  • 1. Data: 2009-04-20 16:24:17
    Temat: problem z administracja budynku (s.mieszk)
    Od: "KM" <N...@o...pl>

    Witam!

    Kilka dni temu mialo zalanie mieszkania w bloku - zarzadzanym przez
    spoldzielnie mieszkaniowa. Sprawa z ubezpieczycielem jest zakonczona -
    czekam na wyplate. Pozostaje drobna, aczkolwiek istotna kwestia.
    Ubezpieczyciel "Warta" musi otrzymac pisemne potwierdzenie okoliczosci
    zdarzenia, od adm. budynku czyli spoldzielni. Spoldzielnia "wypina"sie,
    lakonicznym stwierdzeniem : oswiadczenia nie wydamy - szkoda nie powstala z
    winy spoldzielni....
    Moje pytanie jest jaki ma to zwiazek z zaistniala sytuacja? Kto w takim
    razie moze to potwierdzic jesli nie spoldzielnia/dzial techniczny
    spoldzielni ? .
    Chwilowo przebywam za granica i mam jedynie kontak tel ze spoldzielnia, ew
    sprawy zalatwiam poprzez rodzicow.

    Nie wiem, z czyjej winy powstala usterka : lokatora czy spoldzielni - stalo
    sie to na 8 - zalane bylu mieszkania az do 4 (w okolicach pionow wodnych).
    Bez wzgledu na sprawce - czy spoldzielnia moze odmowic takiego oswiadczenia
    ?? (osobiscie, nie zgadzam sie z tym poodejsciem spoldzielni). Czy mozna
    podeprzec sie jakims paragrafem, podczas nastepnej wizyty w spoldzielni ?

    Pozdrawiam
    KM

  • 2. Data: 2009-04-23 10:44:26
    Temat: Re: problem z administracja budynku (s.mieszk)
    Od: acelnószz <u...@w...eu>

    No to ubezpieczyciel ma 30 dni a pózniej wzywaj przedsadowo do zaplaty, zwykle dziala
    na TU jak kubel zimnej wody.
    JaC

    -----

  • 3. Data: 2009-04-24 07:15:38
    Od: Lila <H...@H...Com>

    KM <N...@o...pl> napisał:
> [...]
    > lakonicznym stwierdzeniem : oswiadczenia nie wydamy - szkoda nie powstala z

    To niech napiszą na oswiadczeniu, że szkoda nie powstała z winy
    spółdzielni, ale z winy lokatora X.
    Takie oswiadczenia są dla ubezpieczyciela podstawą
    do ściaganie odszkodowania (odpowiedzialnosc cywilna), jeśli społdzielnia
    by się przyznała do winy - Warta ściągala by pieniądze od niej.

> [...]
    > podeprzec sie jakims paragrafem, podczas nastepnej wizyty w spoldzielni ?

    Wg. mnie nie może - poswiadczenie okoliczności szkody należy do
    administratora/zarządcy/wlaściciela budynku.

    Pozdrowienia,
    Lila