  • 1. Data: 2009-09-05 13:58:45
    Temat: ogrzewanie domu
    Od: "bourbaki" <b...@g...pl>

    czy budujac dom mozna w taki sposob skonstruowac ogrzewanie,
    zeby wykorzystac wiecej niz jeden rodzaj paliwa ... np. gaz i wegiel ...
    tak aby w przypadku klopotow z gazem albo gdyby rachunek przemawial
    za danego rodzaju rozwiazaniem mozna by sie bylo przelaczyc na
    wegiel lub inny opal (drewno, trociny etc) ...

  • 2. Data: 2009-09-05 14:30:27
    Temat: Re: ogrzewanie domu
    Od: lukas <l...@w...pl>

    Dnia 05-09-2009 o 15:58:45 bourbaki <b...@g...pl> napisał(a):

    > wykorzystac wiecej niz jeden rodzaj paliwa ... np. gaz i wegiel

    nie wiem jak to jest teraz, ale ostatnio ogrzewanie gazowe robi sie w
    układzie zamkniętym natomiast węglowe musi mieć (chyba) układ otwarty. U
    ojca (lata 80'te) są dwa kotły podłaczone do układu otwartego w zależności
    od ustawienia zaworów może grzać jeden lub drugi

    --
    Pozdrawiam,
    lukas

  • 3. Data: 2009-09-05 16:14:47
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

> [...]
    > za danego rodzaju rozwiazaniem mozna by sie bylo przelaczyc na
    > wegiel lub inny opal (drewno, trociny etc) ...

    Bez problemu zrobi ci to kazdy wspolczesny instalator hydro. Na rozne
    sposoby w zaleznosci od zasobnosci portfela. Da sie to zrobic calkowicie
    automatycznie.

    Pozdrawiam

    Kane

  • 4. Data: 2009-09-06 09:10:48
    Od: Adam Duzy <a...@g...com>

    lukas wrote:

> [...]
    > ojca (lata 80'te) są dwa kotły podłaczone do układu otwartego w
    > zależności od ustawienia zaworów może grzać jeden lub drugi

    Od lipca tego roku nareszcie w Polsce można robić układ
    zamknięty dla kotłów na paliwo stałe. Jest kilka wymogów do
    spełnienia, ale można.

    Adam Duży

  • 5. Data: 2009-09-07 21:22:53
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam Duzy wrote:

    > Od lipca tego roku nareszcie w Polsce można robić układ
    > zamknięty dla kotłów na paliwo stałe. Jest kilka wymogów do
    > spełnienia, ale można.

    masz gdzieś linka?

  • 6. Data: 2009-09-09 19:38:43
    Od: Adam Duzy <a...@g...com>

    Marek Dyjor wrote:

    > masz gdzieś linka?

    Czytałem w gazecie Instalator, a ten link dopiero co znalazłem:
    http://www.kwl.pl/zmiany-w-prawie-dla-branzy-kominko
    wej.htm