  • 61. Data: 2009-06-14 21:46:44
    Temat: Re: noze kuchenne - roznice
    Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl>

    Ikselka wrote:
    > O żesz - świetny pomysł!!!
    > Lecę do Castoramy przy pierwszej okazji.
    Pewnym mankamentem moze byc brak rowka na ciecz wokol calej deski ale to
    zrobisz za okolo 5 zl u kazdego stolarza odpowiednim frezem.
    Dodam ze taka deske mozna przyciac na wymiar szuflady i wlasnie w tej
    wersji wysuwana deska funkcjonuje u mnie od juz okolo 2 latek :)

    Artur Lew
    arturdotlewatgmaildotcom

  • 62. Data: 2009-06-14 21:50:46
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 14 Jun 2009 23:46:44 +0200, Artur Lew napisał(a):

    > Pewnym mankamentem moze byc brak rowka na ciecz wokol calej deski ale to
    > zrobisz za okolo 5 zl u kazdego stolarza odpowiednim frezem.

    Ja i tak kroję soczyste rzeczy na dodatkowej tacy lub gazetach pod deską, a
    tych rowków to nawet nie lubię, bo przeszkadzają w operowaniu nożem i
    utrudniają zsuwanie pokrojonych fragmentów z deski.
    :-)

    > Dodam ze taka deske mozna przyciac na wymiar szuflady i wlasnie w tej
    > wersji wysuwana deska funkcjonuje u mnie od juz okolo 2 latek :)

    Kolejny fajny patent - zawsze marzyłam o takiej wysuwanej spod blatu
    kredensu desce, jak u mojej babci. Dzięki :-)

  • 63. Data: 2009-06-15 07:17:16
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Artur Lew wrote:

    > Pewnym mankamentem moze byc brak rowka na ciecz wokol calej deski ale to
    > zrobisz za okolo 5 zl u kazdego stolarza odpowiednim frezem.

    A te blaty to z surowego drewna są? Bo na impregnaty i lakiery w jedzeniu to
    ja raczej nie reflektuję...
    Justyna

  • 64. Data: 2009-06-15 10:14:11
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 15 Jun 2009 09:17:16 +0200, krys napisał(a):

    > A te blaty to z surowego drewna są? Bo na impregnaty i lakiery w jedzeniu to
    > ja raczej nie reflektuję...
    > Justyna

    Jak wymyję parę razy w zmywarce, to wierzchnia warstwa się zrobi całkiem
    surowa :-)

  • 65. Data: 2009-06-15 11:14:43
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    > Jak wymyję parę razy w zmywarce, to wierzchnia warstwa się zrobi całkiem
    > surowa :-)
    Surowe znaczy nie wysuszone drewno. Wysuszone poddaje się obróbce i więc w
    tych stolarniach deski będa z drewna wysuszonego, a nie surowego, ale bez
    obróbki przy pomocy bejc, gruntów, podkładowych farb, nawierchniowych i
    lakierów

  • 66. Data: 2009-06-15 20:37:51
    Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl>

    krys wrote:
    > A te blaty to z surowego drewna są? Bo na impregnaty i lakiery w jedzeniu to
    Tak, to zwykle surowe drewno bez zadnych impregnatow.
    Smiem twierdzic ze kleje ktore sa tutaj uzyte musze miec atest do
    kontaktu z zywnoscia w przeciwienstwie np do desek klejonych w chinach z
    bambusa.
    Ja swoja deske napuscilem jeszcze cieplym olejem (kupiony u szweda)
    dzieki czemu latwiej jest ja utrzymac w czystosci.
    W zaleznosci od rozmiaru deski moze konieczne okazac sie zrobienie z
    drugiej strony odprezajacych naciec dzieki czemu deska mimo ze jest
    wilgotna nie wypaczy sie.
    Jak mowilem mozesz uzyc znacznie trwalszego merbau albo innych
    szlachetnych gatunkow bo cena jest podobna.

  • 67. Data: 2009-06-16 03:48:45
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    > drewniane? czy te zwykłe syfy z wiórówki, drewniane są zwykle na
    zamówienie
    > i trzeba zapłacić za całość.

    W Praktikerze przycinają, w sklepach dla majsterkowiczów też. Nic też nie
    stoi na przeszkodzie zamówić kilka wielkości desek, niektóre rozmiary nawet
    w podwójnej czy potrójnej ilości - przydają się takie, gdy na jednej kroi
    się chleb, na innej pomidory, na kolejnej ser czy wędliny.

  • 68. Data: 2009-06-16 11:25:16
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    > blatów drewnianych kleejonych nie sprzedają na kawałki tylko w całości.
    > moizesz sobei pociąć ale zapłacić musisz za cały blat.

    Nie piszę o klejonkach oraz o blatach, mozna kupić deski i kantówkę o
    odpowiedniej szerokosci i sobie przyciąć, a nawet obrobić w/g własnego
    projektu.

    Gotowe wyroby z moich Gorlic:
    http://www.forest.gorlice.pl/deski_kuchenne.html

  • 69. Data: 2009-06-16 11:43:50