  • 1. Data: 2010-11-26 18:27:02
    Temat: oświetlenei w kuchni
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@n...toya.net.pl>

    Cześć!

    Wymysliłem sobie w kuchni na suficieoprawy halogenowe pod jakieś żarówki z
    trzonkiem GU10 pewnie wylądują w nich jakieś LEDy.
    Chiałem żeby jak najlepiej świeciły na blaty (podszafkowe też mam
    zaplanowane), ale nie wiem w jakiej odległości od ściany je umieścić

    Dobrze kombinuję że blaty mają przeważnei po 60 cm głebokosci a szafki górne
    mają ok 30 cm głebokości

    Może by tak je umieścić 50 cm od ściany ?

    Podzielcie się swoimi doświadczeniami, bo jutro rano mam to dać wykonawcy

    --
    Z poważaniem
    Bartosz Augustyniak

  • 2. Data: 2010-11-26 18:40:18
    Temat: Re: oświetlenei w kuchni
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Bartosz Augustyniak" <o...@n...toya.net.pl> napisał w
    wiadomości news:icou56$f19

> [...]
    >
    > Może by tak je umieścić 50 cm od ściany ?
    >
    > Podzielcie się swoimi doświadczeniami, bo jutro rano mam to dać wykonawcy

    Wcale nie montuj GU10 tylko listwe LED. Ja mam przyklejona w oprawie z alu
    nad calym blatem w odleglosci 5cm od krawedzi frontow szafek wiszacych.
    Swiatlo nie jest skupione punktowo tylko oswietla rownomiernie caly blat.
    Dodatkowa zaleta to minimalna ilosc miejsca. Praktycznie malo widac oprawe,
    nie grzeje sie i nie zabiera miejsca w szafce wiszacej. Niektorzy ponoc
    bawia sie w frezowanie spodu szafki wiszacej i montuja listwy w wyfrezowanym
    rowku. Wtedy lampek nie widac w ogole i moim zdaniem to najlepsze
    rozwiazanie. Wazne tylko przyjzec sie wczesniej oprawom alu, bo nie sadze,
    ze komus zechce sie oklejac rowek a surowka nawet pod spodem wyglada tak
    sobie.

    Pozdro.. TK

  • 3. Data: 2010-11-26 18:51:58
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@n...toya.net.pl>

> [...]
    > nad calym blatem w odleglosci 5cm od krawedzi frontow szafek wiszacych.

    A te listwy LED to jedyne oświetlenie, czy doświetlenie blatu

    Bo ja chciłem żarówki halogenowe (lub LED) GU10 na suficie na wysokości
    około 2,5m i potem dodatkowo doświetlenie blatu i miały być piramidki ale
    może faktyczne te listwy LED.

    Oprawy na te sufitowe mam kupione regulowane to może dać je 60 cm od ściany
    czyli nad krawędzią blatu ?

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 4. Data: 2010-11-26 19:02:01
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Bartosz Augustyniak" <o...@n...toya.net.pl> napisał w
    wiadomości news:icovjt$jv1$1@news.onet.pl...

> [...]
    > może faktyczne te listwy LED.
    >
    > Oprawy na te sufitowe mam kupione regulowane to może dać je 60 cm od

    U mnie ledy to oswietlenie nad blatem. Zdaje sie, ze Twojego posta
    przeczytalem pobieznie. :-)
    Prawde mowiac z sufitu nie oswietlalbym blatu, bo to jednak zbyt wysoko. Pod
    szafkami bedziesz mial nieco cienia a i samym soba, czy rekami bedziesz
    czasem cos tam zaslanial. Moze to nie problem, ale zdecydowanie lepiej
    podswietlic blat spod szafek wiszacych o ile takowe bedziesz montowal. W
    miejscach gdzie nie mam szafek wiszacych nad blatem wisza lampy pojedyncze
    na dlugim kablu na wysokosci mojej glowy. Sprawdza sie rewelacyjnie. Cale
    oswietlenie podszafkowe zapewnia wystarczajaca ilosc swiatla i mimo wiszacej
    lampy na srodku bardzo rzadko sie jej uzywa. Oswietlenie na dole tworzy
    bardzo przyjemny nastroj. Duzo swiatla tam gdzie trzeba i lekki polmrok
    gdzie indziej.

    Pozdro.. TK

  • 5. Data: 2010-11-26 20:45:57
    Od: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl>

> [...]
    > może faktyczne te listwy LED.
    > Oprawy na te sufitowe mam kupione regulowane to może dać je 60 cm od

    Ja mam pod sufitem halogeny 12V (nie LEDy) w odległosci 40 cm od ściany, ale
    nad częścią roboczą blatu nie mam szafek - wygląda to bardzo ładnie i równie
    ładnie oświetla blat - bo moja głowa nie rzuca cienia gdy jestem
    wyprostowany. Pod jedyną szafką tworzy się dość spory cień, nie jest to
    jednak część robocza blatu.
    Przy odległości 50-60 cm od ściany pojawi się cień Twojej głowy na blacie.
    Jeśli masz szafki, to oświetlenie podszafkowe będzie potrzebne.

    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 6. Data: 2010-11-26 20:49:08
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@n...toya.net.pl>

    Użytkownik "Druid29" <d...@t...wytnij.pl> napisał w wiadomości

> [...]

    > Przy odległości 50-60 cm od ściany pojawi się cień Twojej głowy na blacie.
    > Jeśli masz szafki, to oświetlenie podszafkowe będzie potrzebne.

    Co do tego że podszawfowe będzie potrzebne to jestem pewien i jest
    przewidziane, tylko się zastanawiałem jak najlepiej wykorzystać sufitowe
    --
    Z poważaniem
    Bartosz Augustyniak

  • 7. Data: 2010-11-26 21:11:36
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Bartosz Augustyniak" <o...@n...toya.net.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Może by tak je umieścić 50 cm od ściany ?
    >
    > Podzielcie się swoimi doświadczeniami, bo jutro rano mam to dać wykonawcy

    Ja mam halogeny 50cm od ściany wbudowane w sufit. 5 szt. na odcinku 4m.
    Szafki wiszące są, ale tylko po bokach, a nad samym blatem, w "fartuszku",
    są zamontowane ledy Skoff tango (5szt.)
    Niedawno wymieniłem 2 z 5 20W halogenów na ledowe żarówki z lidla. Różnica
    jest niemal niezauważalna, żona nie narzeka. Oprócz tego światła w kuchni
    mam 2 zwisy. Ledy są sprzężone z czujnikiem ruchu.

    --
    Bartek

  • 8. Data: 2010-11-26 21:47:32
    Od: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl>

    Użytkownik "Bartosz Augustyniak" <o...@n...toya.net.pl> napisał w
    wiadomości news:icp6fj$cf7$1@news.onet.pl...

    > Co do tego że podszawfowe będzie potrzebne to jestem pewien i jest
    > przewidziane, tylko się zastanawiałem jak najlepiej wykorzystać sufitowe
    > --

    Jasne. Skoro pytałeś o doświadczenia innych, to się odezwałem. Aha, u mnie
    nad blatem (szer. 63 cm) jest podwieszana skrzynka z kartongipu, a w niej
    światełka 40 cm od ściany.
    Lampy sufitowe zawsze będą miały jakąś przeszkodę i zrobią cień na blacie.
    Narysuj sobie to na kartce, myślę, że 50 cm będzie dobrym kompromisem.
    Oświetlenie podszafkowe załatwi resztę.

    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 9. Data: 2010-11-26 22:49:00
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Bartosz Augustyniak" <o...@n...toya.net.pl> napisał w
    wiadomości news:icp6fj$cf7

    > Co do tego że podszawfowe będzie potrzebne to jestem pewien i jest
    > przewidziane, tylko się zastanawiałem jak najlepiej wykorzystać sufitowe

    Skoro chcesz podszafkowe to sufitowe potraktuj jak sufitowe nie przejmujac
    sie blatem.
    Jezeli oswietlenie podszafkowe bedzie dobrze rozwiazane to praktycznie nie
    potrzebujesz zadnego innego i rzadko bedziesz go uzywal.

    Pozdro.. TK