  • 51. Data: 2020-06-24 10:17:43
    Temat: Re: internet kablowy w domu
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2020-06-24 o 01:24, Kżyho pisze:

    > O patrz, to może to mój przypadek też taki był. Miałem Netię Max20 na
    > łączu TPSA. Pierwsze 3 lata synchronizacja na ok. 15/1,2 i bez szału ale
    > jakoś działało. Awarii w zasadzie nie było i dało się jakoś żyć.
    > Póżniej była jakaś pierwsza większa awaria i półtora dnia nie miałem
    > netu (weekend akurat), sam nie wrócił, w końcu zgłosiłem i niby
    > naprawili. Ale od tego czasu zaczęły się jakieś cyrki, potem kolejne
    > jakieś pomniejsze awarie. Skończyło się tym, że mi net się
    > synchronizował 2/0,6.

    Awaria poszła na brak synchro, synchro się pojawiło, sprawa w TP
    zakończona. Trzeba ponawiać, tym razem na zaniżone parametry łacza.
    Jak miałeś 2Mbit, a płaciłeś za opcję do 20, to przynajmniej 10 powinno
    być (bo to niższy próg prędkości). Netia zamawia w tepsie łącze "up to
    10" czyli "1 do 10", i "10-20 Mbit". I w tych widełkach maja się
    zmieścić po naprawie, albo dać BMT na dana opcję prędkości.

    > Jak się strony zaczęły otwierać jak kiedyś na modemie - wgrywającymi się
    > linijkami, to już mi się nawet nie chciało składać reklamacji, tylko
    > poszło do nich wypowiedzenie umowy i od tego czasu się męczymy na też
    > dość kiepskim LTE czekając z utęsknieniem od 3 lat na światłowód od
    > Orange, który podłącza go wszędzie w okół tylko nie u nas...

    Jak ma Netia@Orange 10/1, router pokazuje, że teoretycznie mogłoby się
    zestawić na 15/1, ale nie idę w większe widełki 10-20, bo to ryzyko
    niestabilności. LTE u mnie pływa, 30 do 6 w szczycie, wolę tę stabilną
    10 niż pływające LTE. Na nic innego nie mam co liczyć w mojej okolicy,
    mam dychę, czyli nie jestem wykluczony cyfrowo. Czyli dotacji na
    likwidację białych plam internetu żaden operator nie dostanie. A z
    własnej kieszeni nikt nie będzie inwestować.
    Ten biznes tylko na dotacjach się kreci. Dlatego teraz na wsiach i
    opłotkach miast jest światełko 300Mbit, a w miastach jak ktoś nie ma
    kablówki, to dziaduje na kilkunastu megabitach.

    --
    viktorius

  • 52. Data: 2020-06-24 13:30:09
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Kżyho napisał:

    > Mam w domu 3 różnych operatorów GSM - NJU (Orange), T-Mobile i PlusGSM.
    > Wszyscy działają mocno przeciętnie, żeby nie powiedzieć słabo u mnie. A
    > jak się zaczęły koronawirusy, to w ogóle net po prostu umarł momentami.

    Potwierdzam. W wielu rejonach Polski nastąpił zjazd w dół w sieciach
    wszystkich operatorów, więc umowa ze wszystkimi niewiele daje.

    --
    Jarek

  • 53. Data: 2020-06-24 13:44:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Kolega zdaje się mieszkać w PLIXowym datacenter, że ma dostęp
    > do one.one.one.one poniżej milisekundy (ja mam więcej nawet do
    > domowego routera wifi który stoi 2.5m ode mnie).
    >
    > Czy mogę zapytać ile kolega ma wzrostu? Czy dobrze zgaduję,
    > że w okolicach 1U ? To by wiele wyjaśniało.

    Czy ja gdzieś pisałem, że tam mieszkam? Podałem to jako ciekawy
    przypadek miejsca, gdzie blisko jest do rzeczy nibydalekich.
    A owszem, bywam tam czasem z misją, widuję ludzi o posturach
    całkiem niekrasnoludzkich. Niektórzy nawet tak mieszkają.

    Jarek

    --
    Moja misja była głęboko utajona. Kryptonim "Pasikonik". Polecenie
    przejścia w Kingsajz i przeniknięcia w szeregi polococktowców.

  • 54. Data: 2020-06-24 15:02:11
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 24.06.2020 o 10:17, viktorius pisze:
> [...]
    > opłotkach miast jest światełko 300Mbit, a w miastach jak ktoś nie ma
    > kablówki, to dziaduje na kilkunastu megabitach.

    No u nas ostatecznie to biedne LTE jednak działa lepiej niż poprzedni
    ADSL, więc tak zostawiliśmy do czasu dociągnięcia światła. A że miałem
    je mieć już w zeszłym roku...

    U mnie sytuacja jest jakaś powalona. Połowa osiedla dostała i ma od 1,5
    roku światło. Druga część miała dostać w kolejnym roku, ale nic
    hurtowego się nie wydarzyło. Pod koniec zeszłego roku pojawili się tylko
    w okolicy kablarze i pociągnęli światło w ulicy, która jest
    przedłużeniem mojej, ale administracyjnie to już jest podpoznańska
    mieścina. Do mnie nie dociągnęli.
    Tydzień temu zaczęli ciągnąć w dwóch miejscach światło, na takiej
    głównej ulicy przecinającej nasze osiedle. To się ucieszyłem, że coś się
    ruszyło. Ale też nie - z jednej strony dociągnęli do 20 m przed moją
    ulicą (prostopadłą do tej), z drugiej strony dociągnęli do punktu jakieś
    200 m od mojej ulicy i tam zakończyli.
    Teraz sąsiadka z rady osiedla niby wyciągnęła z Orange info, że mamy
    mieć podłączenie w listopadzie 2020. No zobaczymy, bo takie różne
    terminy to już kilka razy słyszałem...

    Ewidentnie jakby niemal złośliwie omijali kilka ulic w naszym rejonie.
    Jest to o tyle idiotyczne, że oni u nas nie muszą w ogóle kopać. Mają
    gotowe swoje tunele kablowe i muszą tam tylko wciągnąć światłowód. Całą
    infrastrukturę towarzyszącą też mają już tam pomontowaną od dobrze 3 lat.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 55. Data: 2020-06-24 15:03:45
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    > Ty do tych ludzi co potrzebują szybkie łącza i mają ogromne ilości danych
    związanych z pracą nie należysz. Bo zamiast napisać że jacyś bliżej nie określeni
    ludzie potrzebują napisał byś że potrzebujesz i dał przykłady tego co slesz i
    odbierasz.

    Wyobraź sobie, że nie muszę się przed Tobą spowiadać czym ja czy moja
    żona się zajmujemy i jakie sprzęty mam w domu. Zamykam się w
    stwierdzeniu, że potrzebuję ponadprzeciętnego łącza niż standardowy
    Kowalski. I LTE jest dalekie od wypełnienia moich potrzeb.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 56. Data: 2020-06-24 15:36:51
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A ja potrzebuje zwykłego netu bo kutasa mam sporego. Znam tylko jedną osobę która
    potrzebuje ponadprzeciętnego netu. Montuje filmy dla kin, telewizji. Pliki są ogromne
    nawet jak w HD wysyła do klienta żeby zobaczył jak wychodzi. Ale tylko teraz jak
    zdalnie pracuje bo przed wirusem spotykał się z klientem i mu puszczał film. Nie
    spodziewam się że napiszesz co robisz i do czego Ci potrzebny net nie z tej ziemi.

  • 57. Data: 2020-06-24 19:28:52
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 24 Jun 2020 13:30:09 +0200, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > Potwierdzam. W wielu rejonach Polski nastąpił zjazd w dół w sieciach
    > wszystkich operatorów, więc umowa ze wszystkimi niewiele daje.

    No ale nie zakladalbym tego jako reguły. Gdybym jako ponad 20 letni
    klient Plusa założył że skoro w pewnym miejscu gdzie od niedawna
    przebywam internet plusa na poziomie Edge jest standardem również u
    innych opów w tym miejscu to bym internetu nie miał. Okazało sie, że
    gdzie Plus oferuje jedynie Edge to T-Mobile daje LTE z 80Mbit
    download.... Warto jednak sprawdzać.

    --
    Marek

  • 58. Data: 2020-06-24 20:40:16
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

> [...]
    > innych opów w tym miejscu to bym internetu nie miał. Okazało sie, że
    > gdzie Plus oferuje jedynie Edge to T-Mobile daje LTE z 80Mbit

    Przecież nie piszę tego bez sprawdzenia.

    --
    Jarek

  • 59. Data: 2020-06-25 10:47:29
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 24.06.2020 o 19:28, Marek pisze:

> [...]
    > innych opów w tym miejscu to bym internetu nie miał. Okazało sie, że
    > gdzie Plus oferuje jedynie Edge to T-Mobile daje LTE z 80Mbit

    Przecież Ci napisałem, że mam w domu 3 największych operatorów i u
    wszystkich mniej więcej to samo dno.

    Pzdr
    --
    /__/_* /

  • 60. Data: 2020-06-25 11:53:22
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 25-06-2020 o 10:47, Kżyho pisze:

    > Przecież Ci napisałem, że mam w domu 3 największych operatorów i u
    > wszystkich mniej więcej to samo dno.

    Sprawdzałeś czy masz dostępne wszystkie pasma LTE i z jakich BTS-ów?

    yabba