przebiegnięciu się parę razy po tej skoszonej trawie.
    > Dziekuję za dobre rady "dziadkowi dobra rada"

    Hejka. Gdy się nie ma:
    - potrzebnej wiedzy,
    - narzędzi i maszyn rolniczych
    albo
    - kasy na ich zakup lub wynajęcie,
    ani
    - chęci do ciężkiej pracy na roli,
    nie ma sensu się irytować i chyba trzeba się pogodzić ze stanem istniejącym
    i polubić tę bioróżnorodność na działce. :-D
    Pozdrawiam ruderalnie Ja...cki

  • 19. Data: 2009-03-13 18:15:27
    Od: "mAYKIN" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > nie ma sensu się irytować i chyba trzeba się pogodzić ze stanem
    > istniejącym
    > i polubić tę bioróżnorodność na działce. :-D

    Jeżeli uważasz, że do siania z "ręki" nieodzowne jest posiadanie
    > - potrzebnej wiedzy,
    > - narzędzi i maszyn rolniczych
    > - kasy na ich zakup lub wynajęcie,
    > - chęci do ciężkiej pracy na roli,
    no to wybacz, .... czy wszyscy rolnicy tak sądzą.

    Moje pierwsze pytanie było skierowane do kogoś kto się zna na facelii, kto
    już praktykował wysiewanie. Niestety odpowiedzi które dostałem są na bardzo
    niskim poziomie, nie wspomnę o tym, że zupełnie nie na temat.

  • 20. Data: 2009-03-13 18:23:57
    Od: "mAYKIN" <m...@p...onet.pl>

    > Zawsze pozostaje jeszcze wiara w cuda.
    > Ja z taka powierzchnia poradziłem sobie częściowo sam, częściowo z zoną.
    > Miałem taczki, szpadel, widły ogrodnicze i motykę sercówkę s trzema
    > szpikulcami z drugiej strony.
    > Kopałem szpadlem i widłami, motyczką rozcinałem i rozbijałem bryły na
    > mniejsze kawałki, a szpikulcami wyławiałem korzenie i łodygi rzucając na
    > taczki, którym,i zawoziłem na kompost. Dopiero później kupiłem
    > glebogdyzarkę
    > o nazwie Mrówka. Mam ją do dzisiaj.
    > Wykorzystanie żony polega na odcinaniu szpadlem kolejnych kęsów, które
> [...]

    Czy tak ciężko, Ci zrozumieć, że chcę tylko coś tam posiać, a nie stworzyć
    nowoczesne gospodarstwo rolne. A gdybym się spytał, czy można posadzić
    drzewo na działce to też byś odpowiadał, że trzeba najpierw z całego pola
    wydłubać trawę widłami z wykorzystaniem żony