  • 1. Data: 2009-08-15 17:50:41
    Temat: fuga w klinkierze
    Od: "Jurek" <f...@o...pl>

    Witajcie,

    W murku klinkierowym ogrodzenia wykonawcy według mnie niedokładnie położyli
    fugę między cegłami. Po prostu nie jest ona idealnie gładka, tylko znajdują
    się w niej całkiem spore szparki.
    Czy ktoś się orientuje, czy może w wyniku tej niedokładności dojść do erozji
    np. po zimie, w wyniku której wysadzi lub uszkodzi murek?

    Czy jeżeli fuga została już zaimpregnowana "delfinem" to mimo wszystko
    powinienem nalegać na naprawienie tej usterki?

    Dziękuję za pomoc ;)

  • 2. Data: 2009-08-17 09:39:04
    Temat: Re: fuga w klinkierze
    Od: czupakabra <s...@g...pl>

    On 15 Sie, 19:50, "Jurek" <f...@o...pl> wrote:
> [...]
    > fugę między cegłami. Po prostu nie jest ona idealnie gładka, tylko znajdują

    Witaj

    Fuga powinna szczelnie wypełniać spoinę w murze i być poprawie
    zlicowana z murem (równo z cegłą). Szczeliny w fudze - jak
    podejrzewasz - będą ułatwiły wnikanie wody w mur co może powodować
    wykwity i osłabiać wiązanie cegieł (np w czasie mrozów).
    Dobra fuga nie wymaga impregnowania/olejowania. Nie widzę jak duże są
    to szczeliny, ale biorąc pod uwagę uziarnienia zapraw do fugowania
    klinkieru i tego, że do nanoszenia powinny mieć konsystencje "mokrej
    ziemi" ew. "szpachlowanie" szpar może być nietrwałe.

    pozdrawiam
    Sebastian