  • 1. Data: 2009-08-25 22:01:42
    Temat: podłoga pływająca na styropianie - kilka wątpliwości
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

    Witam

    Ponieważ zdecydowałem się na połozenie styropianu na podłodze (głownie w
    celu podniesienia poziomu podłogi, podłoga między piętrami) zacząłem się
    przymierzać do realizacji i naszło mnie kilka wątpliwości wykonawczych.

    -Całość ma mieć ok 8-9cm (bez kleju i płytek), poradzono mi dać 5 cm
    styropianu podłogowego, na to 3-4cm wylewki zbrojonej siatką i 1cm wylewki
    samopoziomującej, wystarczy tyle wylewki? pomieszczenie ok 20m

    -zbrojenie siatką stalową z drutu 3mm, jak się ją kładzie? tzn jedna warstwa
    wystarczy? ile takie siatki powinny nba siebie nachodzic? jesli wylewka ma
    mieć 4 cm, to na jakiej głebokosci powinna być ta siatka? 1cm nad
    styropianem wystarczy?

    -czy dylatację od scian można zrobić "zwykłym" styropianem fasadowym ?

    -czy można wylać wylewkę samopoziomującą juz po kilku dniach od poprzedniej?
    w sumie obie cementowe... a i tak musze potem z miesiac czekać przed
    kładzeniem gresu

    .

  • 2. Data: 2009-08-26 00:27:47
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "nuclear2001" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > -Całość ma mieć ok 8-9cm (bez kleju i płytek), poradzono mi dać 5 cm
    > styropianu podłogowego, na to 3-4cm wylewki zbrojonej siatką i 1cm wylewki
    > samopoziomującej, wystarczy tyle wylewki? pomieszczenie ok 20m

    Samopoziomujaca tylko wtedy jak bedzie potrzebna, inaczej to tylko koszty.
    Betonu powinno byc nie mniej jak 4cm.

    > -zbrojenie siatką stalową z drutu 3mm, jak się ją kładzie? tzn jedna
    > warstwa wystarczy?

    Tak

    > ile takie siatki powinny nba siebie nachodzic? jesli wylewka ma

    Jedno oczko, tzn dlugosc druta o jedno oczko

    > mieć 4 cm, to na jakiej głebokosci powinna być ta siatka? 1cm nad
    > styropianem wystarczy?

    Wystarczy, tylko jak chcesz to uzyskac? Przywiazac do sufitu? Dystanse sie
    nie sprawdzaja, trzeba polozyc na spodzie i kazac podrywac przy wylewaniu.

    > -czy dylatację od scian można zrobić "zwykłym" styropianem fasadowym ?
    >
    > -czy można wylać wylewkę samopoziomującą juz po kilku dniach od
    > poprzedniej?

    Po cholere?
    Poczekaj az wyschnie na pieprz i dopiero sprawdz poziom. Wylewka odksztalca
    sie w czasie wysychania, a najbardziej jak juz jest sucha. Dobrze jak by ci
    panowie posadzkarze obnizyli na krawedziach wylewke tak o ok. pol cm na
    dlugosci 20-30cm to tej wylewki samopoziomujacej w ogole nie bedziesz
    potrzebowal.

    > w sumie obie cementowe... a i tak musze potem z miesiac czekać przed
    > kładzeniem gresu

    O ile zdazy wyschnac.

    Pozdro.. TK

  • 3. Data: 2009-08-26 06:47:40
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > -czy można wylać wylewkę samopoziomującą juz po kilku dniach od
    > poprzedniej? w sumie obie cementowe... a i tak musze potem z miesiac

    Wszystko ok tylko ta wylewka samopoziomujaca do niczego niepotrzebna. Zadbaj
    aby dobrze wylali posadzkę- 20mkw to nie tak dużo posadzka po wyschnięciu
    powinna być równa- resztę kafelkarz klejem nadrobi.
    Dylatację zrób najlepiej taka gotową gąbka do do tego służącą- kupisz ja na
    metry w składzie budowlanym- ale cienki styropian tez może byc tylko
    bardziej kłopotliwy w układaniu jest.
    I jej nadmiar odcinaj dopiero po kafelkach a nie jak niektórzy robią
    odcinając zaraz po wylewkach. Ona kafelki też powinna dyletować(dylatować?)
    Co do zbrojenia to jedni uwazaja ze niepotrzebne inni daja. Dać nie
    zaszkodzi zapewne a czy pomoże to nie wiem. Ja mam 200mkw posadzek nie
    zbrojonych(tylko jakieś włókna dodane do wylewki) i nic złego sie nie
    dzieje. Inni mają zbrojone i im pęka. Ale to nie reguła jest.

    Krzysiek

  • 4. Data: 2009-08-26 09:29:16
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

    > O ile zdazy wyschnac.

    a tak z ciekawości, po jakim czasie można na taką wylewke wchodzić, po jakim
    czasie można spokojnie obciązać np drabiną? bo chciałbym wiedzieć jakiego
    rzędu przerwa mnie czeka. czy np po tygodniu można położyć kawał płyty i na
    tym stawiac drabinę?

  • 5. Data: 2009-08-26 09:32:23
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > rzędu przerwa mnie czeka. czy np po tygodniu można położyć kawał płyty i
    > na tym stawiac drabinę?

    Po tygodniu to już spokojnie możesz chodzić.

    Krzysiek

  • 6. Data: 2009-08-26 17:27:36
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Po tygodniu to już spokojnie możesz chodzić.

    Tak, bez wiekszych stukow przy tych temperaturach mozna stawiac drabine po
    tygodniu.

    Pozdro.. TK

  • 7. Data: 2009-08-26 21:42:17
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > celu podniesienia poziomu podłogi, podłoga między piętrami) zacząłem się
    > przymierzać do realizacji i naszło mnie kilka wątpliwości wykonawczych.
    naszło mnie jeszcze jendo pytanie - jak najprosciej wyrównać powierzchnię
    pod styropianem? są nierówności dochodzące do 1cm, można na sucho podsypać
    tylko piaskiem? czy trzeba zaprawę?