  • 1. Data: 2010-03-23 20:01:22
    Temat: kredyt na dom
    Od: "Adax" <A...@o...pl>

    Witam! Może tutaj Ktoś z Was pomoże i doradzi odnośnie kredytu hipotecznego
    na dom. 200 tys zł/10 lat i wklad wlasny drugie tyle. Wyszło mi, że w
    efekcie przez 10 lat trzeba przepłacić ok. 35%, a n 8 lat już 27%...

    Tutaj: http://www.rp.pl/artykul/7,446168_Zmiany_na_korzysc_
    klientow.html
    Citi jest opiewany...
    Tutaj kalkulator:
    http://hipermarketfinansowy.onet.pl/kredyty_hipotecz
    ne.html
    Czy takie wstępne oszacowanie za pomocą kalkulatora jest miarodajne? Jak to
    wygląda w rzeczywistości? Pozdrawiam wszystkich!

  • 2. Data: 2010-03-23 20:04:41
    Temat: Re: kredyt na dom
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adax" <A...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy takie wstępne oszacowanie za pomocą kalkulatora jest miarodajne? Jak
    > to wygląda w rzeczywistości? Pozdrawiam wszystkich!

    W rzeczywistości sprawa opłacalności i wyboru kredytu jest bardzo, bardzo
    skomplikowana, zalezy od bardzo wielu czynników począwszy od sposobu
    zarabiania pieniędzy na nieruchomosci kończąc i najlepiej udaj się do
    dobrego pośrednika który w oparciu o twoją szczególną sytuację (bo każdy ma
    szczególną) doradzi ewentualne oferty.

  • 3. Data: 2010-03-24 07:41:58
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Adax" <A...@o...pl> napisał w wiadomości

    a nie lepiej pojsc do open finance czy innego expandera i pogadac z doradca?

  • 4. Data: 2010-03-24 10:00:01
    Od: g...@g...pl

    Adax wrote:

> [...]
    > Czy takie wstępne oszacowanie za pomocą kalkulatora jest miarodajne? Jak
    > to wygląda w rzeczywistości? Pozdrawiam wszystkich!

    U posrednika a najlepiej duzych dostepnych w twojej miejscowosci dowiedz sie
    jakie masz mozliwosci odnosnie bankow i zdolnosci, w wiekszosci przypadkow
    posrednik zaproponuje ci bank gdzie ma najwieksza prowizje, co nie musi byc
    dobre dla ciebie. Pozniej lub rownolegle zalatwiaj/negocjuj bezposrednio
    warunki w bankach preferownych przez ciebie bo zawsze czegos brakuje lub
    zwodzi bank (czesto np. cofajac decyzje kredytowe dzien przed podpisaniem
    umowy, co jest szczytem chamstwa ale niestety tak jest) i posrednik ci tego
    od razu nie przekaze lub nie wynegocjuje warunkow jakie tobie pasuja.

  • 5. Data: 2010-03-24 16:37:54
    Od: "Adax" <A...@o...pl>

    (...)
> [...]
    > chamstwa ale niestety tak jest) i posrednik ci tego od razu nie
    > przekaze lub nie wynegocjuje warunkow jakie tobie pasuja.

    Dzięki, o taką odp. mi chodziło.
    Nie cierpię pośredników, ale rozumiem, że u pośrednika tylko rozmowa-wywiad,
    czy tak?

  • 6. Data: 2010-03-24 16:50:03
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Dzięki, o taką odp. mi chodziło.
    > Nie cierpię pośredników, ale rozumiem, że u pośrednika tylko
    > rozmowa-wywiad, czy tak?

    Skoro nie cierpisz posredników to idź od razu do banku. Zobaczysz co to
    znaczy w obecnych czasach profesjonalna obsługa.

  • 7. Data: 2010-03-24 19:47:32
    Od: g...@g...pl

    Rozmowa-wywiad i spr. orientacyjne wlasnej zdolnosci u posrednikow
    dokladnie. Z obsluga w banku czy lepsza czy gorsza i tak sie spotkasz bo z
    posrednikiem nie podpisujesz umowy tylko z okreslonym bankiem, wiec lepiej
    od razu wiedziec z kim sie ma doczynienia wg. mnie. Fakt ze co filia banku
    to inna obsluga, a ze filii jest mnogo (oczywiscie ilosc zalezy od wielkosci
    miasta), wiec wybor duzy.

  • 8. Data: 2010-03-24 19:50:49
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Tue, 23 Mar 2010 21:01:22 +0100, "Adax" <A...@o...pl> wrote:

> [...]
    >Czy takie wstępne oszacowanie za pomocą kalkulatora jest miarodajne? Jak to
    >wygląda w rzeczywistości? Pozdrawiam wszystkich!

    1. uzyj wstepnie kalkulatora
    2. wybierz sobie z 10 bankow i na ich stronach ww najczesciej musisz
    podac kontakt do siebie. gostkowie z bankow oddzwaniaja i wstepnie
    moga ci zrobic szacunki na temat zdolnosci i ew. wysokosci rat.
    oczywiscie musisz wiedziec takie rzeczy ile potrzebujesz, jaki masz
    wklad wlasny, i;le jest warta nieruchomosc jaka wysokosc dochodu i ile
    osob w rodzinie :)
    a ze to szacunki to mozesz mowic "minej wiecej".
    3. wybierasz sobie 3 dla ciebei najlepsze i do nich skladasz dokumenty
    4. czekasz na odpowiedzi wstepne i/lub koncowe (tutaj mozesz zwrocic
    uwage na koszty wstepne, czasem mozesz zaplacic za wycene
    nieruchomosci itp).
    5. wybierasz tego ktory ci najbardziej pasuje
    6. podpisujesz umowe z tym ktory ci najbardziej pasowal
    7. no i przez 30 lat (oczywiscie to zalezy od ciebie) jestes uwiazany
    do jakiegos banku :)

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 9. Data: 2010-03-25 07:20:18
    Od: "emarcin" <e...@p...com>

> [...]
    > hipotecznego na dom. 200 tys zł/10 lat i wklad wlasny drugie tyle. Wyszło
    > mi, że w efekcie przez 10 lat trzeba przepłacić ok. 35%, a n 8 lat już

    Nie zaczynaj od "procentów". To, że w tej chwili jest to 4,5 czy 6 procent
    to nic nie znaczy. Najważniejsze jest to z czego ten "procent" się składa,
    a właściwie jak to zapisywane jest w umowie. Inaczej po kilku miesiącach
    może okazać się że oprocentowanie nagle rośnie.
    Powinny być wyraźnie określone: marża banku - x (stała część) +
    jakiś wibor - y (zmienna). Wtedy masz oprocentowanie x+y.
    Obliczany koszt kredytu (łącznie odsetki i koszty inne) jest określany
    dla wiboru na dzisiaj, a jak naprawdę będzie to nikt nie wie.
    Umowy zapewne nie zobaczysz teraz (tylko tuż przed podpisaniem),
    więc dopytuj jaką metodę ustalania oprocentowania bank stosuje
    (jaka jest marża i jaki wibor jest stosowany).

    Oczywiście jeszcze inne opłaty: za uruchomienie kredytu,
    rozpatrzenie wniosku, ubezpieczenie itd itp Kreatywność banków
    w tym względzie nie zna granic. Niekiedy trzeba mieć w danym
    banku konto, bo wtedy jest mniejsza marża.
    Niemniej trzeba sporo wpłacić przy uruchomieniu kredytu.

    Przy kredytach walutowych dochodzi jeszcze problem kursów
    stosowanych przy przeliczeniach.

    Pozdrawiam emarcin