  • 1. Data: 2011-07-23 11:28:49
    Temat: nawałnica & zasiłek [ ten na 6 tyś ]
    Od: Gupik <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl>

    jak słyszeliście ostatnie nawałnice uszkodziły sporo domów, głównie
    zrywało dachy i linie doprowadzające prąd, jak wiadomo, Ośrodki Pomocy
    Społecznej na szybko to przyznają zasiłki maks. 6 tys zł, a jak szkody
    są duże to trzeba czekać na odszkodowania, i tu mam pytania, czy z tych
    6 tyś można cokolwiek naprawić, i czemu tych linii napowietrznych nie
    przeniecie się do ziemi, skoro wiadomo że jak mocniej dmuchnie to zaraz
    znów trza będzie je naprawiać, a jeszcze do tego dochodzą koszty nowych
    slupów jeśli stare sie powalą.

  • 2. Data: 2011-07-23 14:16:32
    Temat: Re: nawałnica & zasiłek [ ten na 6 tyś ]
    Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl>

    Gupik <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl> napisał(a):

> [...]
    >przeniecie się do ziemi, skoro wiadomo że jak mocniej dmuchnie to zaraz
    >znów trza będzie je naprawiać, a jeszcze do tego dochodzą koszty nowych

    Co za bełkot... koszt usuwania awarii jest mniejszy niż
    koszt przeniesienia kabli do ziemi i to jest odpwoeidż na twoje pytanie.

  • 3. Data: 2011-07-23 20:29:34
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2011-07-23 13:28, Gupik pisze:
> [...]
    > Społecznej na szybko to przyznają zasiłki maks. 6 tys zł, a jak szkody
    > są duże to trzeba czekać na odszkodowania, i tu mam pytania, czy z tych

    nie, przecież za 6 tys nic nie kupisz

    i czemu tych linii napowietrznych nie
    > przeniecie się do ziemi,

    rusz rozumkiem, jak myslisz co jest tańsze słup co 100 metrów i "drucik"
    wiszący między nimi czy 100 metrów kopania i kabel, który mozna w ziemi
    zakopać, pomijam kwestie własności gruntu i bezpieczeństwa gdyby
    wszystko było zakopane w ziemi

    >skoro wiadomo że jak mocniej dmuchnie to zaraz
    > znów trza będzie je naprawiać, a jeszcze do tego dochodzą koszty nowych
    > slupów jeśli stare sie powalą.

    zmień dilera

  • 4. Data: 2011-07-24 07:44:13
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Gupik napisał:
    , a jak szkody
    > są duże to trzeba czekać na odszkodowania,

    Pamiętaj tylko, że ośrodki pomocy społecznej, to nie ubezpieczalnie...
    Ot tałatajstwo się rozbisurmaniło... :-P

    Trza się ubezpieczyć i nie liczyć na pomoc społeczną.

    i tu mam pytania, czy z tych
    > 6 tyś można cokolwiek naprawić,

    Na pewno coś się tam da..., ale zawsze można mieć ubezpieczenie na 300
    tys, a nie liczyć na 6...

    i czemu tych linii napowietrznych nie
    > przeniecie się do ziemi,

    Nowe z reguły umieszcza się w ziemi, a ze starymi... wiadomo jak jest -
    pono w Polszcze 75 proc lini energetycznych nadaje się do
    natychmiastowego remontu. - Nasze rodzime ze nie inwestują, tylko
    konsumują i się wymądrzają, stąd taki właśnie stan rzeczy...

    pozdrawiam
    Robert G

  • 5. Data: 2011-07-24 14:56:57
    Od: Gupik <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl>

    > Pamiętaj tylko, że ośrodki pomocy społecznej, to nie ubezpieczalnie...
    > Ot tałatajstwo się rozbisurmaniło... :-P
    > Trza się ubezpieczyć i nie liczyć na pomoc społeczną.

    jestem za tym aby każde gospodarstwo miało własne ubezpieczenie, nawet
    najgorszego alkoholika i narkomana będzie na to stać.

  • 6. Data: 2011-07-25 08:20:39
    Od: Przesmiewca <o...@o...pl>

    Gupik <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl> napisał(a):

    >jestem za tym aby każde gospodarstwo miało własne ubezpieczenie, nawet
    >najgorszego alkoholika i narkomana będzie na to stać.

    Ubezpieczenie powinno byc dowolne a nie obligatoryjnie narzucony
    nakaz zasilania kabzy ubezpieczycielom.

    > nawet
    >najgorszego alkoholika i narkomana będzie na to stać.

    Tak, z pewnoscia.

  • 7. Data: 2011-07-25 20:16:17
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Przesmiewca napisał:
    > Ubezpieczenie powinno byc dowolne a nie obligatoryjnie narzucony
    > nakaz zasilania kabzy ubezpieczycielom.

    Na pewno masz rację i w stu procentach się z Tobą zgadzam, ale lepiej
    płacić cośtam i niech się to nazywa ubezpieczenie - tworzy toto wtedy
    jakiś tam fundusz, z którego likwidowane są szkody, niż nie płacić nic i
    narzekać, że 6 tys z MOPS to za mało i czemu tak późno... :-)

    pozdr.
    Robert G.

  • 8. Data: 2011-07-26 06:25:22
    Od: Przesmiewca <o...@o...pl>

    robercik-us <r...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    >jakiś tam fundusz, z którego likwidowane są szkody, niż nie płacić nic i
    >narzekać, że 6 tys z MOPS to za mało i czemu tak późno... :-)

    Ludzie narzekac beda zawsze, taka ich budowa, a prikaz
    wplacania kasy na jakies dodatkowe ubezpieczenia to pewna gwarancja
    przekretow. W teorii - moze i ok, w praktyce - jak zwykle okazje do latwego
    wzbogacenia sie zainteresowanych. Osobiscie nie lubie byc zmuszany
    do czegokowliek, a kolejny "podatek" budzi we mnie odraze.

  • 9. Data: 2011-07-26 06:42:38
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Przesmiewca napisał:
    > Osobiscie nie lubie byc zmuszany
    > do czegokowliek, a kolejny "podatek" budzi we mnie odraze.

    No to mamy dokładnie tak samo :-), ale...
    Jak rozwiązać problem???

    1 Kampanie informacyjne pt 'Koniec refundowania szkud powodziowych przez
    państwo' - tylko która ekipa rządząca na taki krok się zdecyduje ;-)
    2 Faktyczny szlaban na 'zasiłki' dla powodzian - czy to możliwe???
    3 Stworzenie bogatej konkurencji w kwestii ubezpieczeń od skutków ulew,
    powodzi, uderzeń piorunów itd... i ścisły nadzór nad TU, żeby nie było
    jak teraz - należy się odszkodowanie jak byk, a TU kombinuje jakby go
    nie wypłacić i szuka dziury w całym...

    Niech te ubezpieczenia będą dobrowolne a nie obowiązkowe, ale niech
    każdy wie, że sam jest za siebie odpowiedzialny :-).

    pozdrawiam
    Robert G.