  • 21. Data: 2012-08-21 13:55:28
    Temat: Re: instalacja pod nowy kociol na ekogroszek
    Od: "kamtzu" <...@t...pl>

    Użytkownik "Jackare" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >Dodatkowo montujesz sobie zawór 4 drogowy i on zabezpiecza kocioł przed
    >korozją niskotemperaturową i tutaj też masz co najmniej dwie możliwości
    >możesz zastosować pompę mieszającą albo nadal możesz wsyzstko oprzeć na
    >głównej pompie c.o.. Zawór 4 drogowy będzie sterowany autonomicznym
    >siłownikiem i sterownikiem termostatycznym kotrolującym temperaturę powrotu
    >wody grzewczej do kotła. Gdy będzie niska będzie się przełączał powodując
    >grzanie wody w małym obiegu lub wypuszczając wodę do obwodów odbiorczych,
    >gdy temperatura będzie odpowiednio wysoka.

    Moze czegos nie rozumiem ale wyglada mi to na dwa uklady wzajemnie sie
    wykluczajace. Twierdzisz ze oba uklady maja pilnowac temperatury wody w
    obiegu kotlowym? Temperatura spadnie, zawor czterodrogowy przelaczy obieg na
    kotlowy, sterownik kotla stwierdzi ze temp. jest ok i tak zostanie. Albo
    zawor znow sie otworzy i beda tak sobie wachlowac?

    Wydaje mi sie ze zaproponowany przeze mnie uklad jest mimo wszystko
    prostszy. Kociol ze swoim sterownikiem zapewnia temperature zasilania a
    sterownik pokojowy reguluje silownikiem tak by osiagnac zadana temperature
    powietrza w pomieszczeniu.

    >Wszystko zależy od zasobności portfela i fantazji projektanta, inwestora i
    >wykonawcy. [...]
    >Przy małym i dobrze izolowanym budynku nie widziałbym sensu robić bardzo
    >rozbudowanego układu chyba że lubisz spędzać wieczory w pięknej kotłowni
    >kontemplując pracę automatyki lub kotłownia ma być obektem zazdrości
    >okolicy.

    Budynek nie jest ani zbytnio maly ani super zaizolowany a kotlownia tak jak
    pisalem ma byc jak najprostsza w obsludze dla starszej osoby, z centralnym
    sterowniem za pomoca jednego pokretla.

  • 22. Data: 2012-08-21 14:41:35
    Od: "William Bonawentura" <w...@o...pl>

    > Moze czegos nie rozumiem ale wyglada mi to na dwa uklady wzajemnie sie
    > wykluczajace. Twierdzisz ze oba uklady maja pilnowac temperatury wody w

    Termostat pompy podmieszania uruchamia ją gdy temperatura powrotu spada
    poniżej 60 stopni. Termostat sterownika kotła dba o to by temperatura
    zasilania wynosiła np. 75 stopni.

  • 23. Data: 2012-08-22 02:29:24
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "kamtzu" <...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > sterownik pokojowy reguluje silownikiem tak by osiagnac zadana temperature

    to rób jak chcesz jeżeli wymysliłeś że będziesz miał ogrzewanie inne niż
    wszyscy. W końcu to ani mój dom ani moje ogrzewanie ani moje problemy.
    Jeżeli chcesz tu znaleźć potwierdzenie słuszności lub przeforsować swój
    pomysł to ja mówię że nie jest dobry. To już dawno zostało wymyślone i nie
    ma potrzeby odwracać tego do góry nogami. Dziękuję.
    --
    Jackare