  • 1. Data: 2012-03-16 17:56:47
    Temat: odkurzacz przemyslowy za odkurzacz centralny ?
    Od: Adam <a...@g...com>

    Jou meny.

    Co myslicie o tym pomysle?

    Jak patrze na allegro to nawet odkurzacze stanleya za 340 pln maja silniki 1600W /
    27kPa i az 70l / sek. Czyli bardzo zblizone do "oryginalnych" centralnych beamow za
    3k pln ktore maja zwykle 28-30kPa i 50l/sek. Przy czym ten przemyslowy stanleya ma o
    3l wiekszy pojemnik na smieci. Ten sam silnik (stanleya) siedzi w odkurzaczu za
    ~2-2,5k pln (rozni sie tylko obudowa, dodatkowym gniazdem i rurami bajerami). Za 800
    pln mozna kupic o podobnych parametrach bardziej firmowe odkurzacze np. makity.
    Jedyna wada jaka zauwazam to ze wylot maja do pomieszczenia, a nie rura na zewnatrz,
    to jednak dla mnie niewiela wada bo odkurzacz bedzie w dolnym garazu na poziomie
    piwnicy. Moze sobie tam dmuchac.

    Dorobienie "automatyki" zeby wlaczac odkurzacz przyciskiem na rurze to oczywiscie
    blahostka do zrobienia za 20 pln. Rura jaka mnie interesuje z kompletem akcesoriow to
    max 400 pln. Warto wywalac 3k pln na "oryginalnego" beama czy to placimy tu glownie
    za marketing ? :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 2. Data: 2012-03-16 19:07:23
    Od: SkiMir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2012-03-16 18:56, Adam pisze:

> [...]
    max 400 pln. Warto wywalac 3k pln na "oryginalnego" beama czy to placimy tu glownie

    Zrób eksperyment - chętnie zapoznam się z wynikami bo mi to samo chodzi
    po głowie :-)

    --
    M.

  • 3. Data: 2012-03-16 21:25:42
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    ion-forums@vbla14...

> [...]
    >1600W / 27kPa i az 70l / sek. Czyli bardzo zblizone do >"oryginalnych"
    >centralnych beamow za 3k pln ktore maja zwykle 28-30kPa i 50l/sek.

    Ogladam czasem sluzbowo te produkty i powiem Ci, ze ten odkurzacz Stanleya
    wystepuje w kilku roznych wersjach producenckich. :-)
    To jest jeden odkurzacz do ktorego przykleja sie rozne marki. Mialem okazje
    sluchac jak to pracuje i jakie ma naprawde parametry. Po pierwszych
    doswiadczeniach moge powiedziec, ze nie wiem skad biora te dane na ulotkach.
    :-)
    Uzytkowo stwierdze, ze odkurzacz ten niby przemyslowy Stanleya co przy
    przemyslowym nigdy nawet nie stal dziala wzglednie dobrze kiedy worek jest
    zupelnie pusty. Pozniej jest tylko gorzej. Prawdziwy odkurzacz przmyslowy to
    koszt od 1000zl w gore. Hitachi ma w ofercie takie odkurzacze i te dzialaja
    naprawde dobrze. Zaden Stihl czy amatorski Karcher. Niby parametry podobne,
    tylko czemu uzytkowo takie roznice?
    Dobry odkurzacz centralny bedzie bez worka z elektrostycznym filtrem i na
    takim warto sie skupic. Im wiekszy pojemnik tym lepiej.

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2012-03-16 21:34:36
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 16 marca 2012, 22:25:42 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

> [...]
    > sluchac jak to pracuje i jakie ma naprawde parametry. Po pierwszych
    > doswiadczeniach moge powiedziec, ze nie wiem skad biora te dane na ulotkach.

    Tego sie tez obawiam. Ale czy to na pewno wszystko to samo ? A moze roznia sie
    silnikami? Ten stanleya niby "made in italy" - moze w innych sa bardziej
    chinczykowate ? :)

> [...]
    > naprawde dobrze. Zaden Stihl czy amatorski Karcher. Niby parametry podobne,

    Tu zgoda - z tym ze teoretycznie takie makity to dopiero za 1,5k pln maja zblizone
    parametry. To tez moze swiadczyc o tym ze parametry tych tanich sa z czapy wziete :)

    > Dobry odkurzacz centralny bedzie bez worka z elektrostycznym filtrem i na
    > takim warto sie skupic. Im wiekszy pojemnik tym lepiej.

    Kupilem kiedys taki super tani odkurzacz "warsztatowy" - typowy chinczyk, firma
    "pansam". 600W, kosztowal chyba stowe czy mniej. Nie ma worka - ma tylko taki duzy
    filtr, smieci laduja normalnie w srodku - sciaga sie ta gore i smieci wysypuje.
    Zarzynam go od 3 lat - w tym bardzo czesto zameczam podlaczonego do zyrafy (szlifiery
    do gipsow), wciagam wszystko (lacznie z woda) i ten skubaniec caly czas dziala. Nie
    ma juz trzech (z czterech) koleczek i caly jest poobijany ale ciagnie caly czas jak
    glupi.. Ja chyba zaryzykuje bo jak sie nie sprawdzi jako centralny to poprostu bedzie
    nastepca tego pansama, bo nie wierze ze ten chinczyk jeszcze dlugo tak meczony
    pociagnie :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 5. Data: 2012-03-16 22:15:52
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    ion-forums@vbut24...

    >Tego sie tez obawiam. Ale czy to na pewno wszystko to samo ? A moze roznia
    >sie silnikami? Ten stanleya niby "made in italy" - moze >w innych sa
    >bardziej chinczykowate ? :)

    W katalogu niemal kazdego importera jest ten sam odkurzacz, tzn. wyglada tak
    samo. Stanleya ma moj sasiad i widzialem jak to dziala. Hitachi uzywalem
    osobiscie na budowie i poprostu nie ma co porownywac.

    >Tu zgoda - z tym ze teoretycznie takie makity to dopiero za 1,5k pln maja
    >zblizone parametry. To tez moze swiadczyc o tym ze >parametry tych tanich
    >sa z czapy wziete :)

    Pomin te z otrzasaczem.
    Ale wez np. takie myjki cisnieniowe. Jak drut na opakowaniu parametry niemal
    identyczne niezaleznie od ceny. Nawet Karcher podaje na amatorskich myjkach
    serii K podobne parametry jak myjek HD (cisnienie, wydajnosc). Myjki K znam,
    nie wszystkie modele oczywiscie, ale osobiscie mam HD 6/15 i serie K maja
    sie nijak do myjek HD. Roznice czuje sie i slyszy po pierwszym wcisnieciu
    lancy mimo deklarowanych podobnych parametrow. Z odkurzaczami nie bedzie
    inaczej.

> [...]
    > takim warto sie skupic. Im wiekszy pojemnik tym lepiej.

    >Kupilem kiedys taki super tani odkurzacz "warsztatowy" - typowy chinczyk,
    [...]

    Poki chodzi to mozesz go podlaczyc, nic nie tracisz.

    Pozdro.. TK

  • 6. Data: 2012-03-18 11:06:19
    Od: b...@k...math.uni.lodz.pl

    Adam pisze:

    > Jou meny.
    >
    > Co myslicie o tym pomysle?

    ktoś tak zrobił i mówi że ok
    http://forum.muratordom.pl/showthread.php?157681-Bu%
    C5%84ki4-i-Tokio-II&p=4908400&viewfull=1#post4908400
    ale on odkurzacz już miał i tylko go podpiął. A jakby kupować specjalnie
    pod instalację to sam nie wiem.

    bajcik

  • 7. Data: 2012-03-19 10:42:15
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    -discussion-forums@vbla14...
    > Co myslicie o tym pomysle?

    IMO warto

    > Warto wywalac 3k pln na "oryginalnego" beama czy to placimy tu glownie za
    > marketing ? :)

    Za marketing. Prosta zasada ekonomii duży obrót mała marża i mały obrót duża
    marża. Towary luksusowe (a takimi póki są odkurzacze centralne) mają
    znacznie wyższe marże niż towary popularne. Bo tu i producentów więcej i
    miejsc gdzie można je kupić a konkurencja dobrze robi cenom :-)

    Nie ma siły za te same pieniądze na pewno kupisz lepszy odkurzacz
    przemysłowy niż centralny i z drugiej strony odkurzacz przemysłowy o
    porównywalnej jakości kupisz taniej niż centralny.

    Pytaniem otwartym pozostaje czy ten przemysłowy za 1000 będzie
    odpowiednikiem tego centralnego za 3000, czy może trzeba szukać takiego za
    1500zł

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 8. Data: 2015-01-26 18:56:14
    Od: albercik <n...@g...pl>

    W dniu 16.03.2012 o 18:56, Adam pisze:

> [...]
    max 400 pln. Warto wywalac 3k pln na "oryginalnego" beama czy to placimy tu glownie

    Sory za odgrzebanie suchara, ale temat dla mnie aktualny..

    Stoję przed potrzebą zakupu odkurzacza przemysłowego.
    Do jego zadań będzie m.inn. współpraca z bruzdownicą i żyrafą..
    Do obrobienia jedna budowa.

    No i wychodzi że nie ja pierwszy myślę o użyciu go później jako
    odkurzacza centralnego.

    Chwalony w necie odkurzacz przemysłowy Starmix ISC ARD 1425 EWS
    podciśnienie 248mbar, przepływ powietrza 61l/s

    odkurzacze centralne są "nieco" lepsze
    (z jakiegoś tam sklepu odkurzaczy beam):
    przepływ powietrza 58..65l/s
    podciśnienie 320..335mbar

    Czy takie różnice między tymi beam'ami a tym przemysłowym to
    *odczuwalnie* jest dużo?

    Zakładając że za odkurzacz centralny trzeba dać przynajmniej 3.000zł to
    ja wolę zakupić jakiś wypasiony odkurzacz przemysłowy, ale z założeniem
    że będzie on musiał później podołać jako centralny.

    Na wyglądzie oraz wyrzucaniu powietrza na zewnątrz mi nie zależy.

    Poleci ktoś jakiś dobry przemysłowy?

    Czy jest ktoś kto skutecznie podłączył przemysłowy do instalacji
    centralnej? - podzieli się ktoś spostrzeżeniami?

  • 9. Data: 2015-02-09 23:14:45
    Od: "brunet.wp" <b...@g...com>

    On Friday, March 16, 2012 at 6:56:47 PM UTC+1, Adam wrote:
    > Co myslicie o tym pomysle?

    I jak Adam, wdrożyłeś pomysł z odkurzaczem przemysłowym?

    Ja zaś od około roku używam odkurzacz centralny Profi 42.1. Odkurzacz jest w
    porządku, dość mocny a kosztował połowę ceny analogicznego Beama czyli bodajże 1800zł
    wraz z rurą, końcówkami itd.

  • 10. Data: 2015-02-10 09:00:26
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 9 lutego 2015 23:14:46 UTC+1 użytkownik brunet.wp napisał:

> [...]
    porządku, dość mocny a kosztował połowę ceny analogicznego Beama czyli bodajże 1800zł

    Jeszcze nie -> narazie uzywam "tradycyjnego" - nilfiska multi 30, o takiego:

    http://www.technikdirekt.com/media/image/thumbnail/2
    4144_01_1000x1000.jpg

    Wielki, mocny skurczybyk. Worki zmieniam co 2-3 m-ce, radzi sobie doskonale
    nawet z wlosami mojego futrzaka (a jak zmienia to jest ich wszedzie pelno).

    Mysle caly czas o centralnym bo wkurza mnie jezdzenie z tym kolosem ale ja
    ze wzgledu wlasnie na te wlosy bede musial cos z jakims specjalnym separatorem
    chyba kupic, inaczej bedzie sie szybko zatykal :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.