  • 1. Data: 2011-01-14 21:32:32
    Temat: mieszkania w Polsce przedludnione!
    Od: Adam <a...@g...com>

    Hej,

    Ciekawy artykul, a szczegolnie wykres:

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Mieszkania-w-Polsce-
    jednymi-z-najbardziej-przeludnionych-w-Europie-22721
    35.html

    Janie Werbinski -> w kontekscie tego jak oceniasz na najblizsze lata
    rynek nieruchomosci w Polsce ? :) Bo moim zdaniem wszystko przemawia
    za tym ze ludzie beda szukac i kupowac wieksze mieszkania / domy, tak
    jak na zachodzie. A to oznacza popyt na takie mieszkania.. a to
    oznacza.. kazdy wie co :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 2. Data: 2011-01-15 13:46:07
    Temat: Re: mieszkania w Polsce przedludnione!
    Od: "Ktos" <k...@n...net>

    Taaak, ludzie rzuca sie normalnie na mieszkania :-)
    Dla wielu pracodawców nawet 1600 zl brutto to duzo za duzo do placenia...
    http://praca.gratka.pl/tresc/art/1600-zl-minimum-uni
    a-chce-walczyc-z-ubostwem-10129.html

  • 3. Data: 2011-01-15 15:15:13
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Jakie to ma znaczenie, jeżeli Europa umiera demograficznie?
    Te standardy są wynikiem patologii polegającej na bezdzietnych lub 2+1
    rodzinach. Mając jedno dziecko stać ich na mieszkanie, bo oprócz pracy
    następuje kumulacja kapitału w spadkach na coraz mniej ludzi.

    Fakt przeludnienia mieszkań w żaden sposób NIE ZWIĘKSZA SIŁY NABYWCZEJ, a
    tym samym zdolności kredytowej. Jest ona napędzana wyłącznie sztucznie
    niskimi stopami procentowymi.

    W Chinach czy Indiach nasze statystyki mieszkaniowe byłyby luksusem. To
    jednak oni będą rządzić światem za 10-20 lat, w przeciwieństwie do
    umierającej Europy i Polski.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 4. Data: 2011-01-15 17:25:03
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 14-01-2011 o 22:32:32 Adam <a...@g...com> napisał(a):

    > Hej,
    >
    > Ciekawy artykul, a szczegolnie wykres:
    >
    > http://www.bankier.pl/wiadomosc/Mieszkania-w-Polsce-
    jednymi-z-najbardziej-przeludnionych-w-Europie-22721
    35.html

    No ciekawy a nawet straszny, mnie zastanowiła np holandia, bardzo duże
    zaludnienie na km2 a tu sie okazuje że mają dużo luzu w mieszkaniach/domach
    Na przeciwległym biegunie demoludy mało mieszkań to przełądowane.

    > Janie Werbinski -> w kontekscie tego jak oceniasz na najblizsze lata
    > rynek nieruchomosci w Polsce ? :)
    Po co go wywołujesz, on ma swój świat i niech sobie tam mieszka.

    Bo moim zdaniem wszystko przemawia
    > za tym ze ludzie beda szukac i kupowac wieksze mieszkania / domy, tak
    > jak na zachodzie.
    No nie bardzo, akurat niedawno sprzedawałem mieszkanie w bloku o ile w 2009
    byli jeszcze jacyś klienci, chodzili oglądali, to w 2010 już tylko agencje
    dzwoniły, klientów 0, aż sie trafił co miał tam rodzinę i mu pasowało
    ale to łut szczęścia, jak 6 w totka.
    Teraz i w najbliższej przyszłości klientów nie będzie bo są 'przykręcone'
    kredyty, bez nich nie ma ruchu bo ludzie pieniędzy nie mają.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 5. Data: 2011-01-15 17:34:05
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 15 Sty, 18:25, janusz_kk1 <j...@o...pl> wrote:

    > Teraz i w najbliższej przyszłości klientów nie będzie bo są 'przykręcone'
    > kredyty, bez nich nie ma ruchu bo ludzie pieniędzy nie mają.

    Jakie tam przykrecone? W tv i internecie pelno reklam kredytow z
    prowizjami 0%. Mojej zonie w banku co wizyte proponuja kredyt na
    dowod, od reki (fakt ze konsumpcyjny). A czy ludzie pieniedzy nie maja
    to tez sprawa sporna - wedlug statystyk maja coraz wiecej. Wsrod
    znajomych, mimo ze nie obracam sie w burzujskich sferach chocby z
    racji swojego wieku, tez jakos nie widze braku kasy. Wrecz przeciwnie
    - wszyscy co sie pozenili pokupowali sobie mieszkania. Jakos wszyscy
    sobie radza i zarabiaja grubo powyzej sredniej. Zyjac w dwojke i
    zarabiajac te np. 6-8k pln / mc nie stac nas na mieszkanie za
    100-150 ? :) Spokojnie stac nas nawet za dom za pol banki!
    pozdr.

    --
    Adam

  • 6. Data: 2011-01-15 20:51:15
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 15-01-2011 o 18:34:05 Adam <a...@g...com> napisał(a):

    > Jakie tam przykrecone? W tv i internecie pelno reklam kredytow z
    > prowizjami 0%. Mojej zonie w banku co wizyte proponuja kredyt na
    > dowod, od reki (fakt ze konsumpcyjny).
    No jasne :) tylko popatrz ilu spełnia warunki i dostaje je.

> [...]
    > - wszyscy co sie pozenili pokupowali sobie mieszkania. Jakos wszyscy
    > sobie radza i zarabiaja grubo powyzej sredniej. Zyjac w dwojke i
    Znowu powtórzę, jasne :) ilu tyle zarabia? 5% ? no może 10%.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 7. Data: 2011-01-15 21:52:23
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 15 Sty, 21:51, janusz_kk1 <j...@o...pl> wrote:

    > Znowu powtórzę, jasne :) ilu tyle zarabia? 5% ? no może 10%.

    Statystycznie - znacznie wiecej ;-) Jezeli srednia wynosi 3,2k to w
    dwojke mamy 6,4k. To pewnie brutto wiec zostaje 5k na reke. Z takim
    dochodem mozna sobie pozwolic spokojnie na mieszkanie za ~150 tys pln
    (u mnie - 3 pokoje), rata jakies 600-700 pln / mc. Jednak jak patrze
    po znajomych z przeroznych branz - ludzie zarabiaja wiecej! Na
    zwyklych etatach. Pozatym sporo ludzi rozkreca swoj interes - dostaja
    dotacje z UE (przez urzad pracy - w zeszlym roku 18k pln) i niektorym
    sie udaje. Kurcze jak ktos nie wyrabia sredniej to powinien zmienic
    prace, branze albo otworzyc swoja dzialalnosc. Na start przy sensownym
    biznes planie mozna dostac 40-50k z UE. Do tego jakis kredyt w banku i
    jest kasa zeby cos zaczac! Ja zaczynalem swoja dzialalnosc w '98 (17
    lat mialem) z pozyczka 2k pln od kumpeli z liceum!! W zyciu mi rodzice
    do dzialalnosci nie dolozyli bo zwyczajnie nie mieli, a o dotacjach z
    UE, obnizonym ZUSie przez dwa lata etc moznabylo pomazyc. Pomagali w
    naturalny sposob (utrzymujac mnie do 25-go roku zycia kiedy sie
    ozenilem i wyprowadzilem z domu :)

    Eh, sie rozpisalem. Poprostu zal mi dupe sciska jezeli ktos (i nie
    pisze oczywiscie o Tobie tylko ogolnie;) kto obecnie ma takie
    mozliwosci startu tak na wszystko narzeka, bo Polska, bo Tusk, bo
    kaczor, bo wszystko zle, bo nie ma pracy, bo nie ma pieniedzy. Moi
    kumple pracuja w IBMie, w INTELu, w Oplu, inni jezdza TIRami na zachod
    i wschod, wszyscy zarabiaja conajmniej dwukrotna srednia, a nikt z
    nich nie mial zadnych znajomosci. Na szczescie w moim towarzystwie
    jest zdecydowanie wiecej takich zaradnych osob, niz narzekaczy! I ja
    tam w te dane statystyczne jak najbardziej wierze.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 8. Data: 2011-01-15 21:53:36
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 15 Sty, 22:52, Adam <a...@g...com> wrote:

    > UE, obnizonym ZUSie przez dwa lata etc moznabylo pomazyc. Pomagali w

    /edit/ -> pomaRZyc, ops :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 9. Data: 2011-01-16 08:44:42
    Od: hk <h...@k...pl>

    W dniu 2011-01-15 22:52, Adam pisze:
    > Statystycznie - znacznie wiecej;-)
    statystycznie to stając jedną nogą w wiadrze z wrzątkiem a drugą na
    lodzie o temperaturze -30 mamy w okolicach jajek komfortowe +35

    > Jezeli srednia wynosi 3,2k to
    to nikt z moich znajomych (przełożonych w pracy nie policzę) ani rodziny
    nie zarabia średniej...

    > Kurcze jak ktos nie wyrabia sredniej to powinien zmienic
    > prace, branze albo otworzyc swoja dzialalnosc.
    ci co nie zarabiają średniej nie mają szans na zmianę pracy, branży albo
    otwarcia działalności. No, przynajmniej 95% z nich nie ma... Nie zrobisz
    z trzydziestopięcioletniego ochroniarza w supermarkecie
    dwudziestosześcioletniego programisty... Możesz tylko powiedzieć, że
    gość nie poradził sobie w życiu. Ale jakby poradził, to i średnia
    krajowa byłaby większa. A jakby była większa, to więcej innych ludzi by
    się na nią nie łapało.

  • 10. Data: 2011-01-16 13:09:35
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "hk" <h...@k...pl> napisał w wiadomości

    > Możesz tylko powiedzieć, że gość nie poradził sobie w życiu. Ale jakby
    > poradził, to i średnia krajowa byłaby większa. A jakby była większa, to
    > więcej innych ludzi by się na nią nie łapało.

    Rzeco?