  • 61. Data: 2010-01-13 21:23:50
    Temat: Re: mury zew i nosne z czego
    Od: M <M...@w...pl>

    marko1a pisze:

    > Wystarczy że masz tępego bolka z wiertarka który z nadmiarem siły
    > wiercąc przez styropian pod kołki do styropianu zdemoluje komory w
    > pustakach co drugą dziurę i jeszcze wjedzie wiertłem za głęboko niz to
    > jest potrzebne. Dlatego ja mam kołki tylko w pierwszej od dołu warstwie
    > oraz wokół okien i drzwi.

    Przy niskich domkach dawanie kołków nie jest potrzebne - a zważywszy na
    tępego Bolka - wręcz niewskazane. Dobrze jest zrobić próbę i wziąć
    ekipę, która wie, jak zatapiać siatkę. :-)

    M.

  • 62. Data: 2010-01-13 21:51:15
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > trąbę przez gaziarzy na wysokich kosztach stałych dopiero powyżej 1500m3
    > można mówić o tym że w W3 cena za gaz jest niższa niż w W2.

    Granica oplacalnosci gdzies zawsze jest.

    > No ale ja nie głosiłem takich radykalnych poglądów. Gdzieś napisałem że
    > jak już, to dawać te 15cm jakie są teraz trendy.

    A nie, to nie bylo do Ciebie. Nie pamietam nawet, zebys w tych czasach pisal
    na grupie.

    > To jest tak. Póki zima jest w miare ciepła to jest OK. Ale jak nam jakiś
    > miesiąc dupę przymrozi i wyskoczy z temperaturami po -20stC noc w noc tak
    > jak to miało miejsce w styczniu 2009 to już się głupio robi na widok
    > rachunku za ogrzewanie za taki miesiąc.

    Pytanie tylko czy warto dla paru dni raz na pare (nascie?) lat. A jak przez
    kolejnych pare lat zimy beda cieplejsze to okaze sie, ze inwestycja nie
    zwroci sie nawet i po 15 latach. Zaczyna sie wrozenie z fusow i tyle.
    Pisalem juz, ze wiecej wydaje sie na piwo i jakos nikt z tego tragedii nie
    robi. Poltorej godziny na basenie w Golebiewskim kosztuje rodzine czesto
    tyle co te sezonowe oszczednosci, a tu taka celebra. Nie mam nic przeciwko
    ociepleniom, ale progres grubosci na scianach jest kosmiczny, kwadratowy
    mozna by rzec. O ile te 20cm jestem w stanie zrozumiec to pojawiajace sie
    coraz czesciej 30 traca jakims lobby. Tysiac tu, tysiac tam co to za roznica
    na budowie. :-))

    > Elektryk zdemoluje, hydraulik dołozy.

    Praktycznie wszystkie przejscia hydrauliczne zwykle sa pianowane, zwykle.

> [...]
    > przez styropian pod kołki do styropianu zdemoluje komory w pustakach co
    > drugą dziurę i jeszcze wjedzie wiertłem za głęboko niz to jest potrzebne.

    Ale to i tak w obrebie jednego pustaka wiec problemu wlasciwie nie ma.

    > Jak ocieplali u mnie to widziałem że każda płyta nie była na placki lecz
    > dookoła równo smarowana po obrzeżach oraz kilka placków po srodku płyty. W
    > ten sposób nie ma mowy o podwiewaniu.

    Ja wszedzie widze na placki od dolu do gory. Nie pomoze i 40cm styropianu.

    Pozdro.. TK

  • 63. Data: 2010-01-13 22:12:24
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Pytanie tylko czy warto dla paru dni raz na pare (nascie?) lat. A jak
    > przez kolejnych pare lat zimy beda cieplejsze to okaze sie, ze inwestycja
    > nie zwroci sie nawet i po 15 latach. Zaczyna sie wrozenie z fusow i tyle.

    Chyba jednak warto na zasadzie że teraz kasę mam bo jestem młody i zarabiam
    a na starość może nie będzie mnie stac na poprawianie domu ale tez
    ogrzewanie będzie droższe niż dzisiaj.
    Pamiętam, wtedy z żoną rozmawiałem o tym styczniu. U nas kwota była
    niewielka ale żona mówiła że w pracy u niej kolezanki wkurzone były że znowu
    pozyczki na zapłacenie za ogrzewanie net węglem trzeba będzie brać

    Marek

  • 64. Data: 2010-01-13 22:40:56
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > niewielka ale żona mówiła że w pracy u niej kolezanki wkurzone były że
    > znowu pozyczki na zapłacenie za ogrzewanie net węglem trzeba będzie brać

    Oczywiscie tak, dla tego na dzis minimalna wartosc ocieplenia przyjmijmy na
    poziomie 10cm, przy czym 15 bedzie lepiej. 20cm tez ujdzie, ale 30 to
    estetyczny bunkier patrzac na okna, no i kiedy zwroci sie roznica miedzy 20
    a 30cm? Branie kredytu na ogrzewanie to w ogole jakas porazka i w tej
    sytuacji nalezalo by kredytowac przede wszystkim ocieplenie domu, bo
    blednego konca kola szybko mozna nie zobaczyc. Poki piszemy o normalnych
    fakturach rozniacych sie po10 - 30 czy nawet 50zl. miesiecznie to chyba nie
    ma o czym gadac. A na dzis wlasnie o takich ew. roznicach jest mowa. Jak
    ktos zaplaci przykladowo 3000zl za sezon to i 3300 raczej tez wyluska i nie
    bedzie to chyba znaczaco wiecej jak dzisiejsze rachunki za ogrzewanie
    mieszkan spoldzielczych.

    Pozdro.. TK