  • 1. Data: 2009-02-06 13:17:40
    Temat: forsycja?
    Od: "Wanda Ch." <w...@t...pl>

    Cztery tygodnie temu obcięłam gałązki forsycji i pięknie mi w domu
    zakwitła, czy mogę ją teraz gdy przekwitła zakopać w kompostowniku
    aby przetrzymała do wiosny. Potem do ziemi .(może wypuści korzonki). A
    może zostawić ją w domu niech tak stoi w wodzie?

  • 2. Data: 2009-02-06 13:23:42
    Temat: Re: forsycja?
    Od: "Dirko" <i...@g...com>

    W wiadomości
    f.googlegroups.com
    Wanda Ch. <w...@t...pl> napisał(a):

> [...]
    > aby przetrzymała do wiosny. Potem do ziemi .(może wypuści korzonki).
    > A może zostawić ją w domu niech tak stoi w wodzie?

    Hejka. Forsycja się bardzo łatwo ukorzenia. Wsadź patyki od razu do
    ziemi. :-)
    Pozdrawiam odwilżowo Ja...cki

  • 3. Data: 2009-02-06 13:30:10
    Od: "Wanda Ch." <w...@t...pl>

    On 6 Lut, 14:23, "Dirko" <i...@g...com> wrote:
> [...]
    d36g2000prf.googlegroups.com

    >     Hejka. Forsycja się bardzo łatwo ukorzenia. Wsadź patyki od razu do

    teraz mam to zrobić? A może będzie zamarznięta ziemia .Chociaż jutro
    ma być w Łodzi 8 na plusie .

  • 4. Data: 2009-02-06 15:03:21
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Wanda Ch." <w...@t...pl> writes:

> [...]
    > aby przetrzymała do wiosny. Potem do ziemi .(może wypuści korzonki). A
    > może zostawić ją w domu niech tak stoi w wodzie?

    Ja bym jeszcze potrzymal w wodzie.

    MJ

  • 5. Data: 2009-02-06 17:31:35
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 06 Feb 2009 16:03:21 +0100, Michal Jankowski napisał(a):

    > Ja bym jeszcze potrzymal w wodzie.
    >
    > MJ

    Wsadzić w doniczki z ziemią ogrodniczą pół na pół z piaskiem (utrzymywac
    wilgoć) i do niezamarzającego garażu aż do wiosny.

  • 6. Data: 2009-02-06 19:06:29
    Od: "MM" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Wanda Ch." <w...@t...pl> napisał w wiadomości
[...]

    Ja bym ją zostawil w domu w wodzie. Jak puści korzonki zasadzić do doniczki
    a dopiero jak się ociepli przesadzić do gruntu...

  • 7. Data: 2009-02-06 19:46:39
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 6 Feb 2009 20:06:29 +0100, MM napisał(a):

> [...]
    > może zostawić ją w domu niech tak stoi w wodzie?
    >
    > Ja bym ją zostawil w domu w wodzie. Jak puści korzonki

    Raczej zgnije, bo w domu za ciepło i w wodzie nie ma dostępu powietrza -
    rozwiną się kolonie bakterii gnilnych i po wszystkim..

  • 8. Data: 2009-02-09 08:01:19
    Od: Kyllyan <m...@o...pl>

    Ikselka pisze:

    > Raczej zgnije, bo w domu za ciepło i w wodzie nie ma dostępu powietrza -
    > rozwiną się kolonie bakterii gnilnych i po wszystkim..

    Słusznie. Forsycja najlepiej sie rozmnaża z sadzonek zielnych zebranych
    w drugiej połowie czerwca. Ale zawsze mozna probować ;)

    --
    Sławomir Jan Marusiński
    Gdańsk. GG 5420750

  • 9. Data: 2009-02-09 13:55:15
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 09 Feb 2009 09:01:19 +0100, Kyllyan napisał(a):

    > Słusznie. Forsycja najlepiej sie rozmnaża z sadzonek zielnych zebranych
    > w drugiej połowie czerwca. Ale zawsze mozna probować ;)

    Można próbować jak z ligustrem - tyle że z półzdrewniałych, ale trzeba
    umieścić w luźnym podłożu (torf z piaskiem), a nie w wodzie.