  • 1. Data: 2011-07-08 11:53:37
    Temat: kominek i wentylator
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    mam pytanie.
    kominek, zwykly bez rozprowadzania ciepla. 2 kratki 15x30cm jako wylot
    goracego powietrza.

    wszystko dziala dobrze, ladnie grzeje i w ogole. jak byl przepalany bez
    obudowy to goraco bylo doslownie nattychmiast (podczewien). teraz tez mozna
    zrobic saune ale trwa to dluzej - logiczne.
    pytanie czy wsadzenie wentylatora o duzej srednicy pod kominek (tam skad
    bierze powietrze do paleniska i odbierania ciepla z kominka) i puszczenie go
    na niewysokich obrotach (zeby nie wyl) poprawi znaczaco a)sprawbosc
    b)szybkosc ogrzewania pmieszczenia ?

    wydaje mi sie ze tak ale wole sie upewnic. kombinuje by wstawiac wentylator
    na nozkach a nie zeby tam stal caly czas.
    czy podmuch zimnego powietrza nie uszkodzi obudowy? chodzi mi o to czy nie
    bedzie odbieral ciepla zbyt szybko.
    dostep do swiezego powietrza jest wiec to nie problemm z rozprowadzaniem
    ciepla po pomieszczeniu.\
    jak napisalem dziala wszystko dobrze ale kombinuje czy nie daloby sie tego
    jeszcze zoptymalizowac.
    myslalem o wentylatorze chlodnicy samochodowej (duza srednica) zasilanego
    niskim napieciem.

    a moze dolozyc wiecej kratek? choc prawde mowiac to nie ma za duzo miejsca
    na nie.

    --
    ---------- sirapacz -------------
    Zdeklarowany fiaciarz:)

  • 2. Data: 2011-07-08 12:21:10
    Temat: Re: kominek i wentylator
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2011-07-08 13:53, Michał Gut pisze:
> [...]
    > zasilanego niskim napieciem.
    >

    > a moze dolozyc wiecej kratek? choc prawde mowiac to nie ma za duzo

    Wentylator będzie zaciągał cały kurz z pod wkładu i pompował go w powietrze.
    Przy normalnych systemach DGP nie ma takiego problemu.

    Wentylator z chłodnicy samochodowej jest wbrew pozorom dosyć głośny. Jak
    mu obniżysz napięcie żeby chodził wolniej i ciszej to pewno nie
    wystartuje. Trzeba by jakiś układ zmontować na rozruch wyższym napięciem
    a dopiero później obniżenie napięcia.

    Ja bym nie kombinował z takimi cudami...

    Może coś takiego Cię zainteresuje.
    http://allegro.pl/wentylator-nawiewny-turbina-do-kra
    tki-dgp-kominki-i1674423898.html

    Nie mam pojęcia jak to się sprawdza.

    Najlepiej to zrób więcej kratek :)

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 3. Data: 2011-07-08 18:19:06
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Może coś takiego Cię zainteresuje.
    > http://allegro.pl/wentylator-nawiewny-turbina-do-kra
    tki-dgp-kominki-i1674423898.html

    > Nie mam pojęcia jak to się sprawdza.

    dzieki za info
    a z aukcji:

    Charakterystyka (parametry jednego wentylatora):
    Minimalna odległość od obudowy kominka: 3 metry w poziomie

    LOL:)

  • 4. Data: 2011-07-08 19:55:39
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Ja mam tak zrobione. Wentylator załącza termostat. Gdy temperatura
    osiągnie (wewnątrz obudowy) jakieś 60 st. to wentylator startuje, a
    wyłącza się po ostygnięciu.
    Pomyśl o wentylatorze promieniowym, bo jest dużo cichszy.
    http://czesci-mastercook.pl/wentylator-chlodzacy-fer
    gas-50565-p-8630.html
    to jest mój wentylator,
    Wadą jest faktycznie trochę większy transport kurzu, dlatego muszę
    okresowo odkurzać pod kominkiem i wewnątrz obudowy (ile się uda).
    Jacek

  • 5. Data: 2011-07-09 00:00:04
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2011-07-08 20:19, Michał Gut pisze:

    > Charakterystyka (parametry jednego wentylatora):
    > Minimalna odległość od obudowy kominka: 3 metry w poziomie

    No to jakiś absurd... może błąd jakiś... :)

  • 6. Data: 2011-07-09 08:22:23
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > No to jakiś absurd... może błąd jakiś... :)

    raczej celowe zbycie odpowiedzialnosci.
    NIEZASTOSOWANIE ZALECEŃ POWODUJE UTRATĘ GWARANCJI

    lol

  • 7. Data: 2011-07-09 09:49:29
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2011-07-09 10:22, Michał Gut pisze:

    > raczej celowe zbycie odpowiedzialnosci.
    > NIEZASTOSOWANIE ZALECEŃ POWODUJE UTRATĘ GWARANCJI

    No to akurat na pewno. Pytanie tylko czy montując to tak jak normalną
    kratkę te wentylatory się rozpuszczą, czy jednak będzie działać :)

  • 8. Data: 2011-07-09 19:46:05
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    biorac pod uwage temperature to nie wytrzymaja lozyska slizgowe bo wycieknie
    smar z nich.
    plastikowy w kratce odpada. pod kominkiem to co innego bo tam chlodno
    i nawet promieniowanie cieplne nie ogrzeje go na tyle by byla jakakolwiek
    roznica

  • 9. Data: 2011-07-10 18:43:02
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2011-07-09 21:46, Michał Gut pisze:
> [...]
    > plastikowy w kratce odpada. pod kominkiem to co innego bo tam chlodno
    > i nawet promieniowanie cieplne nie ogrzeje go na tyle by byla

    Ale zwróć uwagę, że to jest wentylator nawiewy. Czyli on przepompowywuje
    chłodne powietrze. U mnie w przy kratce wlotowej pod kominkiem jest
    całkiem chłodno.

  • 10. Data: 2011-07-10 20:29:11
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    ale on wyglada jak do kratki jak montuje się na wylocie wlasnie. z nawiewem
    nie byloby problemu.