  • 101. Data: 2019-08-22 20:21:45
    Temat: Re: płyta indukcyjna
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 22 sierpnia 2019 12:28:01 UTC-5 użytkownik Myjk napisał:
    > Thu, 22 Aug 2019 08:44:46 -0700 (PDT), s...@g...com

    > Raczej realista, który się nie daje wodzić za nos teoriom spiskowym. Ja z
    > tych co twierdzą, że sprzęt (w tym samochody) obecnie nie jest bardziej
    > awaryjny niż kiedyś (szczególnie biorąc pod uwagę to co potrafi i jaki
    > komfort użytkowania czy energooszczędności oferuje).

    A ja z tych co nie zakladaja slepo ze cos co dzis dziala i jest popularne takowym
    zostanie.
    CPU intela, po nalozonych latkach z powodu ich porblemow spadly mocno i aktualnie sa
    wolniejsze od AMD.
    Fordowski ecoboost, szczegolnie w ST, smartfony w ktorych lamia sie ekrany.
    I tak dalej.

    > Znaczy wniosek z tego że mój klimatyzator za 1500 zł jest dobrej jakości a
    > pompa za 15000 zł jest wg ciebie takiej sobie. No ale ty jakimś cudem
    > zakładasz że jak coś jest droższe i z zasady posiada lepsze podzespoły (co
    > można sprawdzić już teraz), to trzeba poczekać by sprawdzić czy będzie
    > działać lepiej czy gorzej niż tani badziew. Bardzo logiczne.

    Skoro to to samo to czemu drozsze? Czemu musi miec lepsze pdozespoly?
    Klima ci dziala 20 lat? A dzis kupiona klima podziala 20?

    > Przecież można każdą pompę otworzyć i zobaczyć co tam montują. Zresztą
    > skoro chiński badziew chodzi u mnie tyle lat, to trudno żeby w markowym
    > sprzęcie kosztującym 10x tyle montowali szajs który padnie szybciej.

    A jakies uzasadnienie poza "bo tak"?

    > Zresztą wystarczy poszperać po forach i jakimś cudem ludzie masowo na pompy
    > nie narzekają że im padają sprężarki. Częściej można się dopatrzeć, że pada
    > elektronika -- ale i to zazwyczaj jest winą przeciążonej, albo źle
    > zabezpieczonej, instalacji elektrycznej.

    My tu mowimy o czasach kiedy PC stawalo sie popularne. Dzis Ty wiesz ze ci sprezarka
    dziala.

    Ale jak sie pogugluje to juz nie jest az tak rozowo:
    https://forum.muratordom.pl/showthread.php?223277-Aw
    arie-pomp-ciep%C5%82a-i-sposoby-ich-naprawy

    I nadal poza zapewnieniami nie mamy pewnosci ze aktualnie produkowane pompy beda
    wysokiej jakosci.

    Temat powinna zalatwiac gwarancja. A jak jest w praktyce - roznie.

    > Teraz robią lepsze technologicznie (są dokładniejsze narzędzia) niż kiedyś.

    Ale tylko jak trzeba. Jak nie trzeba to robia tanio. Co nie znaczy ze tanio sprzedaja
    (vide ecoboost w fordach).

    > Nie masz żadnych podstaw ku temu by twierdzić że pompy ciepła (a konkretnie
    > pracujące w nich sprężarki rotacyjne) są obarczone większą usterkowością
    > niż badziewiaste chińskie klimatyzatory czy inne lodówki oparte na znacznie
    > gorszych podzespołach (ze sprężarkami tłokowymi zazwyczaj) i pracujące w
    > znacznie gorszych warunkach, bo z częstszymi interwałami, bez
    > wyrafinowanych zabezpieczeń, z mniejszymi wymiennikami, grzejąc się
    > relatywnie mocno (szczególnie lodówki).

    Badziewiasty klimatyzator kosztuje 500-1000. Kupuje sie go z ryzykiem na ktore nas
    stac.
    PC jest drozsze. I ryzyko wieksze.

    Mysle ze jakby taka sprezarka kosztowala 5kpln to by temat byl mniej kontrowersyjny.
    Jak kosztowala 15kpln to sie ludzie zastanawiali jak to sie spisze.

    Masz statystyki dotyczace srednich kosztow wymiany klimatyzatora i PC w okresie
    20lat?

  • 102. Data: 2019-08-22 21:16:48
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    s...@g...com napisał:

    > Optymista. Moze byc tak jak z myjkami. Niby alumionowe lepsze
    > od plastikowych. W praktyce metalowe padaja rownie upierdliwie.

    A ten tutejszy jest aluminiowy, czy plastikowy?

    --
    Jarek

  • 103. Data: 2019-08-23 09:27:46
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 22 Aug 2019 11:21:45 -0700 (PDT), s...@g...com

> [...]
    > porblemow spadly mocno i aktualnie sa wolniejsze od AMD.
    > Fordowski ecoboost, szczegolnie w ST, smartfony
    > w ktorych lamia sie ekrany. I tak dalej.

    Nie rozmawiamy o procesorach ani o silnikach. Zresztą ani Intele nie
    przestały działać w związku z tym (pomijam już że wolniejsze nie są,
    szczególnie że się dają jednak kręcić a AMD już nie za bardzo), a silnik to
    jednak zdecydowanie bardziej skomplikowana konstrukcja i raczej bliżej jej
    do gównianej sprężarki tłokowej niż do omawianej sprężarki spiralnej. Że
    tłokowe gówna w lodówkach działają dziesięcioleciami to wiadomo od dawna.

    > Skoro to to samo to czemu drozsze?

    Nie to samo właśnie, bo ma lepszy technologicznie sprzęt. Jeszcze raz
    powtarzam, pomysł na sprężarkę spiralną ma ponad 100 lat, a wyprodukowali
    ją znacznie, znacznie później, bo dopiero wtedy technologia produkcji na to
    pozwoliła.

    > Czemu musi miec lepsze pdozespoly?

    Bo ma być właśnie maksymalnie niezawodne jako jedyne źródło ciepła w domu,
    w tym np. ma pracować 10h z rzędu i podołać.

    > Klima ci dziala 20 lat? A dzis kupiona klima podziala 20?

    Ojej, a samochód kiedyś kupiony podziałał 20 a dzisiaj kupiony nie podziała
    20?

    > A jakies uzasadnienie poza "bo tak"?

    Uzasadnienie to doświadczenie sprzed lat w chłodnictwie. To jest ponad 50
    lat doświadczeń. I wbrew temu co spiskowcy od żarówek gadajooo, dzisiejsze
    lodówki, inne AGD, czy samochody nie padają ot tak po 5 latach.

    > My tu mowimy o czasach kiedy PC stawalo sie popularne.

    Czyli 50 lat temu.

    > Dzis Ty wiesz ze ci sprezarka dziala.

    Wiem że sprężarki działają całymi latami w wielu bardziej wymagających
    branżach, a nie tylko u mnie.

    > Ale jak sie pogugluje to juz nie jest az tak rozowo:
    > https://forum.muratordom.pl/showthread.php?223277-Aw
    arie-pomp-ciep%C5%82a-i-sposoby-ich-naprawy

    Dla odmiany możesz poszukać o alternatywach do pomp ciepła, czyli kotłach
    spalinowych, węglowych, peletowych i gazowych. To będzie dopiero zabawa. No
    ale skoro już się chcesz podpierać statystyką z FM, to masz tu konkretny
    wątek, znacznie bardziej obszerny i dotyczący tematu, czyli sprężarek a nie
    wszystkich możliwych awarii.
    https://forum.muratordom.pl/showthread.php?226976-Po
    mpy-Ciep%C5%82a-Trwa%C5%82o%C5%9B%C4%87-spr%C4%99%C5
    %BCarek&p=7778474&viewfull=1#post7778474

    > I nadal poza zapewnieniami nie mamy pewnosci ze aktualnie
    > produkowane pompy beda wysokiej jakosci.

    To zależy od zastosowanych podzespołów. Dlatego ja bym sobie nigdy nie
    kupił pompy np. vieśka, tylko ograniczył się do tych "badziewsiastych" (bo
    tańszych) Panasonic czy LG (abstrahując, że nie montuję pompy PW tylko
    gruntową i kupię pompę polskiego producenta).

    > Temat powinna zalatwiac gwarancja. A jak jest w praktyce - roznie.

    No tak, na samochód też jest gwarancja 3 lata i po tym czasie oczywistym
    jest że samochód się rozsypuje, przestaje jeździć. To jakim cudem średnia
    samochodów u nas to 15 lat -- bo ja o "postarzaniu" samochodów słyszę już
    od 20.

    > Ale tylko jak trzeba. Jak nie trzeba to robia tanio.
    > Co nie znaczy ze tanio sprzedaja (vide ecoboost w fordach).

    Robią w zależności od potrzeb (np. spodziewanej ilości godzin pracy), a
    sprzedają za ile ktoś chce kupić. Wg mnie silniki spalinowe już dawno
    powinny wylądować w muzeum. :P To skomplikowany i bardzo zawodny badziew.
    :>

    > Badziewiasty klimatyzator kosztuje 500-1000.

    Przenośny tyle kosztuje.

    > Kupuje sie go z ryzykiem na ktore nas stac.
    > PC jest drozsze. I ryzyko wieksze.

    Jak droższe (lepsze podzespoły, a że są lepsze to wiadomo), to ryzyko
    mniejsze. Zresztą PC do CO jest droższa także dlatego, że ma większą moc,
    ma większe wymienniki itd.

    > Mysle ze jakby taka sprezarka kosztowala 5kpln to by temat byl mniej
    > kontrowersyjny.

    Przecież sprężarka kosztuje właśnie w porywach 5k i co ważniejsze, jest
    najmniej zawodnym elementem w PC (poza rurkami). Bardziej narażona na
    uszkodzenia jest elektronika, ale to jak wiadomo najczęściej z kolei wina
    złego zabezpieczenia.

    > Jak kosztowala 15kpln to sie ludzie zastanawiali jak to sie spisze.
    > Masz statystyki dotyczace srednich kosztow wymiany klimatyzatora
    > i PC w okresie 20lat?

    I znowu, nie wymienia się całego urządzenia, a się je naprawia. Aczkolwiek
    w dzisiejszych czasach się faktycznie najczęściej po prostu wymienia, bo są
    ładniejsze, bo więcej funkcji, bo jest dostępne.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 104. Data: 2019-08-23 09:41:53