  • 1. Data: 2013-04-09 12:52:32
    Temat: nowy kocioł gazowy a taryfa
    Od: lopi1 <w...@p...onet.pl>

    Cześć, mam pytanie dotyczące użytkowania nowego kotła gazowego i
    ewentualnej zmiany taryfy. Rachunki płacę wg prognozy, gdy kociołek na
    c.o. nie był zamontowany. Zgłosić to do gazowników? Przekroczę 1200m3
    w tym okresie rozliczeniowym na pewno. Czy czekać na kolejny odczyt i
    pewne przeszeregowanie do wyższej taryfy wraz z koniedznością
    uregulowania niedopłaty. Inne niebezpieczeństwa???

  • 2. Data: 2013-04-09 13:14:47
    Temat: Re: nowy kocioł gazowy a taryfa
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 9 kwietnia 2013 12:52:32 UTC+2 użytkownik lopi1 napisał:
    > w tym okresie rozliczeniowym na pewno. Czy czekać na kolejny odczyt i
    > pewne przeszeregowanie do wyższej taryfy wraz z koniedznością
    > uregulowania niedopłaty. Inne niebezpieczeństwa???

    jakiej niedopłaty? Dopóki nie masz kwitu od gazowników ze ci zmieniają taryfe to nie
    ma niedopłaty (z tytułu abonamentu). Czyli zmiana nastąpi od nastepnego sezonu
    rozliczeniowego.

    A przynajmniej tak mi sie wydaje :-)

    b.

  • 3. Data: 2013-04-09 14:08:57
    Od: lopi1 <w...@p...onet.pl>

    On 9 Kwi, 13:14, Budyń <b...@r...pl> wrote:

> [...]
    nie ma niedopłaty (z tytułu abonamentu). Czyli zmiana nastąpi od nastepnego sezonu

    Masz rację co do stawek abonamentowych. Mi chodzi o niedopłatę z
    tytułu znacznie wiekszego zuźycia z uwagi na c.o. Teraz płacę to co
    gazownia prognozowała w oparciu o zużycie na cwu i gotowanie. Boję się
    czy czegoś nie wymyślą, jakiejś kary za brak zgłoszenia kotla na c.o.

  • 4. Data: 2013-04-09 15:06:53
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu wtorek, 9 kwietnia 2013 14:08:57 UTC+2 użytkownik lopi1 napisał:

> [...]
    >
    > gazownia prognozowała w oparciu o zużycie na cwu i gotowanie. Boję się
    >
    > czy czegoś nie wymyślą, jakiejś kary za brak zgłoszenia kotla na c.o.

    Chyba sam się każesz. O ile dobrze pamiętam, stawka przy wyższej taryfie jest niższa
    {mogę się mylić, od razu miałem pełne zgłoszenie)

    --
    ZZ@privte

  • 5. Data: 2013-04-09 20:14:26
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-04-09 12:52, lopi1 pisze:
> [...]
    > pewne przeszeregowanie do wyższej taryfy wraz z koniedznością
    > uregulowania niedopłaty. Inne niebezpieczeństwa???

    Przeczytaj dokładnie umowę. AFAIR jeśli zużycie półroczne spowoduje, że
    kwalifikujesz się do wyższej grupy (czyli zużyjesz proporcjonalnie
    więcej), to w kolejnym okresie gazownia przeszeregowuje cię do
    odpowiedniej grupy. Sprawdź, czy nie ma czegoś o zgłaszaniu nowych urządzeń.

    Kiedyś tak miałem, bo gazownia wrzuciła mnie do W-2 a ja chciałem być w
    W-1. Gdy po roku nie zmienili zgłosiłem reklamację i zwracali mi kasę.

    M.

  • 6. Data: 2013-04-09 22:59:20
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Budyń" <b...@r...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]

    Powrót do niższej taryfy dopiero w przyszłym roku, czyli za okres letni,
    kiedy na ogrzewanie nie będzie zużywany gaz, trzeba będzie płacić wyższe
    opłaty stałe.

> [...]
    > taryfe to nie ma niedopłaty
    > (z tytułu abonamentu). Czyli zmiana nastąpi od nastepnego sezonu

    W moim regionie w razie przekroczenia kolejnego progu taryfowego w danym
    okrsie rozrachunkowym, gazownia przeszeregowuje do wyższej grupy
    taryfowej, jednocześnie naliczając wszystkie dodatkowe opłaty wstecz za
    miniony okres jak z wyższej taryfy. Ponieważ opłaty stałe są wyższe to w
    przypadku niewielkiego przekroczenia limitu powstaje niedopłata, którą
    trzeba uregulować. Ponadto przeszeregowania można dokonać tylko raz w
    roku kalendarzowym.
    Przykładowo, jeżeli np. podpisałem umowę w zeszłym roku w lipcu, a w
    kwietniu tego roku przekroczyłbym próg taryfy to zmienią mi taryfę na
    wyższą, a za okres od lipca zeszłego roku do chwili zmiany taryfy
    naliczą mi koszty stałe z wyższej taryfy.
    Ponieważ tylko raz w roku można zmieniać taryfy to tą wyższą taryfę mogę
    zmienić na niższą dopiero w przyszłym roku.

  • 7. Data: 2013-04-10 09:23:38
    Od: lopi1 <w...@p...onet.pl>

    On 9 Kwi, 22:59, "uzytkownik" <a...@s...pl> wrote:

> [...]
    > Ponieważ tylko raz w roku można zmieniać taryfy to tą wyższą taryfę mogę
    > zmienić na niższą dopiero w przyszłym roku.

    A nie pytają dlaczego jest wyższe zużycie??
    Od znajomego gazownika dowiedziałem się, że w gazowni powinem zgłosić
    podłaczenie nowego kotła(sprawy związane z urzędem budownictwa mam
    załatwione). W zasadzie była to wymiana starego, nieźytkowanego kotła
    typu Elka, stad w urzedzie wystarczyło zgłoszenie. Jako, że ten stary
    kocioł był nieużywany, to powinienem teraz wystąpić o nowe warunki
    techniczne. Gość stwierdził, że będą musieli zamocować gazomierz na
    konsoli, i zrobić próbe szczelności całej instalacji ( przy montaźu
    nowego kotła wykonawca to zrobił). Każą pewnie też zamontować na
    przyłączu monoblok izolacyjny (stalowy rurociąg). Oczywiście sporo
    kosztów po mojej stronie a wydawało się, że to prosta zmiana taryfy.