  • 1. Data: 2010-08-05 19:57:45
    Temat: mokre sciany fundamentowe
    Od: bulba008 <b...@o...pl>

    Czy wilgotne po deszczach sciany fundamentowe z bloczkow betonowych
    klasy b20 wymiar b-6 mozna smarowac dysperbitem i przywalac od zewnatrz
    styropian, czy czekac do calkowitego przesuszenia.

  • 2. Data: 2010-08-06 20:42:09
    Temat: Re: mokre sciany fundamentowe
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

    > Czy wilgotne po deszczach sciany fundamentowe z bloczkow betonowych
    > klasy b20 wymiar b-6 mozna smarowac dysperbitem i przywalac od zewnatrz
    > styropian, czy czekac do calkowitego przesuszenia.

    Nie nie mozna. Dysperbit jak sama nazwa wskazuje jest to zdyspergowany,
    zaitomizowany bitum, ktorego kropelki sa zawieszone w normalnej wodzie. Taka
    zawiesina polozona na suche podloze wnika na pewna glebokosc w strukture
    betonu a jak ta powierzchnia jest mokra to nic albo bardzo niewiele. Ta woda
    wysycha, te kropelki bitumu lacza sie z soba i tez wysychaja tworzac
    nieprzepuszczalny film, tyle, ze czesto dlugo, bardzo dlugo to schnie.
    Ten rozpuszczalnik, bitumu jest w stosunku do styropianu agresywny on go
    degraduje, ze moze go wyzrec calego lub czesc. Dlatego na ten bitum nalezy dac
    jeszcze jakas obojetna zarowno dla bitumu jak i styropianu folie.

    Ja propaguje wymyslona i stosowana przeze mnie metode wykonywania izolacji
    pionowych i poziomych, 4 mm grubosci, nie piaskowana papa termozgrzewalna,
    ktora dla styropianu jest obojetna. Jest to o wiele szybsze od smarowania
    mazidlem i o wiele trwalsze, jako ze ta papa jest gumowata i znosi naciag tak,
    ze nawet sciana peknieta pozostaje szczelna. Tyle, ze trzeba miec
    profesjonalny palnik, duza butle z gazem, grube rekawiczki no i troche kultury
    technicznej.
    Pzdr.
    Tornad