  • 1. Data: 2011-07-19 11:25:07
    Temat: podłoga strychu nieużytkowego - OSB-3, QSB, P5 ?
    Od: enemyunknown <r...@s...fr.pl>

    Która lepsza? Strych nieużytkowy, dziury między jętkami między 80 a 90
    cm.
    Chciałem dać OSB-3 18cm,.. ale płyta P5 jest tańsza. Jest też jeszcze
    jakieś QSB?

    Ktoś ma doświadczenia?

  • 2. Data: 2011-07-19 15:16:57
    Temat: Re: podłoga strychu nieużytkowego - OSB-3, QSB, P5 ?
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    Użytkownik "enemyunknown" <r...@s...fr.pl> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...
[...]

    ___________________________

    Dołączę się z nast. pytaniem;- też poddasze, odstęp między jętkami podłodze
    poddasza 60 cm, wypełniony watą mineralną i pokryte wszystko folią;- czy
    wystarczy, jeśli te jętki potraktuję jako legary i bezpośrednio na nie
    przybijac będę deski podłogowe o dł. 240cm i grubości 25 mm?

  • 3. Data: 2011-07-19 16:10:21
    Od: s_13 <s...@i...pl>

> [...]
    > cm.
    > Chciałem dać OSB-3 18cm,.. ale płyta P5 jest tańsza. Jest też jeszcze

    za cienko... może i nieużytkowy, ale od czasu do czasu przecież tam
    wejdziesz, a i cos cięższego postawisz czasem...
    dałbym w dwóch warstwach 25+12, będzie stabilnie...

    pozdrawiam
    s_13

  • 4. Data: 2011-07-19 16:12:23
    Od: s_13 <s...@i...pl>

> [...]
    > wystarczy, jeśli te jętki potraktuję jako legary i bezpośrednio na nie
    > przybijac będę deski podłogowe o dł. 240cm i grubości 25 mm?

    mimo wszystko dałbym warstwę osb po te dechy, przynajmniej te 18mm, bo
    jak ci się deska rozeschnie i pęknie na wpuście, to możesz któregoś
    razu nogę zobaczyć od strony sufitu w salonie...

    pozdrawiam
    s_13

  • 5. Data: 2011-07-19 20:08:54
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    s_13 <s...@i...pl> napisał(a):

    > 80 a 90
    > eszcze

    > za cienko... mo=BFe i nieu=BFytkowy, ale od czasu do czasu przecie=BF tam
    > wejdziesz, a i cos ci=EA=BFszego postawisz czasem...
    > da=B3bym w dw=F3ch warstwach 25+12, b=EAdzie stabilnie...
    >
    > pozdrawiam
    > s_13
    I na to jeszcze 15 centymetrów zbrojonego betonu. Czy Ty masz pojęcie o czym
    piszesz czy tylko chciałeś zaistnieć. Jak nieużytkowy to z płytą osiemnastką
    przesadził.

  • 6. Data: 2011-07-19 22:00:41
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    Użytkownik "s_13" napisał w wiadomości grup
    g2000yqr.googlegroups.com...

> [...]

    >jak ci się deska rozeschnie i pęknie na wpuście, to możesz któregoś
    >razu nogę zobaczyć od strony sufitu w salonie...

    A co on tam auto parkować na tym strychu?
    Dechy 25 mm spokojnie wystarczą tym bardziej że ma odstęp cm.
    Popatrz z jakich dech są zbijane palety i jaką wagę wytrzymują- dechy chyba
    22 mm a wytrzymałość palety to 1500-2000 kg

  • 7. Data: 2011-07-20 04:09:06
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik kogutek napisał:
    > Jak nieużytkowy to z płytą osiemnastką
    > przesadził.

    No przesadził jak przesadził, ale nic więcej na pewno nie trzeba...
    Chyba, że planuje jakieś ekstra obciążenia, albo koleś waży ze 200 kg i
    boi się, że jak stanie, to się coś zarwie.

    Ja u siebie dałem na jętki dechy pozostałe z szalunków - 33 mm, ale
    wiem, że to za dużo - przynajmniej nie obawiam się, że się coś będzie
    uginać jak wlezę tam po kabel, czy inne rupiecie :-), ale na prawdę nie
    ma potrzeby robić tam super mocnego stropu.

    Jętki mam co 90 cm.

    pozdr
    Robert G.

  • 8. Data: 2011-07-20 08:06:46
    Od: enemyunknown <r...@s...fr.pl>

    On 20 Lip, 06:09, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:
    > U ytkownik kogutek napisa :

    > No przesadzi jak przesadzi , ale nic wi cej na pewno nie trzeba...
    > Chyba, e planuje jakie ekstra obci enia, albo kole wa y ze 200 kg i
    > boi si , e jak stanie, to si co zarwie.

    Wypraszam sobie. Ważę 76 kg ;)

    A pomijając grubość - co sądzicie o płytach QSB czy P5 (Spano) ?

  • 9. Data: 2011-07-20 09:12:11
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > I na to jeszcze 15 centymetrów zbrojonego betonu. Czy Ty masz pojęcie o czym
    > piszesz czy tylko chciałeś zaistnieć. Jak nieużytkowy to z płytą osiemnastką
    > przesadził.

    od rozpaczliwych prób zaistnienia we wszystko jedno w jakim temacie,
    na jakiejkolwiek grupie, to raczej ty jesteś specjalistą...
    ja piszę to z praktyki, mam belki co około 90 cm, na nich płyta 25mm ,
    lekko się uginała, szczególnie przeszkadzało to na styku płyt, gdzie
    stojąc na jednej, druga nieobciążona była o kilka mm wyżej, dałem
    jeszcze na mijankę 12 mm i jest ok...
    co znaczy strych nieużytkowy?... że nigdy tam nie wejdziesz, że czegoś
    ciężkiego nie postawisz...? tak to możesz sobie zrobić dziuplę nad
    jętkami, gdzie trzymasz tylko bombki choinkowe na święta... ja na
    swoim częściowo nieużytkowym porobiłem pojemne szafy, trzymam tam też
    jakieś kartony z badziewiem, zrobiło się tego sporo nawet, więcej niż
    sprzętów w normalnych pokojach... ot i poddasze nieużytkowe... :-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 10. Data: 2011-07-20 09:15:26
    Od: s_13 <s...@i...pl>

> [...]
    > Popatrz z jakich dech są zbijane palety i jaką wagę wytrzymują- dechy chyba
    > 22 mm a wytrzymałość palety to 1500-2000 kg

    to stań na tej palecie, na jednej desce i podskocz trochę, wtedy
    powiedz, czy wytrzymała...
    deski podłogowe mają pióra do łączenia, które czasem lubią się odspoić
    od deski, jeśli leży to na płaskiej podłodze, to pół biedy, ale jeśli
    wisi w powietrzu, to możesz polecieć razem z tą deską... a pióro
    zostanie w sąsiedniej... oczywiście sytuacja ekstremalna, ale możliwa,
    ja bym dał jednak podkład z osb...

    pozdrawiam
    s_13