  • 21. Data: 2016-09-09 15:16:35
    Temat: Re: kociol i automat
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 9 września 2016 13:19:49 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:

> [...]
    > powinna mieć z 70 stopni C. Grzanie wody nawet w 2 taryfie do 60 stopni
    > kosztuje energię. Podniesienie temperatury o delta 50 (20->70) w nocy
    > będzie drogie tak czy inaczej. Pociągniesz więcej taniego prądu. Jest
    > noc więc fotovoltaika i solary nie pracują. Jedynie wiatrak mógłby coś
    > zaradzić :-)
    >
    > Jak zaczniesz zjadać prąd czy to przez pompę ciepła czy nawet czysty aby
    > go zgromadzić w wodzie to i tak zużyjesz go dużo mimo niższej ceny.
    > Inwestycja robi się skomplikowana, kosztowna, a czym więcej komponentów

    co jest skomplikowanego w buforze ciepła? Zaizolowany baniak z zaworem mieszajacym.
    A energia to energia, ile pobierzesz tyle oddasz. Kwestia policzenia dlugoterminowego
    instlacja+koszty biezace. Wybieraj najtaniej z dostepnych technicznie mozliwosci i
    tyle.

    b.

  • 22. Data: 2016-09-23 21:32:10
    Od: "doktorek" <q...@m...pl>

    a moze do obecnej instalacji, czyli starego kotla na paliwo stale i
    grzejnikow wpiac elektryczny kociol CO z sterowaniem przez internet i po
    problemie?

  • 23. Data: 2016-09-26 14:33:14
    Od: a...@g...com

    te panele na podczerwien promieniujace na sciany zaczynaja do mnie przemawiac.

  • 24. Data: 2016-09-26 20:21:05
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Tez mnie temat paneli interesuje. Na razie sprzedawcy opowiadaja ze daja do 70%
    oszczednosci w zuzyciu pradu. Wychodzi to lepiej niz pompa ciepla i jest dla mnie
    zwyczajnym naciaganiem. Na razie zbieram informacje. Specjalnie w ten cud techniki
    grzewczej nie wierze.

  • 25. Data: 2016-09-26 20:33:23
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 26 września 2016 20:21:07 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > Tez mnie temat paneli interesuje. Na razie sprzedawcy opowiadaja ze daja do
    > 70% oszczednosci w zuzyciu pradu. Wychodzi to lepiej niz pompa ciepla
    > i jest dla mnie zwyczajnym naciaganiem.

    To jest możliwe, ale tylko w kościele, kiedy grzeje ludzi a nie tysiące
    kubików powietrza. W chałupie na pewno to czyste naciąganie, zwłaszcza
    że piszą "do". Czyli równie dobrze może być 10% oszczędności :>

    L.