  • 11. Data: 2010-04-02 19:11:27
    Temat: Re: ogrzewanie co - grzejniki i rury PEX ??
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "..:maniek:.." <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:3461.0000120b.4bb61584@newsgate.onet.pl...

    > nie wiem jak w innych firmach ale robilem przy testach rurek Wavina i sama
    > rurka fi16 z sieciowanego PE w 100stC wytrzymuje cisnienie 70Bar, z
    > warstwa
    > Alu ok.80bar, kopmletna z powloka zewnetrzna dochodzi do 110-130bar...

    Ale nie porównuj testów laboratoryjnych do zagotowania kotła:

    1. W gotującym się kotle wytwarzana jest para, której temperatura może
    sięgać grubo powyżej 100stC.
    2. W czasie gotowania wody w kotle następują uderzenia ciśnienia, które mogą
    wielokrotnie przewyższać ciśnienie nominalne. Dzieje się to za sprawą wody,
    która zostaje podniesiona do góry ciśnieniem wytworzonej pary wodnej. Kiedy
    ta para znajdzie sobie ujście do atmosfery, wtedy cała masa z wysokości
    kilku metrów uderza o pozostała wodę wytwarzając czasami dość spory udar
    ciśnienia. Udary te dają właśnie tak charakterystyczne głośne odgłosy w
    rurach, powodujące spore wstrząsy kotła, rur i grzejników.
    3. W przypadku układu zamkniętego może wytworzyć się spore ciśnienie. Wiele
    osób pisze o 100stC jako temperatura wrzenia wody. Otóż tu popełniany jest
    poważny błąd, ponieważ 100stC to jest temperatura wrzenia wody w ciśnieniu
    atmosferycznym czyli ok. 1000hPa. W przypadku wyższego ciśnienia także
    wzrasta temperatura wrzenia i może spokojnie osiągnąć nawet temperaturę
    stukilkudziesięciu stC.
    4. Rura Pex podczas montażu jest wyginana, czasami otarta o ścianę czy o
    szorstką podłogę i na jej powierzchni powstają rysy. To powoduje, że jej
    wytrzymałość znacznie spada.

  • 12. Data: 2010-04-02 19:47:18
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 2 Apr 2010 21:11:27 +0200, Plumpi napisał(a):

    > Ale nie porównuj testów laboratoryjnych do zagotowania kotła:
    >
    > 1. W gotującym się kotle wytwarzana jest para, której temperatura może
    > sięgać grubo powyżej 100stC.

    Jacuś dowodzi, że na fizyce spał.

    > 2. W czasie gotowania wody w kotle następują uderzenia ciśnienia, które mogą
    > wielokrotnie przewyższać ciśnienie nominalne. Dzieje się to za sprawą wody,

    Jacuś po raz kolejny dowodzi, że na fizyce spał.

> [...]
    > ta para znajdzie sobie ujście do atmosfery, wtedy cała masa z wysokości
    > kilku metrów uderza o pozostała wodę wytwarzając czasami dość spory udar

    A teraz Jacuś wyjaśni, czym się różni ciało stałe od cieczy.

> [...]
    > atmosferycznym czyli ok. 1000hPa. W przypadku wyższego ciśnienia także
    > wzrasta temperatura wrzenia i może spokojnie osiągnąć nawet temperaturę

    A teraz Jacuś weźmie tabelę i sprawdzi jakie musi być ciśnienie dla marnych
    120 stopni.

    > 4. Rura Pex podczas montażu jest wyginana, czasami otarta o ścianę czy o
    > szorstką podłogę i na jej powierzchni powstają rysy. To powoduje, że jej
    > wytrzymałość znacznie spada.

    A Jacus Plumpi jest głupkiem, dlatego nie nalezy zwracać uwagi na to, co
    bredzi.

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98)

  • 13. Data: 2010-04-02 20:27:22
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Adasiu ! Łykaj proszki, które dostałeś od pana doktora:D

  • 14. Data: 2010-04-02 21:07:13
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 2 Apr 2010 22:27:22 +0200, Plumpi napisał(a):

    > Adasiu ! Łykaj proszki, które dostałeś od pana doktora:D

    Jacusiu, niestety zmartwię Cię - nie dostałem, zaś te, które Ty łykasz nie
    działaja.

  • 15. Data: 2010-04-02 21:34:18
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    wiadomości news:7hbudp0fyx1t.dlg@oldfield.org.pl...

    > Jacusiu, niestety zmartwię Cię - nie dostałem

    No i efekty tego od razu widać, bo dostajesz napadów psychozy. Tak więc
    Adasiu, szybciutko biegnij do lekarza i poproś niech ci da receptę, bo w
    przeciwnym razie może ci się jeszcze bardziej pogorszyć.

  • 16. Data: 2010-04-04 10:58:56
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 2 Apr 2010 23:34:18 +0200, Plumpi napisał(a):

    > No i efekty tego od razu widać, bo dostajesz napadów psychozy. Tak więc

    Oczywiście, Jacusiu :D

  • 17. Data: 2010-04-04 13:56:45
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    wiadomości news:140dp3f0fjrqd.dlg@oldfield.org.pl...

    > Oczywiście, Jacusiu :D

    I jak debilu. Zrozumiałeś już, że kolejny raz dałeś doopy ?

    Miałem z tobą w ogóle nie dyskutować w tym wątku, ponieważ jesteś
    ignorantem, który nie zasługuje na przekazanie jakiejkolwiek wiedzy, a swoje
    braki zarówno w wykształceniu jak i w wiedzy tuszujesz chamstwem. Nie dam ci
    konkretnych odpowiedzi na tacy, bo choć udowodnię, że to ty jesteś w błędzie
    to i tak "wywrócisz kota ogonem" i dalej będziesz odnosił się do mnie w
    sposób chamski pisząc kłamstwa. Tak samo z resztą jak już to robiłeś
    wielokrotnie do tej pory.

    > Jacuś dowodzi, że na fizyce spał.

    Wytłumacz więc co się dzieje z parą wodną w kotle, w którym część wody już
    się wygotowała, a zatem w kotle znajduje się gotująca woda w dolnej części
    kotła, zaś w górnej części kotła tylko para wodna, która styka się z
    rozgrzaną do kilkuset stC blachą ?

    Podpowiem ci z własnej praktyki, bo jako instalator i serwisant już usuwałem
    szkody powstałe na skutek zagotowania kotłów. Skutkiem takiego zagotowania i
    przegrzania kotła było uszkodzenie (stopienie) izolacji przewodów, które
    leżały na obudowie kotła (tj. blacha odseparowana 2-3cm grubości warstwą
    wełny mineralnej od samego kotła), opalenie lakieru, którym pomalowana była
    ta blacha, uszkodzenie czujników temperatury. Skąd wzięła się ta
    temperatura rżedzu 250-300stC ? Przecież w kotle była tylko i wyłacznie
    para wodna, bo kocioł nie wygotował wody do końca ? Dlaczego więc uważasz,
    że para wodna nie ma prawa nagrzać się powyżej 100stC ?
    Widzisz, twój bład polega na tym, iż zakładasz sytuację, kiedy cała
    instalacja nadal jest zalana wodą. Niestety tak nie jest, bo w czasie
    zagotowania wody, jej poziom zaczyna się podnosić w naczyniu przelewowym i
    część wody po prostu zostaje wyrzucona z instalacji. Kiedy woda z instalacji
    zostanie wyrzucona lub odparowana to dalej woda się gotuje w kotle, a w
    instalacji jest już tylko para wodna. W kotle woda goyuje się w jego dolnej
    części, zaś w górnej części kotła para wodna styka się ze ściankami kotła
    rozgrzanymi do kilkuset stC. W ten sposób para wodna w tej części kotła
    zostaje podgrzana do wyższej temperatury, nawet powyżej 300stC.
    I to nie są bajki, bo już widziałem kotły po zagotowaniu wody, w których
    rozszczelniły się luty na złączach miedzianych rur oddalonych od kotła o
    2-3m, a otulina na rurkach została stopiona.

    > Jacuś po raz kolejny dowodzi, że na fizyce spał.

    [...]

    > A teraz Jacuś wyjaśni, czym się różni ciało stałe od cieczy.

    Wytłumacz zatem dlaczego skacząc do wody z wysokości kilku metrów na tzw.
    "dechę" czyli płasko można się nieźle poturbować i będzie bardzo bolało, a
    upadek taki z wysokości kilkunastu metrów grozi śmiercią ?
    Dokładnie to samo zjawisko powoduje, że spadająca w rurach woda wytwarza
    uderzenie ciśnienia. Ponieważ woda nie jest sprężysta to efekt takiewgo
    uderzenia przenosi się na całą instalację i to dość daleko, a także na rury,
    pompy i cały osprzęt.
    Tak więc Adasiu tutaj nie chodzi o zachowanie się wody czy też ciała
    stałego, lecz o wywołany skok ciśnienia w instalacji spowodowany uderzeniem
    opadającej masy wody o wodę.

    > A teraz Jacuś weźmie tabelę i sprawdzi jakie musi być ciśnienie dla
    > marnych
    > 120 stopni.

    ok. 200kPa czyli 2bary
    Teraz Adaś napisze jaki wzór i jakiego prawa opisuje tę zależność ?
    Widzisz Adasiu 1,5-2 bar to jest normalne ciśnienie w instalacjach
    zamkniętych. Fakt, że w takim ciśnieniu woda wrze dopiero przy prawie 120stC
    sprawia, że podłączenie poprzez wymiennik ciepła otwartego układu z gotującą
    się wodą do układu zamkniętego nie powoduje zagotowania się wody w układzie
    zamkniętym. I to własnie jest jeden z czynników zabezpieczających przed
    zagotowaniem wody w układzie zamkniętym. Nie pisałem o tym wcześniej,
    ponieważ nie zabezpiecza to przed przedostaniem się temperatury, gdyż
    temperatura w układzie zamkniętym może wzrosnąć, ale przed tą temperaturą
    zabezpieczają inne zjawiska fizyczne, o których pisałem wcześniej tj. niższe
    ciepło właściwe pary wodnej oraz niemożliwość tłoczenia pary wodnej przez
    pompę wodną.

    > A Jacus Plumpi jest głupkiem, dlatego nie nalezy zwracać uwagi na to, co
    > bredzi.

    Adamie Płaszczyco, kolejny raz udowadniasz, że jesteś niedouczonym,
    bezczelnym chamem szukającym zwady.
    Tak więc teraz albo grzecznie przeprosisz i przyznasz się do popełnienia
    błędu, albo spierd....j z tego podwórka, bo swoim debilnym i chamskim
    zachowaniem tylko zaśmiecasz grupę i siejesz niepotrzebnie zamęt, nie
    wspominając już o fakcie, że mi ubliżasz i wsposób publiczny zniesławiasz.

  • 18. Data: 2010-04-04 16:05:57
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 4 Apr 2010 15:56:45 +0200, Plumpi napisał(a):

    > I jak debilu. Zrozumiałeś już, że kolejny raz dałeś doopy ?

    Oczywiście, że nie zrozumiałeś. Przy okazji Twoja dziwna maniera pisania do
    samego siebie na publicznej grupie jest dość drażniąca.

    > Miałem z tobą w ogóle nie dyskutować w tym wątku, ponieważ jesteś
    > ignorantem, który nie zasługuje na przekazanie jakiejkolwiek wiedzy, a swoje

    ... to dyskutujesz, bo przecież nie przekażesz żadnej wiedzy - musiałbyś ja
    posiadać.

> [...]
    > się wygotowała, a zatem w kotle znajduje się gotująca woda w dolnej części
    > kotła, zaś w górnej części kotła tylko para wodna, która styka się z

    Wybacz, ale ze względu na Twe braki w naukach podstawowych nie jestem na
    siłach tego dokonać. Wróć do podstawówki, jak zaliczysz fizykę, to
    porozmawiamy.
    (na marginesie - wiesz jaka powierzchnie mają przegrzewacze pary w kotłach?
    Nie wiesz, boś ćwok).

    > Podpowiem ci z własnej praktyki, bo jako instalator i serwisant już usuwałem

    Jajakoko, jajakoko...

    > temperatura rżedzu 250-300stC ? Przecież w kotle była tylko i wyłacznie
    > para wodna, bo kocioł nie wygotował wody do końca ? Dlaczego więc uważasz,

    Zdecyduj się, fajfusie miękki - była tylko i wyłącznie para wodna (ergo -
    woda się wygotowała całkowicie), czy też poza para wodną była też woda?
    Zaprzeczanie sobie samemu w jednym zdaniu jest Twą ulubiona metodą
    strzelania sobie w stopę, co prawda, jednak mógłbyś w końcu zaprzestać tej
    praktyki, przynajmniej publicznie.

> [...]
    > część wody po prostu zostaje wyrzucona z instalacji. Kiedy woda z instalacji

    No jesli Ty projektowałeś taką instalację, to na pewno tak się stanie.
    Dlatego też radze każdemu omijać tak doskonałego fachowca, który dzięki
    swej ignorancji nie potrafi pojąc, że to, co projektuje jest niebezpieczne.

    > Wytłumacz zatem dlaczego skacząc do wody z wysokości kilku metrów na tzw.
    > "dechę" czyli płasko można się nieźle poturbować i będzie bardzo bolało, a
    > upadek taki z wysokości kilkunastu metrów grozi śmiercią ?

    Jacusiu, wyjaśnię Ci - bo ja nie jestem cieczą.

    > Dokładnie to samo zjawisko powoduje, że spadająca w rurach woda wytwarza

    ... która jest według jacusia ciałem stałym...

    > uderzenie ciśnienia.

    Co potwierdza ciśnieniomierz Jacusia zapięty na jego przedramieniu.

    Widzisz, dupku dzwoncy, efekt uderzenia może zaistnieć wówczas, kiedy woda
    uderzy w coś nie będącego cieczą i vice versa. Ale nei pojmiesz o co
    chodzi.

    > ok. 200kPa czyli 2bary

    Mhm. A teraz weźmie prawdziwą tabelę :D

    > Adamie Płaszczyco, kolejny raz udowadniasz, że jesteś niedouczonym,
    > bezczelnym chamem szukającym zwady.

    Oczywiście, oczywiście :D

  • 19. Data: 2010-04-04 23:02:55
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    wiadomości news:1vtfmvnke64ij.dlg@oldfield.org.pl...

    > (na marginesie - wiesz jaka powierzchnie mają przegrzewacze pary w
    > kotłach?
    > Nie wiesz, boś ćwok).

    "Nie wiem", ponieważ od 1986 roku przez ok. 10 lat pracowałem jako
    elektronik-automatyk utrzymania ruchu na wydziale kotłów wysokoprężnych
    zasilających przegrzaną parą wodną o ciśnieniu ok. 40 bar generatory
    prądotwórcze oraz dmuchawy wielkich pieców. Opiekowałem się automatyką oraz
    urządzeniami pomiarowymi 7 takich kotłów. Tak więc musiałem znać cały proces
    technologiczny tych kotłów i znać także ich budowę. Od urządzeń
    przygotowujących wodę do kotłów (oczyszczalnię, zmiękczalnię, pompy,
    odgazowywacze) poprzez budowę kotłów (palniki gazowe, węglowe, rury
    obiegowe, walczaki, przegrzewacze pary, klapy, zasuwy), układy odprowadzania
    i oczyszczania spalin (wentylatory, elektrofiltry, kominy, analizatory
    spalin), skończywszy na zasadzie budowy i działania generatorów
    prądotwórczych oraz urządzeń wielkopiecowych i chłodnic. Ponadto
    serwisowałem automatykę i aparaturę pomiarową energociepłownii wytwarzającej
    ciepłą wodę dla potrzeb miasta.
    Każdy z nas, automatyków musiał umieć stanąć na mostku i poprowadzić kocioł,
    a do tego była niezbędna znajomość zarówno budowy kotła jak i znajomość
    każdego jego elementu czy zaworu sterującego, nie wspominając, że prawa
    fizyki rządzące tam to musieliśmy znać "jak własną kieszeń". W
    przeciwieństwie do palaczy i obsługi pracującej na tych kotłach my znaliśmy
    całą automatykę, każdą zwężkę pomiarową, każdy zawór sterowany siłownikiem,
    każdy przetwornik, każdy termometr, każdy pomiar ciśnienia, temperatury czy
    przepływu. To my, automatycy dostrajaliśmy wszystkie układy regulacji oparte
    na regulatorach PID, pracujących także w kaskadach wyręczając w ten sposób
    palaczy w prowadzeniu kotłów. Wymagało to naprawdę dużej znajomości zarówno
    obiektu jak i wiedzy z zakresu metrologii i automatyki. Do pracy się
    chodziło z książkami i zeszytami i nadrabiało się braki szkolne, bo tego
    wymagała specyfika tej pracy, od której zalezało zarówno ludzkie życie ludzi
    pracujących na tych wydziałach jak i stan techniczny powierzonych nam
    urządzeń.
    Tak więc mam przygotowanie zarówno teoretyczne, szkolne jak i praktyczne
    zdobyte bezpośrednio przy urządzeniach. Pierwsze 3-4 lata pracy na tym
    stanowisku nie było wolno się samodzielnie dotknąć młodemu pracownikowi do
    urządzeń, choćby nawet miał tytuł magistra . Na każdą robotę chodziło
    conajmniej 2 pracowników, a młody zawsze pod opieką pracownika starszego i
    bywało tak, że magister po studiach nosił w zębach walizkę z narzędziami
    pracownikowi po technikum tylko dlatego, ze tamten miał ogromą wiedzę i
    doświadczenie, którego nie miał magister zaraz po studiach.
    Po tej pracy ze względu na posiadaną większą wiedzę w zakresie elektroniki i
    zaistniałej potrzeby, zostałem przeniesiony do warsztatu napraw sprzętu
    elektronicznego, gdzie naprawiano aparturę kontrolno-pomiarową i automatyki.
    Tam też awansowałem i w efekcie tego przejąłem pieczę nad pracownikami
    pracującymi w pracowniach napraw elektroniki i pneumatyki oraz laboratoriów
    pomiarowych: termometrii, pirometrii, elektrycznego oraz ciśnień. Zajmując
    się obecnie kotłami grzewczymi, które są zabaweczkami w stosunku do ww
    kotłów, prawa fizyki rządzące nimi pozostają takie same i ich znajomość
    ułatwia mi obecną działalność.

    A ty jakie masz doświadczenie w tym zakresie ?

> [...]
    > Zaprzeczanie sobie samemu w jednym zdaniu jest Twą ulubiona metodą
    > strzelania sobie w stopę, co prawda, jednak mógłbyś w końcu zaprzestać tej

    Jak zwykle "odwracasz kota ogonem".

> [...]
    > Dlatego też radze każdemu omijać tak doskonałego fachowca, który dzięki
    > swej ignorancji nie potrafi pojąc, że to, co projektuje jest

    Kolejny raz pokazujesz, że jesteś idiotą.
    Wszyscy moi klienci są zadowoleni i nie narzekam na ich brak. Wręcz
    przeciwnie ze względu na dużą liczbę zleceń jestem zmuszony do zatrudnienia
    kilku ekip instalatorskich, a interes się kręci coraz lepiej. Widzisz, zanim
    zacząłem samemu instalować instalacje CO, wcześniej zajmowałem się tylko i
    wyłącznie serwisowaniem kotłów i te sytuacje zdarzały się na kotłach i
    instalacjach, których ja nie instalowałem, a byłem tylko wzywany do
    naprawiania szkód. Niestety znudziło mi się użeranie z firmami "pieprzącymi"
    robotę. Wielokrotnie poprawiałem roboty po partaczach, chroniąc klientów
    przed nieszczęściem, dlatego też postanowiłem stworzyć z prawdziwego
    zdarzenia firmę instalatorską, bo nie mogłem patrzeć na fuszerki innych,
    których jako serwisant nie miałem sumienia pozostawić bez mojej reakcji.
    Wiem, że jesteś zawistny i żal ci doopę ściska, co wielokrotnie już
    pokazywałeś zarówno wobec mnie jak i niejakiego Moona i dlatego oczerniasz
    pisząc nieprawdę, myśląc, że czytający grupę w to uwierzą. Niestety twoje
    opinie nie mają tu znaczenia, bo moi klienci docierają do mnie inną drogą.
    Głównie z poleceń zadowolonych klientów.

    > Jacusiu, wyjaśnię Ci - bo ja nie jestem cieczą.

    Oczywiście, bo jesteś ......, dlatego w głowie masz pustkę.

    > Widzisz, dupku dzwoncy, efekt uderzenia może zaistnieć wówczas, kiedy woda
    > uderzy w coś nie będącego cieczą i vice versa. Ale nei pojmiesz o co
    > chodzi.

    Odpowiem krótko pier....sz, boś głupi.

    > Mhm. A teraz weźmie prawdziwą tabelę :D

    No to pokaż tę wg ciebie prawdziwą tabelę. Widzisz, ty zapewne zakładasz, że
    jest to zależność liniowa. Niestety tak nie jest i jest to zależność
    zbliżona do funkcji wykładniczej (o ile w ogóle wiesz co to jest funkcja
    wykładnicza), której przyrost temperatury względem ciśnienia powyżej
    temperatury wrzenia dla ciśnienia atmosferycznego jest duży i maleje wraz ze
    wzrostem ciśnienia, gdzie przy ciśnieniu ok. 22,13 MPa osiąga wartość tzw.
    punktu krytycznego 374,2stC, powyżej której dalsze zwiększanie ciśnienia nie
    ma znaczenia, gdyż para wodna nie jest w stanie się skroplić.

    Miałeś odpowiedzieć na pytanie "Teraz Adaś napisze jaki wzór i jakiego prawa
    opisuje tę zależność ?".
    Dalej piszesz jakies pierdoły, żeby wymigać się od odpowiedzi na to pytanie,
    bo twoja wiedza jest zbyt ograniczona.
    To co ? Odpowiesz w końcu i napiszesz jakie to prawo i jaki jest to wzór ?

  • 20. Data: 2010-04-04 23:18:14
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 5 Apr 2010 01:02:55 +0200, Plumpi napisał(a):

    > "Nie wiem", ponieważ od 1986 roku przez ok. 10 lat pracowałem jako
    > elektronik-automatyk utrzymania ruchu na wydziale kotłów wysokoprężnych
    > zasilających przegrzaną parą wodną o ciśnieniu ok. 40 bar generatory

    No i widzisz, pracowałeś, pracowałeś, a jakoś nie potrafisz wyartykułować.

    > A ty jakie masz doświadczenie w tym zakresie ?

    Widzisz, Jacusiu, ty napisałeś, napisałeś, a powierzchni nie podałeś. Wiesz
    czemu? Bo Ci się długość pracy z wiedzą i umiejętnością jej wykorzystania
    pomyliła.
    Jesteś jak głupia owca, co nauczona będzie skakać przez nieistniejąca
    przeszkodę, bo za głupia, żeby pomyśleć.

    > Jak zwykle "odwracasz kota ogonem".

    Jacusiu, jak zwykle pokazuję, że sam sobie zaprzeczasz, w jednym zdaniu.
    Możesz mieć 100 lat doświadczenia, a i tak będziesz tylko durniem, który
    nie umie najpierw pomyśleć, a potem napisać.
    Napisałeś (co skwapliwie wyciąłeś): "Przecież w kotle była tylko i
    wyłacznie para wodna, bo kocioł nie wygotował wody do końca"

    No więc napieraj, jak w kotl;e, w którym jest TYLKO I WYŁĄCZNIE para wodna
    znalazła się jednak woda.

    > Kolejny raz pokazujesz, że jesteś idiotą.
    > Wszyscy moi klienci są zadowoleni i nie narzekam na ich brak. Wręcz

    Nie dziwię się - szynka za 9 zeta za kilogram w Biedronce też znajduje
    nabywców.

    > przeciwnie ze względu na dużą liczbę zleceń jestem zmuszony do zatrudnienia
    > kilku ekip instalatorskich, a interes się kręci coraz lepiej. Widzisz, zanim

    Biedronce też.

    > przed nieszczęściem, dlatego też postanowiłem stworzyć z prawdziwego
    > zdarzenia firmę instalatorską, bo nie mogłem patrzeć na fuszerki innych,

    Bo przecież jasne stało się dla Ciebie, że lepiej samemu pieprzyć robotę za
    pieniądze, niż naprawiać po innych. Naprawianie bowiem wymaga wiedzy, zaś
    skoro inni na rynku z braku wiedzy pieprzą robotę i kasę biorą, to łatwiej
    Ci będzie zając się pieprzeniem, niż nauczeniem się, jak porządnie
    naprawiać.

    > Oczywiście, bo jesteś ......, dlatego w głowie masz pustkę.

    Widzisz, jak tylko w miejsce kropek wstawisz 'jacusiem Plumpim, co jest
    głupim i cykorem' będzie to zdanie prawdziwe.

    > Odpowiem krótko pier....sz, boś głupi.

    Racja Jacusiu, tylko jak piszesz do siebie, to używaj pierwszej osoby.
    Nie znasz nawet podstaw fizycznych tego, co się zwie taranem hydraulicznym,
    ale pierdolisz jak potłuczony.

    > No to pokaż tę wg ciebie prawdziwą tabelę. Widzisz, ty zapewne zakładasz, że
    > jest to zależność liniowa. Niestety tak nie jest i jest to zależność

    Widzisz, ja na fizyce nei spałem. A Ty umiesz tylko zakuwać normy.

    > Dalej piszesz jakies pierdoły, żeby wymigać się od odpowiedzi na to pytanie,
    > bo twoja wiedza jest zbyt ograniczona.
    > To co ? Odpowiesz w końcu i napiszesz jakie to prawo i jaki jest to wzór ?

    Jacusiu, natychmiast po trym, jak Ty napiszesz, jak w kotle, w którym jest
    tylko i wyłącznie para wodna znalazła się też woda.