  • 11. Data: 2012-11-19 17:15:23
    Temat: Re: problem z wentylacja
    Od: "Ann" <a...@a...pl>

    Użytkownik "Ann" <a...@a...pl> napisał
    > Mozecie cos poradzic? Co z tym dalej robic?

    Bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Poczytalismy jeszcze forum
    muratora - tam jest ladnie wylozona teoria, poobserwowalismy to wszystko
    jeszcze pare dni i mamy dodatkowe wnioski:
    1. Po otwarciu okna wentylacja w wc zaczyna dzialac prawidlowo - tj. wyciaga
    zamiast wdmuchiwac, jesli okno sie zamknie, to z powrotem dmucha do srodka.
    Widac, ze tych wlotow powietrza na oknach powinno byc wiecej. Sama ich nie
    moge na razie wstawic. W dzien jeszcze mozna siedziec przy otwartym oknie,
    ale w nocy nie da sie tak, wiec wizyta w wc w nocy to "prawie" jak wyjscie
    do wc na zewnatrz ;-). Mieszkanie naprzeciw nas ma ten sam problem z innym
    pionem niz nasz - tam temperatura potrafi spasc az do 10 stopni - u nas na
    razie bylo min. 18 stopni. Wiec tam pewnie wieje jeszcze wydajniej.
    2. Porownalismy nasze okna drewniane roto z nawiewnikami z oknami
    plastikowymi oknoplastu z nawiewnikami higroskopowymi z poprzedniego
    mieszkania. Widac to, o czym pisze Robson. Nawiewniki na naszych oknach
    drewnianych maja aluminiowy pasek, ktory przylega do wlotu powietrza - on
    naszym zdaniem powoduje skraplanie. Skraplanie na razie pojawia sie tylko na
    najszerszym otworzeniu nawiewnika. Ale na razie jest stosunkowo cieplo,
    ciekawe, czy to bedzie sie bardzo nasilac przy wiekszych mrozach. Nawiewniki
    w oknach oknoplastu (jakies francuskie) są tak zbudowane, ze aluminium jest
    oddzielone od wwiewu powietrza grubym plastikiem i nic tam się nie skrapla.
    Dodatkowo okna plastikowe oknoplast maja szczeline nawiewowa wycinana nie na
    wprost, tylko na ukos - mysle, ze to po to, zeby woda na zewnatrz wyplywala
    jesli sie pojawi.
    Okna drewniane, ktore mamy, maja pomiedzy szybami ok centymetrowej
    szerokosci listwe alumiowa - wiec pojawia sie ten mostek cieplny, o ktorym
    pisze Robson.
    3. Odnosnie kominow, to sie nie wypowiem, bo nie mozemy wejsc na dach.
    Bedziemy szukac sposobu. Okna oczywiscie chcielismy miec inne, ale nie bylo
    mozliwosci wymiany ani samodzielnego wstawienia, ja nie ufam drewnianym
    oknom i tyle.
    4. Przedstawiciel developera 2 tyg. temu byl u nas i ogladal te
    wywietrzniki. Potwierdzil, ze wieje i ze wg niego zbudowane jest dobrze,
    mial to zglaszac do projektanta. A w piatek dostalismy pisemna odpowiedz na
    zgloszenie usterki, w ktorej jest napisane, ze nieprawda jest, jakoby
    przedstawiciel potwierdzil wystepowanie usterki ;-), wiec robi sie malo
    przyjemnie. Zaslaniaja sie 2 pozytywnymi wynikami przegladow kominiarskich z
    okresu, kiedy jeszcze nie mieszkalismy. Potrzebnych jest nam pare dni z
    temperatura ujemna, zeby jeszcze raz to dobrze poobserwowac.
    Ciekawe, co bedzie dalej. Czy sa jakies firmy, ktore moga nam ta wentylacje
    zbadac i powiedziec, co jest wlasciwie zle i co zmienic, zeby bylo dobrze?
    Mieszkam we Wroclawiu.

    Pozdrawiam
    Anka

  • 12. Data: 2012-11-19 21:49:15
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    s.atman.pl
    *Ann* napisał(-a):

    > Czy sa jakies firmy, ktore moga nam ta
    > wentylacje zbadac i powiedziec, co jest wlasciwie zle i co zmienic,
    > zeby bylo dobrze?

    Może kominiarze podczas okresowej kontroli?

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 13. Data: 2012-11-20 04:25:37
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ann wrote:
    > Użytkownik "Ann" <a...@a...pl> napisał
    >

    > Ciekawe, co bedzie dalej. Czy sa jakies firmy, ktore moga nam ta
    > wentylacje zbadac i powiedziec, co jest wlasciwie zle i co zmienic,
    > zeby bylo dobrze? Mieszkam we Wroclawiu.

    dzwonisz do kominiarza, ten przyjdzie zrobi pomiar i napisze ci protokół.

  • 14. Data: 2012-11-22 18:19:09
    Od: m...@g...com