  • 1. Data: 2009-08-15 12:51:14
    Temat: nowo wybudowane mieszkanie a certyfikat energetyczny
    Od: Dominik <"dominikz1983[usun_to]"@interia.pl>

    Witam serdecznie
    Kupiłem nowo wybudowane mieszkanie w bloku od spółdzielni mieszkaniowej,
    która jest zarazem inwestorem. Mieszkanie odebrałem już, jednak
    oficjalne zasiedlenie nastąpi tak za 2 tygodnie. Moje pytanie brzmi: czy
    spółdzielnia musi dać mi certyfikat energetyczny na to mieszkanie czy
    nie ma takiego obowiązku - jeśli zaś tak to kiedy.

    Czy argumentem za że spółdzielnia musi dac mi certyfikat energetyczny
    nie przemawia:
    Ustawa z dnia 19 września 2007 r. o zmianach ustawy Prawo budowlane
    (dzień Ustaw Nr 191 pozycja 1373)
    Art. 1 W ustawie z dnia 7 lipca 1994 - Prawo budowlane wprowadza się
    następujące zmiany:
    Z zastrzeżeniem ust. 7 dla każdego budynku oddawanego do użytkowania
    oraz budynku podlegającego zbyciu lub wynajmowi powinna być ustalona, w
    formie świadectwa charakterystyki energetycznej, jego charakterystyka
    energetyczna, określająca wuelkość energii wyrażoną w kWG/m2/rok
    niezbędnej do zaspokojenia różnych potrzeb związanych z użytkowaniem
    budynku. Świadectwo charakterystyki energetycznej budynku ważne jest 10 lat.
    Czy może po prostu jest zapis do którego nikt się nie przywiązuje uwagi
    i jak spółdzielnia powie mi że nie ma takiego certyfikatu albo że nie
    chce dać to nie ma szans wyciągnięcia tego od nich...

    i czy posiadanie takiego certyfikatu jest konieczne jest obowiązkowe??
    (słyszałem że jak ktoś chce sprzedawać teraz mieszkanie to musi posiadać
    już taki certyfikat)

    Z góry dziękuje za pomoc

  • 2. Data: 2009-08-17 20:12:28
    Od: "Lech R" <l...@g...pl>

    TAK
    Ma ci dać CE na mieszkanie jeśli to jest lokal o samodzielnej funkcji
    techniczno - użytkowej ( w myśl ustawy ma swoją kotłownię, piec, węzeł
    łotewer - nie ma wspólnych instalacji z sąsiadami)
    lub udostępnić ( dać odpis) CE budynku jeśli macie z sąsiadami wspólną
    instalację grzewczą.

    Kiedy?
    W chwili przekazania wszystkich dokumentów, wydaje mi się że u notariusza,
    ale głowy nie dam.
    Pozdrawiam

    Użytkownik "Dominik" <"dominikz1983[usun_to]"@interia.pl> napisał w
    wiadomości news:h66b00$3fd$1@news.onet.pl...