  • 1. Data: 2010-07-19 20:41:56
    Temat: płotki sniegowe nad oknami dachowymi...
    Od: "kajko" <k...@o...pl>

    witam,
    Widziałem dzisiaj jak dekarze na pobliskim domu kryjac dach zamocowali płotki
    p.śniegowe również nad oknami dachowymi. Po ostatniej zimie i obserwowaniu
    zsuwajacego się śniegu zastanawiam się nad podobnym rozwiązaniem (dach nad
    podwójnym garażem o nachyleniu 35 stopni, dwa podwójne i dwa pojedyncze okna
    dachowe).
    Czy w praktyce jest stosowany taki wariant? Przyznam,że widzę to pierwszy raz:-o
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-07-20 06:32:29
    Temat: Re: płotki sniegowe nad oknami dachowymi...
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "kajko" <k...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > dachowe).
    > Czy w praktyce jest stosowany taki wariant? Przyznam,że widzę to pierwszy

    Płotki śniegowe nad veluxami to oczywista oczywistość.

  • 3. Data: 2010-07-20 07:49:16
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości

    > Płotki śniegowe nad veluxami to oczywista oczywistość.

    Bezsensownego wyciagania pieniedzy od inwestora...

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2010-07-20 08:25:17
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "Maniek4" <s...@c...chrl> napisał w wiadomości

    > Bezsensownego wyciagania pieniedzy od inwestora...

    Jeżeli okno jest zamontowane dalej niż ~1m od płotka właściwego
    (który ma chronić osoby czy pojazdy np.)
    do żaden dodatkowy płotek nie jest potrzebny
    - jak się śnieg będzie zsuwał, to przeleci po oknie dachowym
    i zatrzyma się niżej.
    Co więcej, szybciej okno się oczyści z zalegającego śniegu.

    No i dodatkowy płotek nie pomoże na przymarzanie śniegu do szyby
    - a o ten efekt chyba pytającemu głównie chodziło.

    Pzdr

    JKK

  • 5. Data: 2010-07-21 07:11:52
    Od: "emes" <e...@e...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości grup

    > "kajko" <k...@o...pl> wrote in message
    >
    > Płotki śniegowe nad veluxami to oczywista oczywistość.

    nazywanie okien veluxami, nazywanie wszystkich myjek karcherami, i butów
    adidasami...
    po co ?

  • 6. Data: 2010-07-21 08:57:54
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    On 2010-07-21 09:11, emes wrote:
    > nazywanie okien veluxami, nazywanie wszystkich myjek karcherami, i butów
    > adidasami...
    > po co ?

    odkurzacz - elektrolux
    szlifierka kątowa - boszówka
    komputer PC - IBM (to juz przeszlo)

    Po prostu ktos jako pierwszy spopularyzowal dany produkt na rynku i tak
    juz zostalo...

    Pozdro

    Maseł

  • 7. Data: 2010-07-21 09:53:17
    Od: "RobertP." <r...@p...onet.pl>

    On Wed, 21 Jul 2010 10:57:54 +0200, Maseł <m...@p...onet.pl> wrote:

    > odkurzacz - elektrolux
    > szlifierka kątowa - boszówka
    > komputer PC - IBM (to juz przeszlo)

    A niektóre zostały i całkiem nieźle się zadomowiły:
    rower - Rover

    Poza tym - jak krótko określić rodzaj obuwia typu "adidasy"?

    RobertP.

  • 8. Data: 2010-07-21 12:01:07
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    RobertP. pisze:

    > A niektóre zostały i całkiem nieźle się zadomowiły:
    > rower - Rover
    >
    > Poza tym - jak krótko określić rodzaj obuwia typu "adidasy"?

    Co do adidasów akurat słuszne jest używanie skrótu myślowego, ale już
    dla okna... [?]...

    No nie wiem :-). Ja mam np. fakro i też okna dachowe, bodaj lepsze od
    veluxów... więc jakoś do mnie nie przemawia skrót myślowy pt. 'veluxy'.
    To coś jakby ktoś uparcie się trzymał określenia cepeen dla określenia
    stacji benzynowej, skoro w okolicy może nie być ani jednego cepeenu,
    tylko same 'inne cepeeny' :-).

    Ale... w końcu to nie aż takie istotne, poza tą kryptoreklamą :-D.

    pozdr.
    robercik-us

  • 9. Data: 2010-07-24 19:55:24
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości

    > Płotki śniegowe nad veluxami to oczywista oczywistość.

    A może nad Fakrami co?
    Mamy polskiego producenta o światowej już sławie i pasuje chwalić co swoje a
    nie mizdrzyć się tylko na niemieckie.

    Marek

  • 10. Data: 2010-07-25 19:49:01
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    tarnus pisze:

    > A może nad Fakrami co?
    > Mamy polskiego producenta o światowej już sławie i pasuje chwalić co swoje a
    > nie mizdrzyć się tylko na niemieckie.

    Mam jedno okno dachowe Fakro, bo w czasie mojej budowy Velux nie
    produkował jeszcze okien wyłazowych z ciepłą szybą i po jego
    zamontowaniu okazało się, że szkło jest nierówno walcowane i ma
    zniekształcenia. Cwaniacy tak zamontowali w fabryce tę szybę, że prążki
    w szkle są ułożone poziomo, a nie pionowo, dlatego zniekształceń nie
    widać, jak się przechodzi obok okna, tylko gdy się np. pochyli przed
    nim i wyprostuje. Dlatego Fakro ma u mnie duży minus i nie kupię
    już u nich żadnego okna. Do tego klamkę na dole uważam za
    nieporozumienie, a zasuwki blokujące skrzydła w otworach w ramie są
    w Veluksach o wiele wygodniejsze w użyciu.

    T.