  • 81. Data: 2009-01-16 20:50:02
    Temat: Re: krzywe grzania w sterowniku pogodowym
    Od: "Marex" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Ghost <g...@e...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Maniek4" <t...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Ja podejrzewam dwie rzeczy. Byc moze kiedys jakis uzytkownik mial rury
    > prawie na wierzchu (na zewnatrz) i jakims kosmicznym cudem zamarzlo mu -
    > sytuacja cokolwiek debilna, ale moglaby sie zdarzc np. w trakcie budowy.
    > Wiec wymyslili "zabezpieczenie". Albo drugie wyjscie - takich maja po
    prostu
    > "inzynierow".

    A wyobraż sobie tylko sytuację gdy wyjeżdża ktoś na narty zimą,
    brakuje na parę dni zasilania(albo i paliwa - u mnie The End w zbiorniku
    oleju...) i takie tam ... I Ci "debilni inzynierowie głównie Niemcy,
    Austriacy i Szwajcarzy takie rzeczy popełniają~~

  • 82. Data: 2009-01-16 20:59:19
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Janusz Pawlinka wrote:
> [...]
    > roboty, by przejmować się przeglądem pogwarancyjnym kotła, do którego
    > trzeba jechać dłużej niż 20 minut (z rozmów telefonicznych: 'panie,
    > niech pan zadzwoni za miesiąc', lub 'za dwa tygodnie oddzwonię' -
    > oczywiście...) - dlatego trzeba się niestety edukować we własnym
    > zakresie.
    > No chyba, że znajdzie się jakaś oświecona dusza, która odpowie na
    > pytanie:
    > Jak wyłączyć w sterowniku VRC420 funkcję przeciwzamarzaniową nie
    > czekając aż na zewnątrz będzie +6 ani nie wyłączając z obwodu

    słabo szukałeś, Vaillant ma wszytsko w internecie:
    http://www.vaillant.pl/stepone2/data/downloads/06/34
    /00/VRC420s.pdf

  • 83. Data: 2009-01-16 21:12:13
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Ghost <g...@e...pl> napisał(a):
    >
    > A wyobraż sobie tylko sytuację gdy wyjeżdża ktoś na narty zimą,
    > brakuje na parę dni zasilania

    Wowczas ten ktos jest w maksymalnej dupie, bo pompa potrzebuje tego
    zasilnia.

  • 84. Data: 2009-01-16 21:57:17
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

> [...]

    > oleju...) i takie tam ... I Ci "debilni inzynierowie głównie Niemcy,
    > Austriacy i Szwajcarzy takie rzeczy popełniają~~

    Jak zabraknie zasilania to pompy i tak stoja.
    Nadal nie rozumiem czemu woda ma zamarzac powyzej +2 C, nawet ta szwajcarska
    alpejska skoro o nartach.

    Pozdro.. TK

  • 85. Data: 2009-01-16 22:58:34
    Od: "ygreko" <...@...com>

    "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message
    > Wowczas ten ktos jest w maksymalnej dupie, bo pompa potrzebuje tego
    > zasilnia.

    Nie jestem przekonany, ze zrozumiesz, ale napisze dla innych.
    Przez 'zasilanie' mozna rozumiec takze gaz. Jak zabraknie gazu ale nadal
    jest prad to tez piec ma przestac pompowac wode?
    Zas co do +2*C -- tu, gdzie teraz mieszkam, jest pogodowka, ktora wskazuje
    +3*C gdy jest -2*C. I to w nocy, znaczy nie od slonca. Nie wnikam w to,
    czemu i kto tak zamontowal, ale jak sadze takie sytuacje nie naleza do
    rzadkosci.

    Szczerze mowiac, zastanawiam sie ile czasu mozna ciagnac ta dyskusje?
    Przeciez to banal a niektorzy sie zapowietrzyli...

  • 86. Data: 2009-01-16 23:09:47
    Od: "Marek Szewczyk" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Maniek4 <t...@p...fm> napisał(a):

> [...]
    >
    > Jak zabraknie zasilania to pompy i tak stoja.
    > Nadal nie rozumiem czemu woda ma zamarzac powyzej +2 C, nawet ta

    wszyscy wiemy w jakiej temp.woda zamarza, skąd te wesołe +2C..??
    Ktoś tam wczesniej podał +2 C i zapewne ci "debilni "inzynierowie zbyt są
    ostrozni.A mogli by po naszemu robić alarm na pograniczu 0-(-1C).I by było
    oszczedniej..I Może by nie zamarzało..?? PoZdrawiaM

  • 87. Data: 2009-01-16 23:16:17
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    Użytkownik "ygreko" <...@...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > Przez 'zasilanie' mozna rozumiec takze gaz. Jak zabraknie gazu ale nadal
    > jest prad to tez piec ma przestac pompowac wode?

    Sensem dyskusji jak mniemam jest temp. na zewnatrz i jakie kolwiek ryzyko
    zamarzniecia wody w instalacji, reszta to pochodne.

> [...]
    > +3*C gdy jest -2*C. I to w nocy, znaczy nie od slonca. Nie wnikam w to,
    > czemu i kto tak zamontowal, ale jak sadze takie sytuacje nie naleza do

    No jest to jakis argument, chociaz szczerze mowiac osobiscie wolal bym miec
    wplyw na ten parametr, bo kto lepiej od wlasciciela wie jaka temperature ma
    w domu i czy potrzebuje korzystac z takich rozwiazan. W dzisiejszych czasach
    wszystko uzaleznia sie od ekologii, malego zuzycia energii, co bylo powodem
    czekajacego nas zamieszkania z zarowkami w niedalekiej przyszlosci. A tu
    masz taki kant. Pompy w nie wiadomo w jakiej ilosci kreca sie od jesieni do
    poznej wiosny dbajac o watpliwe ryzyko zamarzniecia instalacji, pochlaniajac
    nie potrzebnie iles tam wegla i emitujac posrednio dwutlenek wegla. Coz za
    niekonsekwencja ekologiczna.

    > Szczerze mowiac, zastanawiam sie ile czasu mozna ciagnac ta dyskusje?
    > Przeciez to banal a niektorzy sie zapowietrzyli...

    Nikt tu na sile nie gada, a jak sadze rozwazamy jedynie sens pewnych
    rozwiazan, nie ma co sie zapowietrzac, temat i tak nie dlugo sie zapomni.

    Pozdro.. TK

  • 88. Data: 2009-01-16 23:33:46
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    Użytkownik "Marek Szewczyk" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:gkr43q$ap6$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > ostrozni.A mogli by po naszemu robić alarm na pograniczu 0-(-1C).I by było
    > oszczedniej..I Może by nie zamarzało..?? PoZdrawiaM

    Widzisz, pompa wlacza sie przy +2, a wylacza przy co najmniej +6, a
    niektorzy pisali ze i wyzej. Histereza jest zbyt duza, pytanie po co?? Nie
    gadamy tu przeciez po to zeby gadac, ale jak narazie nikt przekonujacych
    argumentow nie podal, poza pewna rozbieznoscia o ktorej wspomnial Ygreko i
    ogolnymi argumentami, ze tak ma byc. Poza tym nawet jezeli temp. na zewnatrz
    spadnie do 0 C to nie oznacza przeciez zamarzania instalacji w domu w tym
    samym czasie. Zwykle temp. we wnatrz nie spada proporcjonalnie, ale tez dom
    moze byc dogrzewany czym kolwiek, chocby DGP utrzymujac temp. wewnatrz na
    poziomie 20 C i ryzyka zamarzania nie ma w ogle po mimo, ze ogrzewanie kotla
    w ogole nie pracuje. Pompy natomiast pracuja caly czas. Mamy tu jakby
    pretensje do producenta, ze nie uwzglednia tych czynnikow, bo po mimo ich
    swiatlego umyslu i swiatlych pomyslow to my bez potrzeby placimy rachunki za
    prad. A jakby tego bylo malo po zatrzymaniu ogrzewania poprzez podniesienie
    np. temperatury kominkiem pompy dalej pracuja wystudzajac nagrzana posadzke
    w ogrzewaniu podlogowym w innych pomieszczeniach. Watpliwy to komfort.

    Pozdro.. TK

  • 89. Data: 2009-01-16 23:35:10
    Od: "ygreko" <...@...com>

    "Maniek4" <t...@p...fm> wrote in message
    [...]
> [...]
    > miec wplyw na ten parametr, bo kto lepiej od wlasciciela wie jaka
    > temperature ma w domu i czy potrzebuje korzystac z takich rozwiazan. W

    Owszem, ale sa sytuacje znowu nieprzewidziane -- pisal tu calkiem niedawno
    ktos, ze zamarzlo mu doprowadzenie rurek do jednego grzejnika -- z dnia na
    dzien przestal grzac a jak sie ocieplilo to znowu zaczal -- znak, ze ma
    fragment instalacji w miejscu podatnym na zamarzniecie. To jeden przyklad.
    Inny to mozliwosc np. grzejnika w garazu, gdzie jest np. przez roztargnienie
    nie zamkniete okno. To dwa. Mozna tak mnozyc, np. wlasciciel wyjechal na
    narty i wylaczyl funkcje grzania na piecu nie wylaczajac jego samego z pradu
    a w tym czasie nastapilo wlamanie, zlodziej wybil szybe i nikt tego nie
    zauwazyl, trwalo to kilka dni -- taki wlasciciel na pewno woli wrocic do
    okradzionego domu bez lodowiska w srodku (przy zalozeniu ze spuscil i
    zakrecil wode uzytkowa).

    Itd. itp.

    > Nikt tu na sile nie gada, a jak sadze rozwazamy jedynie sens pewnych
    > rozwiazan, nie ma co sie zapowietrzac, temat i tak nie dlugo sie zapomni.

    Akurat nie o tobie pisze, tylko o tych, ktorzy faktycznie sie zapowietrzyli,
    ze 'moja prawda jest najmojsza' itd.

  • 90. Data: 2009-01-17 00:12:41
    Od: "Marex" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Maniek4 <t...@p...fm> napisał(a):

> [...]
    posadzke
    > w ogrzewaniu podlogowym w innych pomieszczeniach. Watpliwy to komfort.

    Zgadzam sie z tym co piszesz powyzej, przy czym mala uwaga: Odnosimy
    sie tutaj w dyskusji do nierzadko innych warunków rozprowadzenia ciepla w
    domach. Na
    ogół wszyscy mówimy o sterowaniu pogodowym (tu panuje jakby jedno), ale juz
    w we wnetrzach jedni maja ogrzewanie grzejnikowe(do nich należę),
    ewentualnie z dodatkami(kominek- dogrzewam,bo taniej i nie tylko), ale i są
    ci z podlogówką. Dogrzewanie
    innym medium wnetrza (np.kominkiem) rodzi (pisałem o tym!) problemy z
    zestrojeniem np.pogodówki ze zmieniającą się od dogrzewania temp.
    wnętrz.Dlatego też zrezygnowałem onegdaj z kolejnego czujnika w mieszkaniu,
    bo robił zamieszanie i niełatwo mozna to było pogodzic z "Pogodówką".
    Przy ogrzewaniu podłogowym zasadnym rozwiązaniem byłoby (pewno- ale nie
    napewno!)stosowanie czujnika wewnętrznego temperatury.Tutaj inna jest zmiana
    (czas reakcji)podłogi na skoki temperatury.Pogodowe sterowanie daje
    priorytet sterowania(pamietam jak trudno było to zmienić/pogodzic z sondą
    wewnetrzną.To m.in. z kolei może powodować, że reakcje pomp są mało
    elastyczne.
    Zaiste dyskurs wkręca się jak korkociąg(dla mnie nadal jako żródło
    uczenia się) i aby juz nie irytować zmęczonych - pozdrawiam Dobranockowo - m