  • Data: 2017-11-12 18:47:14
    Temat: klimatyzator w roli ogrzewacza
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    witam

    mam pomysł aby ogrzewać klimatyzatorem, chłodząc piwnice. Nie wdajac się
    w szkodliwość tego procederu, proszę o poradę. klimatyzator jest
    jednobryłowy, ale da sie do niego podłączyć rury. stoi w miejscu w
    którym utrzymuje sie przez całą zimę w okolicach 12°C (a ma grzać teraz
    przez tydzień albo dwa). Teraz jest tam 16 stopni a klimatyzator może
    schładzać do... 17stu. więc gruchot nie startuje kompresora! Zastanawiam
    się nad dokopaniem sie do czujnika temperatury i oszukanie go. Ale nie
    wiem, czy taka dość wysoka temperatura schładzania nie jest podyktowana
    ograniczeniami związanymi z czynnikiem chłodzącym. jest nim propan. Jak
    myślicie - warto oszukać czujnik i podnosić temperaturę powietrza o ok
    10 stopni, czy to ze względu na ten propan będzie kompletnie pozbawione
    sensu ekonomicznego?

    szkodliwość dla pomieszczeń, aspekty obniżenia temperatury piwnicy, jak
    podłącze rury - proszę pominąć. to ma działać na krótką metę, podczas
    remontu ogrzewania gazowego. No i mam nadzieje że będzie tańsze niż
    grzanie "farelkiem"

    ToMasz