  • 50. Data: 2023-12-11 07:22:50
    Temat: Re: mlode malzenstwo z malym dzieckiem
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 10/12/2023 17:09, Cavallino wrote:

    > Niech przyniesie gotówkę w teczce, albo zrobi przelew przy notariuszu, w
    > czym problem?

    jeszcze nie macie problemów z wypłacaniem/wpłacaniem większej gotówki?
    Pytam, bo u nas o głupie kilka tysięcy trzeba się kłócić (nie chcą
    wypłacić twoich własnych pieniędzy), a i z przelewami są problemy (nie
    dotyczy nieruchomości bo to idzie przez prawnika, ale do zakupu auta
    musiałem przelewać między kontami w róznych bankach, żeby znaleźć ten,
    który to umożliwi- a znajomy wczoraj jechał do oddziału, bo przelewu na
    większą kwotę nie mógł zrobić)
    A przelew przy notariuszu też może od razu dotrzeć albo nie...

    > Dlaczego Ty miałbyś się zgadzać na sprzedaż bez zapłaty?

    > Jak ktoś chce Cię oszukać, to już pewnie dawno się zabezpieczył na tą
    > okoliczność.

    to dlaczego przelew przez konto notariusza nie jest popularny? To chyba
    najprostsza i najbezpieczniejsza metoda

    Lukasz

  • 52. Data: 2023-12-11 11:13:35
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 10 Dec 2023 13:04:09 -0800 (PST), w
    <f5f2898e-6dc6-4fe0-9fc0-a2bde1cc0618n@googlegroups.
    com>, Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał(-a):

    > Nie widzisz ze się z ciebie i podobnych tobie pojebow smieje. Niby po co miałbym
    kupować mieszkanie? Rachunek ekonomiczny wskazuje ze to to nie jest dobry interes.
    Zwłaszcza ze szykuje się kryzys demograficzny i juz za ponad dwa miliony pustych
    mieszkań. Google spytane ile jest w Polsce mieszkań do wynajęcia odpowiada ze milion
    sto tysięcy.

    Kryzys demograficzny mamy w Polsce od XX lat, a pogłębił się jeszcze w ciągu
    ostatnich 8 lat.
    A na złość tępakom ceny mieszkań x2 :D
    Zdechniesz i od razu wywiezie ciebie śmieciarka :D

  • 53. Data: 2023-12-11 11:52:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > A co, pistolet przykładają?

    Rozmawiamy o pewnej konkretnej sytuacji.
    wiadomo, ze dziwnej sytuacji bo wiekszosc ludzi nie bawiłaby sie w
    zadne umniejszanie ceny etc.
    Ale skoro juz rozmawiamy o konkretnej sytuacji to nie udawajmy ze tej
    sytuacji nie ma.

    Natomiast w akcie notarialnym nie mozna zapisac ze przeniesienie
    własnosci nastapi dopiero jak bedzie zpałata. Myle sie?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Obdarowany mówi dziękuję,

  • 54. Data: 2023-12-11 12:19:25
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 11-12-2023 o 11:52, Budzik pisze:

    > Natomiast w akcie notarialnym nie mozna zapisac ze przeniesienie
    > własnosci nastapi dopiero jak bedzie zpałata.

    Natomiast można zawrzeć akt po tym, albo w tym momencie, jak nastąpi
    zapłata.
    Sposób zapłaty jest sprawą wtórną, a w pewnych sytuacjach może być też
    częścią aktu (depozyt notarialny).

    Czego tu dalej nie rozumieć?

  • 55. Data: 2023-12-11 12:37:27
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 11 Dec 2023 12:19:25 +0100, w <ul6qqp$bup$1$Cav@news.chmurka.net>,
    Cavallino <C...@k...pl> napisał(-a):

    > Natomiast można zawrzeć akt po tym, albo w tym momencie, jak nastąpi
    > zapłata.

    Już widzę jak kupujący się zgadza :D

  • 56. Data: 2023-12-11 12:56:44
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 11-12-2023 o 12:37, r...@k...pl pisze:

    > Już widzę jak kupujący się zgadza :D

    Tak, więc zgódź się na oddanie komuś chaty bez zapłaty.
    To dokładnie taka sama sytuacja, tyle że na odwrót.

    W dobie przelewów natychmiastowych to jest kwestia kilku sekund, więc
    osobiście nie widzę problemu.
    Gdybym miał założyć na chwilę konto we właściwym banku, też bym to
    zrobił zawczasu.

    Oczywiście można liczyć gotówkę u notariusza - co kto woli.
    I ja już to robiłem w tym roku.

  • 57. Data: 2023-12-11 21:00:35
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 11 Dec 2023 12:56:44 +0100, w <ul6t0o$bup$2$Cav@news.chmurka.net>,
    Cavallino <C...@k...pl> napisał(-a):

    > W dobie przelewów natychmiastowych to jest kwestia kilku sekund, więc

    Zapoznaj się od jakiej kwoty są przelewy natychmiastowe.

  • 58. Data: 2023-12-11 21:30:41
    Od: Kris <k...@g...com>

    poniedziałek, 11 grudnia 2023 o 21:02:08 UTC+1 r...@k...pl napisał(a):
    > Zapoznaj się od jakiej kwoty są przelewy natychmiastowe.
    Express elixir-max. 100tys zł(zależne od banku)
    Nie ma ograniczeń co do liczby transakcji realizowanych w ciągu doby.
    A chyba miał na myśli przelewy w obrębie tego samego banku, w czasie rzeczywistym.
    Tylko że te też mogą być wstrzymane przez bank do czasu weryfikacji.

  • 59. Data: 2023-12-11 21:44:42
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 11 grudnia 2023 o 06:59:31 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    > Nie wiem jak zapytałeś google, ale mi mówi, że ten 1.1 mln to są wszystkie
    > mieszkania na runku najmu. Większość jest wynajęta/zamieszkana.
    >
    > Gdzie się nagle podzieje ten milion i sto tysięcy wynajmujących, którzy
    > aktualnie nie mają mieszkania i muszą coś wynająć? Żeby nastała ta Twoja
    > zapaść na runku nieruchomości oni musieli by przestać wynajmować i pójść
    > na swoje.
    >
    > https://nieruchomosci.infor.pl/wiadomosci/5595824,Po
    lski-rynek-najmu-mieszkan-2022-oferty-czynsze-przelu
    dnienie.html

    > TG
    Google jest precyzyjne i na szczęście nie ma swojego zdania. Spytane o mieszkania do
    wynajęcia podało liczbę mieszkań do wynajęcia. Uważam ze nie podało ilości wszystkich
    mieszkań związanych z najmem bo o to nie pytałem. W 2021 GUS doliczył się miliona
    ośmiuset pustostanow. Upłynęło kilka lat i ilosc pustostanow wzrosła. Dzisiaj może
    być ponad dwa miliony pustych mieszkań z ktorych milion sto tysięcy jest do
    wynajęcia i nie może znaleźć najemcy. Jak Polacy zaspokaja swoje potrzeby
    mieszkaniowe. Dane z pamięci na podstawie strony GUS nazywajacej się "Polska w
    liczbach". 86% ma własne mieszkania. 4% poprzez najem po cenach rynkowych. Reszta to
    mieszkania komunalne, socjalne, słuzbowe, domy starcow, więzienia, szpitale
    psychiatryczne, zakony, jednostki wojskowe. Dwa lata temu nie 4 a 6% realizowało
    potrzeby mieszkaniowe poprzez najem. Dlaczego tak się stało tłumaczyć chyba nie
    trzeba. Pustych mieszkań będzie jeszcze więcej bo zaczyna umierać pierwszy wyż
    demograficzny. Jak popatrzeć na wykres demograficzny od 1946 roku to wychodzi ze w
    tej chwili po zmarłych zostaje ok 800 mieszkań dziennie w całej Polsce. A za kilka
    lat będzie to 1200 mieszkań dziennie. Sa to ilości niemozliwe do zagospodarowania
    własnymi siłami. Nawet jak za chwilę zaczyna do nas przyjezdzac technicy i
    pielęgniarki z nowej migracji jaka dopadła szwabów to i tak nie rozwiaza kwestii
    ostatecznego rozwiązania sprawy pustostanow. Ludzie zrobili to o czym napisałeś.
    Kupili mieszkania i przestali wynajmować.

  • 60. Data: 2023-12-11 21:51:38
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 11.12.2023 o 12:56, Cavallino pisze:

> [...]
    > zrobił zawczasu.
    >
    > Oczywiście można liczyć gotówkę u notariusza - co kto woli.

    Taa, tylko z połowa kupujących kupuje na kredyt. Źyczę powodzenia z
    takimi pomysłami, gdy jest potrzebny kredyt...

    --
    Pete