  • 1. Data: 2016-09-07 10:09:15
    Temat: kociol i automat
    Od: aquedal <a...@g...com>

    czy jest mozliwe majac kociol na paliwo stale z automatycznym podajnikiem by ten
    kociol sam sie odpalal codziennie i utrzymywal temperature zadana?
    Chodzi mi o to by taki kociol uzyc do ogrzewania domu, w ktorym bym bywal tylko
    weekendowo. w poniedzialek go programuje i mnie nie ma do piatku.

    elektryczne ogrzewanie tak moze dzialac i to jest latwe, kociol gazowy tez moze tak
    dzialac a taki na paliwo stale?

  • 2. Data: 2016-09-07 12:37:58
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Tez sie da, trzeba kupic taki z opcja rozpalania. Pewno kazdy na pellet ma taka
    opcje.

  • 3. Data: 2016-09-07 18:18:51
    Temat: Re: kociol i automat
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2016-09-07 o 10:09, aquedal pisze:
> [...]
    >
    > elektryczne ogrzewanie tak moze dzialac i to jest latwe, kociol gazowy tez moze tak

    Lepszym rozwiązaniem będzie tu sterownik pokojowy. Ustawiasz sobie na
    nim, żeby kocioł grzał tylko w weekendy, a w tygodniu tylko podtrzymuje żar.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 4. Data: 2016-09-07 18:41:58
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-09-07 18:18, wolim wrote:
    > nim, żeby kocioł grzał tylko w weekendy, a w tygodniu tylko podtrzymuje
    > żar.

    To podtrzymywanie jest jednak kosztowne. Podtrzymuje tak przez całe lato
    (w celu grzania wody):

    a) kocioł jest niestabilny (potrafi zgasnąć albo pracować jako palnik na
    granicy zgaśnięcia)
    b) zjada worek wegla na tydzień (25kg)
    c) zjada worek pelletu na 4 dni (15kg)
    d) pellet jest bardziej niestabilny od węgla

  • 5. Data: 2016-09-07 20:20:15
    Od: wolim <n...@p...tu>

> [...]
    > b) zjada worek wegla na tydzień (25kg)
    > c) zjada worek pelletu na 4 dni (15kg)
    > d) pellet jest bardziej niestabilny od węgla

    U mnie nie ma problemu z gaśnięciem. Fakt, pewnie nieco więcej zużyje
    węgla, ale coś mi się wydaje, że rozpalanie co tydzień wcale dużo mniej
    go nie pochłonie :)

    Inna zaleta jest taka, że w zimie nie będzie obawy, że w tygodniu
    zamarznie instalacja.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 6. Data: 2016-09-08 10:02:28
    Od: a...@g...com

    w tygodniu nie zamarznie bo w kaloryfery bym wtloczyl to cos co nie zamarza.

    Bardzo dziekuje Wam za pomoc, musze to sobie policzyc wszystko.
    Najbardziej by mi sie podobaly grzejniki akumulacyjne , dzialajace w nizszej taryfie
    i utrzymujace przez tydzien 7-10 stopni w budyknu, no ale raczej to wyjdzie bardzo
    drogo za prad.

  • 7. Data: 2016-09-08 12:02:47
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 7 Sep 2016 18:41:58 +0200, Sebastian Biały

    > To podtrzymywanie jest jednak kosztowne.

    Ale przecież w przypadku autora wątku energia się nie zmarnuje, tylko
    teoretycznie pójdzie w dom, dzięki czemu w weekend szybciej się nagrzeje i
    będzie bardziej komfortowo. Ostatecznie czy grzać tylko w weekend na pełny
    gwizdek, czy w podrzymaniu w tygodniu + weekend na 3/4 (przykładowo)
    gwizdka, wyjdzie na to samo.

    Kłopoty w podrzymaniu biorą się głównie ze zbyt mocnego paliwa -- tu nie
    powinno być problemu, można bowiem ustawić nieco większe wartości grzania
    niż tylko podtrzymanie (wszak będzie to już okres przejściowy/zimy).

    Generalnie nie opłaca się grzać tylko weekendowo -- lepiej grzać cały czas
    na niższe parametry (powiedzmy te 16-18sC).

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 8. Data: 2016-09-08 12:07:44
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 8 Sep 2016 01:02:28 -0700 (PDT), a...@g...com

    > Najbardziej by mi sie podobaly grzejniki akumulacyjne , dzialajace w
    > nizszej taryfie i utrzymujace przez tydzien 7-10 stopni w budyknu, no
    > ale raczej to wyjdzie bardzo drogo za prad.

    Zależy w jakim stanie jest dom i jak ten dom będzie wyglądać. Jak dopiero
    się będzie budować, to wcale nie będzie drogo uwzględniając np. usunięcie
    kominów czy brak inwestycji w kocioł.

    Samorozpalajacy się kocioł (a co ważniejsze, samogaszący) na pelet to
    wydatek min. 12 tys. zł. Do tego komin ze 2-3 tys. To kupa pieniędzy, którą
    można zwyczajnie wsadzić w grzanie prądem.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 9. Data: 2016-09-08 12:16:31
    Od: a...@g...com

    Kolega Myjk wlasnie kluczowe zdanie napisal o kosztach takiego kotla. Przy takich
    kosztach to rozsadniej juz chyba pomyslec o ogrzewaniu gazowym z calkiem niezlym
    kotlem do ktorego sie dzwoni telefonem.
    W takim razie na placu boju zostaje albo gaz albo prad.

    dom jest stary, z cegly. Sciany sa grube, poddasze ocieplone, sciany budynku nie sa
    ocieplone. powierzchnia max 100 metrow. Jest piec na paliwo stale i do tego sa
    kaloryfery. Jesli wogole uda mi sie kupic ten dom, bo musze stoczyc wojne z bankiem,
    to przez najblizsze 3-4 lata bede tam tylko weekendowo, w lecie dluzej.
    No i jesli od poniedzialku do piatku w tym domu bedzie zimno to sie boje jakis
    wykwitow na scianach albo po prostu niszczenia domu. Tak wiec moje pytanie do Was
    dotyczy tylko tej sytuacji zabezpieczenia domu na te 4,5 dnia jak mnie nie ma a nie
    ma kto zagrzac.

  • 10. Data: 2016-09-09 08:31:52
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam
    > w tygodniu nie zamarznie bo w kaloryfery bym wtloczyl to cos co nie zamarza.

    To nie tylko o samą instalację centralnego chodzi.Mróz może złapać również instalację
    wodną.Nie da się przecież całkowicie opróżnić .A jak- całkiem przypadkiem-sedesik
    zamarznie?