eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniekabel grzejny/grzewczy? jak zabezpieczyć na zimę inst.? › kabel grzejny/grzewczy? jak zabezpieczyć na zimę inst.?
    From: marios <d...@f...gd>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: kabel grzejny/grzewczy? jak zabezpieczyć na zimę inst.?
    Date: Mon, 17 Sep 2018 10:53:54 +0200

    Cześć
    Mam w spadku stary budynek częściowo mieszkalny, obecnie niezamieszkały,
    słabo izolowany.
    Jest CO w ukł. otwartym, no i woda z wodociągu.

    Z CO się spuści, kaloryfery starego typu, żeberkowe - na 1/2" rurach.
    Widziałem jakieś zawory do spuszczania, tylko raczej mała cześć wody
    zatrzyma się w kalafiorach - nie rozsadzi?
    Ogólnie instalacja w całości na stali 1/2"-1". CO bardziej wierzchem, a
    reszta w ścianach, jestem pewien że tam nie ma grama izolacji.
    CWU wykonana podgrzewaczem przepływowym 9kW, także zbiorników brak.

    Gdyby udało mi się w miarę sensownie spuścić wodę z układów, pozostaje
    wejście i licznik WU spod fundamentu.
    Mogę tam nie zaglądać nawet i ze 3 miesiące zimą (działka poza miastem).

    Pomyślałem o kablu grzewczym, jest tego do wyboru do koloru, ceny dosyć
    spore, no ale chyba nie potrzebuje tego dużo - 1-2-4 m.

    1. Czy ktoś orientuje się w jakości/markach tych kabli (chińszczyzna)?
    2. Czy brać z termostatem czy bez? ..
    3. .. A może kupić jakiś przemysłowy termostat ze stycznikiem?
    4. Czy warto próbować przedmuchać układ (hmm trzeba będzie rozkręcić
    śrubunki na początku) kompresorem jakimś tanim 50L (kompresora nie mam, może
    kupię), bo mam wątpliwości czy rury 1/2" można sensownie przedmuchać małym
    kompresorem.
    Gorzej że CO było grzane podkową wmurowaną w kuchnię kaflową, nie jestem
    pewien czy ta woda spłynie wystarczająco ze wszystkiego.

    Zakładam że szambo 6m3 nie zamarznie grzane gruntem od dołu? Czy koniecznie
    opróżnić (nie zaglądałem jeszcze ile jest)?