  • 1. Data: 2014-12-05 07:13:45
    Temat: podłogówka w bloku z wielkiej płyty:-)
    Od: uciu <a...@g...com>

    Witam,

    kolega w tym roku kupił mieszkanie na śląsku w bloku z wielkiej płyty.
    Na razie wszystko jest ok ale ostatnio odkrył małą samowole poprzedniego
    mieszkańca:-)

    Jako, że kuchnia miał całą w zabudowie w idealnym stanie nic w niej nie ruszał. Nie
    ruszał też płytek na podłogach - może i dobrze:-)
    Teraz chciał odświeżyć kuchnie i za meblami w rogu podłogi odkrył 2 rurki wchodzące w
    podłogę. Rurki małe - na oko mniejsze nić 1/2cala. Natomiast na rurach
    doprowadzających wodę do kaloryfera (zabudowanych meblami) są dodatkowe zawory i
    trójniki.

    Łącząc to w całość wyszło, że ktoś zrobił sobie ogrzewanie podłogowe z sieci CO-
    tymczasowo to podłączyliśmy i grzeje podłoga w kuchni, przedpokojach i łazience.

    Podłączyć to na stałe czy nie???

    Nie wiem do jakiej temperatury nagrzeje się podłoga bo przecież jak są mrozy
    kaloryfery grzeją bardzo mocno, że nie da się ich dotknąć. Nie wiemy tez w jakiej
    odległości od siebie są rozmieszczone rurki w podłodze.

    Jakie skutki uboczne używania takiego giftu od poprzedniego właściciela???

    uciu

  • 2. Data: 2014-12-05 09:00:24
    Temat: Re: podłogówka w bloku z wielkiej płyty:-)
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu piątek, 5 grudnia 2014 07:13:47 UTC+1 użytkownik uciu napisał:

    > Nie wiem do jakiej temperatury nagrzeje się podłoga bo przecież jak są mrozy
    kaloryfery grzeją bardzo mocno, że nie da się ich dotknąć.

    Wystarczy na powrocie tej podlogowki dolozyc zawor RTL

    > Nie wiemy tez w jakiej odległości od siebie są rozmieszczone rurki w podłodze.

    Wezcie kamere termowizyjna ;)

    > Jakie skutki uboczne używania takiego giftu od poprzedniego właściciela???

    Ogrzewanie sufitowe u sasiada pietro nizej ;)

    Potencjalne oskarzenia o kradziez ciepla (jesli nie ma licznikow ciepla, a np.
    podzielniki)

    WS