  • 1. Data: 2016-07-30 11:53:37
    Temat: niezalezny czujnik zmierzchu i ruchu - gdzie kupc jak szukac.
    Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>

    Witam

    Poszukuje czujnika ruchu oraz zmierzchu ale z niezależnymi obwodami czy ktoś
    wie jak tego szukać ?

    Jak to ma działać:
    Posiadam łapmy ogrodowe które maja dwa niezależne źródła światła, LED oraz
    żarówkę na zwykły gwint.
    Chciałbym to wysterować w taki sposób, aby Ledy zapałały sie po zmierzchu a
    żarówki tylko po wykryciu ruchu (oczywiście jak Bedzie ciemno).
    Moj chytry plan zakładał ze kupię jedną lampę z takim właśnie czujnikiem i
    od niej wysteruje pozostałe. (wiec mam 2 lampy bez czujnika i 1 z
    czujnikiem)
    Niestety przyłącza czujnika są daleko w rurze lampy, a sama lampa jest
    nierozbieralna. - plan umarł :(
    Kupno wszystkich lamp z czujnikami jest rozwiązaniem lecz nie będą zapalały
    sie jednocześnie.

    Dlatego tez poszukuje czujnika z w/w cechami.
    Wszystko co udaje mi sie znaleźć jest na jeden obwód i służy do zapalenia
    lampy po zmierzchu ale tylko po detekcji ruchu.
    Chcianym uniknąć stosowania 2 czujników i dodatkowo przekaźnika.

    Buniek

  • 2. Data: 2016-07-30 11:58:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 30 lipca 2016 11:53:38 UTC+2 użytkownik BUNIEK napisał:
> [...]
    > lampy po zmierzchu ale tylko po detekcji ruchu.
    > Chcianym uniknąć stosowania 2 czujników i dodatkowo przekaźnika.
    A dwa osobne czujniki ruchu być nie mogą?
    Jeden dla led a drugi dla żarówek

  • 3. Data: 2016-07-30 12:26:33
    Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>

    >A dwa osobne czujniki ruchu być nie mogą?
    >Jeden dla led a drugi dla żarówek

    Tego chciałbym uniknąć. Dodatkowo jeszcze przekaźnik byłby potrzebny.
    musi to być na zewnątrz i jak najmniejsze. idealne jest to wbudowane w lampę
    ale nie idzie sie to tego podłączyć bez drastycznego rozebrania, a nie
    wiadomo czy sie cos nie ułamie.

  • 4. Data: 2016-08-17 22:55:18
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 30.07.2016 o 12:26, BUNIEK pisze:

> [...]
    > musi to być na zewnątrz i jak najmniejsze. idealne jest to wbudowane w
    > lampę ale nie idzie sie to tego podłączyć bez drastycznego rozebrania, a
    Rozwiązanie jest bardzo proste:
    1. pod czujnik zmierzchowy podłączasz oba obwody - LED i żarówki.
    2. pod czujnik ruchu podłączasz same żarówki (mogą być lampy z
    czujnikami ruchu)
    jeżeli tylko nastawisz odpowiednio próg oświetlenia dla żarówek, to
    masz, jak chciałeś:
    Jak jest ciemno, a nikt nie chodzi - czujnik podaje napięcie na LED i na
    lampy żarówkowe, ale te są podłączone przez czujnik ruchu. Świecą LED,
    żarówki nie.
    Jak jest ruch, to żarówki się zaświecają.
    Jak jest jasno, nic nie świeci.
    O to chodziło?
    Jacek

  • 5. Data: 2016-08-18 17:15:54
    Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>

> [...]
    >żarówki nie.
    >Jak jest ruch, to żarówki się zaświecają.

    Rozwiązałem temat, wymieniając lampy bez czujników na takie z czujnikami.
    Pewnie nie będą zapałały sie jednocześnie, inne miejsce oraz niedokładność
    ustawień, ale mam łatwiej z podłączeniem.

    Buniek