  • 1. Data: 2013-05-03 12:17:59
    Temat: płyta fundamentowa a odkurzacz centralny
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    Witam,

    Planowanie przed budowlane w pełni, dziś na tapecie odkurzacz centralny.

    Budynek na płycie, płyta na styrodurze, na płycie bezpośrednio podłoga
    właściwa.
    Kanalizacja pójdzie bezpośrednio przez płytę w dół
    woda - tu się jeszcze trochę waham, ale raczej ciepłą wodę puszcze w
    płycie, zimną pod płytą, wszytko alupexem.
    Ale którędy puścić instalacje od odkurzacza centralnego?
    jest ona trochę za gruba aby podcinać ściany(a może nie?) płytę też by
    osłabiła, pod płytą? a może pionowo do góry i puścić ją w izolacji
    podłogi na poddaszu? Czy odkurzacz poradzi sobie z takimi pionowymi
    odcinkami?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2013-05-03 12:23:15
    Temat: Re: płyta fundamentowa a odkurzacz centralny
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 3 maja 2013 12:17:59 UTC+2 użytkownik Albercik napisał:

    > podłogi na poddaszu? Czy odkurzacz poradzi sobie z takimi pionowymi
    > odcinkami?

    Ja bym puszczal w styro pod plyta. Im krotsze odcinki tym lepiej. Taki pionowy
    odcinek w gore... Ja bym nie ryzykowal. To tylko 5cm szerokosci i puszczasz po
    najkrotszej linii. Kazdy mb to dodatkowe opory i mniejsza sila ssania.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2013-05-03 12:58:45
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 3 maja 2013 12:17:59 UTC+2 użytkownik Albercik napisał:
    > Planowanie przed budowlane w pełni, dziś na tapecie odkurzacz centralny.
    > Budynek na płycie, płyta na styrodurze, na płycie bezpośrednio podłoga

    ja bym puścił rurę w środku grubości betonu

    Lisciasty - widzisz to? To jest argument przeciwko płycie - wszystkie instalacja
    musisz precyzyjnie co do centymetra zrobić na etapie fundamentów -tego sie nie da
    zaprojektowac tak aby żona po zobaczeniu później ścian nie chciała czegoś zmienić
    -"słuchaj kochanie, to musi byc tam, ide na zakupy , a ty o tym pomyśl" :-)))

    b.

  • 4. Data: 2013-05-03 13:14:48
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 03.05.2013 12:58, Budyń pisze:

    > ja bym puścił rurę w środku grubości betonu
    >
    > Lisciasty - widzisz to? To jest argument przeciwko płycie

    To jest argument, iż do budowy domu należy się przygotować i najlepiej
    wybudować go samemu, a nie zlecać "fahofcom".

  • 5. Data: 2013-05-03 15:47:04
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 3 maja 2013 12:58:45 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

> [...]
    -"słuchaj kochanie, to musi byc tam, ide na zakupy , a ty o tym pomyśl" :-)))

    Ale gniazdo odkurzacza robi sie w centralnej czesci domu - nie ma zbytnio mozliwosci
    manewru - ma byc jedno w centrum tak zeby obsluzyc nim cale pietro, wiec w srodku w
    jakiejs scianie nosnej ktorej przesunac sie nie da zrobic i tyle :) Dla mnie to zaden
    argument przeciwko plycie, po prostu trzeba szybciej pewne decyzje podjac (ktore w
    obu przypadkach sa raczej juz ciezko odwracalne (jeden kit czy rura jest pod plyta
    fundamentowa czy pod wylewkami). A gwarantuje ze zona zacznie marudzic o zmianach
    dopiero jak pomalujesz sciany, polozysz podlogi i zacznie sie urzadzanie :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2013-05-03 22:14:55
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    ps.com...

    >Ale gniazdo odkurzacza robi sie w centralnej czesci domu - nie ma zbytnio
    >mozliwosci manewru - ma byc jedno w centrum tak zeby >obsluzyc nim cale
    >pietro

    Gniazd ma byc tyle zeby dalo sie korzystac z jak najkrotszej rury.

    Pozdro.. TK

  • 7. Data: 2013-05-04 11:58:12
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 3 maja 2013 22:14:55 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Gniazd ma byc tyle zeby dalo sie korzystac z jak najkrotszej rury.

    Jestem innego zdania ;) Tj. u mnie jest jedno gniazdo na kondygnacje - da sie dojsc
    wszedzie rura 9mb (tzn. jak se kupie to sie bedzie dalo). Najbardziej upierdliwe w
    zwyklym odkurzaczu jest dla mnie przelaczanie - wszystkie madre glowy, porady i
    znajomi mowia jasno ze najwygodniej jest najmniejsza ilosc gniazd. Byle sie zmiescic
    w tych 9mb, bo powyzej moze byc niewygodnie dluzsza rure taszczyc i zwijac/rozwijac -
    aczkolwiek moj dom mimo ze do malych nie nalezy to rura 9mb jest wystarczajaca :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2013-05-04 22:21:29
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    ps.com...

> [...]
    >niewygodnie dluzsza rure >taszczyc i zwijac/rozwijac - aczkolwiek moj dom
    >mimo ze do malych nie nalezy to rura 9mb jest wystarczajaca :)

    No OK, jesli rura 9m to nie jest zle. Ja nastawilem sie na 7m, wiec mam dwa
    gniazda na kondygnacje w odleglosci jakichs 3m. Przelaczanie w takiej
    odleglosci to nie problem, aczkolwiek 9m oblece pewnie z jednego gniazda.
    Wezmy tylko pod uwage jakas parterowke, gdzie rura 12m moze byc
    koniecznoscia. A rura tej dlugosci to uzytkowa porazka moim zdaniem.

    Pozdro.. TK

  • 9. Data: 2013-05-06 07:55:58
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On May 3, 12:58 pm, Budyń <b...@r...pl> wrote:
> [...]
    po zobaczeniu później ścian > nie chciała czegoś zmienić -"słuchaj kochanie, to musi
    byc tam, ide na zakupy , a ty o tym pomyśl" :-)))

    Eh chyba trza będzie dołączyć do partii kogutka i spędzić resztę
    żywota w bloku :(

    L.

  • 10. Data: 2013-05-08 11:15:17
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Albercik" napisał w wiadomości grup

> [...]

    > Ale którędy puścić instalacje od odkurzacza centralnego?
    > jest ona trochę za gruba aby podcinać ściany(a może nie?) płytę też by

    Pod płytą o przejścia przez płytę zrób w otulinie aby tłumić dźwięki.

    PS. A może zrezygnować z odkurzacz centralnego i zastąpić go _dwoma_ małymi
    po jednym na piętro?

    Planowałem odkurzacz centralny, więc testowo pomieszkałem przez dwa miesiące
    w domu gdzie taki odkurzacz działa od lat. Użytkowo wąż jest bardzo
    nieporęczny. Jak chcesz odkurzyć coś w roku pokoju na końcu korytarza to
    musisz go całego _delikatnie_ rozwinąć. Jak będziesz to robił niedelikatnie
    to poniszczysz ościeżnice i meble. Do odkurzania schodów jest całkowitą
    porażką - wąż jest ciężki i nieporęczny i niszczy krawędzie schodów.

    Jakiś czas później zupełnie przypadkiem pomieszkałem przez dwa tygodnie w
    domu z innym rozwiązaniem: dwa zwykłe małe odkurzacze podpięte na stałe i
    chowane do szafy (gniazdko w szafie) i to było bardzo wygodne rozwiązanie. W
    razie potrzeby wystarczyło wyciągnąć lekki odkurzacz i zanieść do pokoju po
    drodze rozwijając kabel. Włączyć i wrócić naciskając przycisk automatycznego
    zwijania kabla. Prosto, bez wysiłku i bez obijania mebli i ościeżnic.

    Pozdrawiam
    Ergie