    From: bokomaru <b...@z...com>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: nieprzepuszczalny piasek pod trawnikiem
    Date: Tue, 21 Apr 2009 15:09:34 +0200

    mam dosc nietypowa sytuacje. otoz usiluje przemoca zaprowadzic trawnik
    na piaskownicy. piasek jest dziwny, bo nie przepuszcza wody. Tlusty, czy
    cos, nawet po ulewie wilgotne jest 0,5 cm, pod spodem sucho.
    na ów dziwny piasek nalozylem ziemie, w ktora wsialem trawnik. Jeszcze
    nie wykielkowal (jest zagadką, czy ziemia nie bedzie za kwasna...), ale
    juz jest ciekawy efekt, ktory potwierdza mala przepuszczalnosc piachu.
    otoz po obfitym podlaniu ziemia robi sie grzaska, bardzo szybko powstaja
    kaluze, po czym calosc wolno wysycha...podlane w niedziele, dzis (mimo
    ciepla, slonca i wiatru) bylo jeszcze wilgotne.
    jak w takiej sytuacji zachowa sie trawa, o ile wyrosnie? czy korzenie,
    ktore przebija sie przez glebe i siegna do piachu nie straca zrodla
    wody? nie bedzie mi gnilo w mokrych okresach?
    co myslicie?
    --
    bartek