  • 1. Data: 2009-03-08 19:06:01
    Temat: jak sprawnie ciąć cegłę na pół ?
    Od: "endriu" <m...@w...pl>

    jak w temacie

    Marek

  • 2. Data: 2009-03-08 19:11:04
    Temat: Re: jak sprawnie ciąć cegłę na pół ?
    Od: a...@g...com

    On 8 Mar, 20:06, "endriu" <m...@w...pl> wrote:
    > jak w temacie

    Najprosciej duza katowka + tarcza diamentowa, mozna tez mala katowka -
    nacinasz z dwoch stron, pukasz o cos twardego i lamie sie na pol :)
    Cialem mala katowka klinkierke na komin - polowki, 3/4, 1/4 i przy
    odrobinie uwagi mozna to zrobic naprawde estetycznie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2009-03-08 19:46:08
    Od: "endriu" <m...@w...pl>

    > nacinasz z dwoch stron, pukasz o cos twardego i lamie sie na pol :)

    a jak glebokie naciecia ? pytam, gdyz zastanawiam sie nad przecieciem cegiel
    na duza sciane - bedzie tego duzo i nie wiem czy warto

  • 4. Data: 2009-03-08 20:07:35
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "endriu" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > a jak glebokie naciecia ? pytam, gdyz zastanawiam sie nad przecieciem
    > cegiel na duza sciane - bedzie tego duzo i nie wiem czy warto

    Jak bedzie taego duzo, to najlepiej wyposazyc sie w jakas stacjonarna
    przecinarke, ktora umozliwi ciecie calej grubosci jednym przejsciem. Mam cos
    takiego i cialem tym Porotherm tarcza 550mm na dwa razy. I jak Adam pisze
    koniecznie diament, najlepiej chlodzony woda. Jak nie to duza katowka i
    sporo kurzu.

    Pozdro.. TK

  • 5. Data: 2009-03-08 20:16:35
    Od: a...@g...com

    On 8 Mar, 20:46, "endriu" <m...@w...pl> wrote:

    > a jak glebokie naciecia ? pytam, gdyz zastanawiam sie nad przecieciem cegiel
    > na duza sciane - bedzie tego duzo i nie wiem czy warto

    Ale jeszcze napisz jak ja chcesz ciac - wzdluz ktorego boku ? Jak na
    sciane, to nie czasem na dwie plaskie "plytki" ? Jezeli tak to katowka
    zdecydowanie odpada i trzeba pomyslec o czyms bardziej
    zautomatyzowanym :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 6. Data: 2009-03-09 08:49:06
    Od: "Jackare" <...@s...uk.de.pl>

    Są też gilotyny do cięcia kostki brukowej betonowej - może się to nadaje też
    i do cegieł.
    A nie można starą metodą- opukać młotkiem murarskim i stuknąć w środek ?
    Cegły dobrej jakości spokojnie można było tak kroić na połówki i czwórki.

  • 7. Data: 2009-03-09 09:35:01
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jackare" <...@s...uk.de.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Cegły dobrej jakości spokojnie można było tak kroić na połówki i czwórki.

    Wszystko zależy co to za cegła
    i w którym kierunku tniemy.
    Ja ciąłem sporą ilość klinkierówki zwykłą
    małą szlifierką kątową. Pyłu co nie miara
    ale się dało - nacięcia z 2 stron i puk.
    Ciecie było wzdłuż cegły.
    Przy pokemonach będzie troche trudniej,
    co nie znaczy że to niemożliwe

    Pzdr
    J23

  • 8. Data: 2009-03-09 10:23:42
    Od: "endriu" <m...@w...pl>

> [...]
    > sciane, to nie czasem na dwie plaskie "plytki" ? Jezeli tak to katowka
    > zdecydowanie odpada i trzeba pomyslec o czyms bardziej

    tak, chodzi o plytki na sciane
    mam poteznego flexa, myslalem o zamocowaniu go - kilka plyt osb- prowadnica
    w ksztalcie prostokatnej rury o przekroju cegly i pionowym zamocowaniu
    (cegly grawitacyjnie przechodzilyby przez tarcze

  • 9. Data: 2009-03-09 13:03:23
    Od: Piotr Posiadała <p...@p...onet.pl>

    w Gdansku jest firma która tnie cegly klinkierowe na plytki 2 cm grubosci,
    ceny: 60 gr netto za 1 płytkę, 1,20 zł netto za płytke katowa