  • 1. Data: 2009-07-12 19:41:48
    Temat: ocieplenie poddasza - pustka powietrzna
    Od: "kaz" <k...@o...pl>

    Witam,
    czy ocieplenie poddasza wg ponizszego schematu jest prawidlowe?
    Czy pomiedzy warstwami welny powinna zostac pustka powietrzna, czy lepiej ja
    zlikwidowac?
    Dzieki za sugestie.

    --------------------------
    welna pomiedzy jetkami 15 cm
    --------------------------

    pustka powietrzna ok 5cm

    --------------------------
    welna na jetkach 10cm
    --------------------------

    pozdr

  • 2. Data: 2009-07-12 20:30:13
    Temat: Re: ocieplenie poddasza - pustka powietrzna
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    kaz pisze:

    > --------------------------
    > welna pomiedzy jetkami 15 cm
    > --------------------------
    >
    > pustka powietrzna ok 5cm
    >
    > --------------------------
    > welna na jetkach 10cm
    > --------------------------

    Nie robi sie tak.
    Druga warstwę wełny układa się bezpośrednio na krokwiach w poprzek. 5cm
    odstep miedzy warstwami wełny jest raczej niedopuszczalny. Skad
    pomysl/potrzeba robienia tej przerwy?
    Zresztą zaraz Ci tu kiki zrobi wykład i poprosi o fotki w WYSOKIEJ
    ROZDZIELCZOŚCI.

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 3. Data: 2009-07-13 05:50:00
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Moim zdaniem, lepiej zostawić te 5 cm luzu między dachówką a wełną, niż
    między warstwami wełny. Pozwoli to lepiej wentylować wełnę.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 4. Data: 2009-07-13 18:40:13
    Od: "kaz" <k...@o...pl>

    "RudeBoy" <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl> wrote in message

> [...]
    > pomysl/potrzeba robienia tej przerwy?
    > Zresztą zaraz Ci tu kiki zrobi wykład i poprosi o fotki w WYSOKIEJ

    jezeli chodzi o krokwie welna jest prawidlowo
    temat dotyczy jetek

  • 5. Data: 2009-07-14 10:29:24
    Od: lukaSE <l...@g...com>

    taką przerwę robi się między wełną a pokryciem dachowym. Pozwala ona
    suszyć izolację. Musisz mieć kratki w podbitce. Po szwedzku nazywa się
    to luftspalt :D

  • 6. Data: 2009-07-14 10:30:00
    Od: lukaSE <l...@g...com>

    > jezeli chodzi o krokwie welna jest prawidlowo
    > temat dotyczy jetek

    bez sensu....

  • 7. Data: 2009-07-14 11:18:03
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    lukaSE wrote:
    > taką przerwę robi się między wełną a pokryciem dachowym. Pozwala ona
    > suszyć izolację. Musisz mieć kratki w podbitce. Po szwedzku nazywa się
    > to luftspalt :D

    pod pokryciem dachowym wiatr ma chulać bo od dołu do kalenicy, hulać ma bo
    cyrkulacja powietrza ogranicza nagrzewanie oddasza, od dołu wpływa zimne
    powietrze góra wypływa gorące.

    Pod dachówką czy blachodachówką stojące powietrze moze spokojnie osiągnąć
    temperature nawet 80 st jeśłi nie mamy wentylacji to izolacja musi znosić
    bardzo duża róznice temperatu 80 na 20 czyli delta wynosi ok 60 st.
    Prawdopodobnei to jest jeden z podowodów nagrzewania się poddaszy mimo tych
    kosmicznych grubości izolacji welnianych.

    powietrze musi swobodnei przepływać pod pokryciem dachu!!!!