  • 1. Data: 2012-11-16 18:53:26
    Temat: czym ogrzewać
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    Mieszkanie, małe chyba 35m2. W kamienicy czy małym bloku. W każdym razie
    nie wolnostojący budynek.
    Czym to w zimie ogrzać? Nie ma CO.
    Jest tylko prąd. Ale jakim grzejnikiem?
    Dużo dni w miesiącu gdzie od godz. 6 - 20 tej osoby nie będzie.
    tydzień w miesiącu gdzie nikogo nie bezie w domu.
    Jeśli te informacje mają znacznie.

    Jakieś propozycje? Pomysły?

  • 2. Data: 2012-11-17 11:59:13
    Temat: Re: czym ogrzewać
    Od: "K.M." <n...@o...pl>

    "Jawi" <t...@p...pl> wrote in message
> [...]
    > Dużo dni w miesiącu gdzie od godz. 6 - 20 tej osoby nie będzie.
    > tydzień w miesiącu gdzie nikogo nie bezie w domu.

    W kwesti sterowania takiego grzejnika myslę, że trzeba by zastosować
    sterownik tygodniowy/miesieczny z termostatem. Umożliwiłoby to ustawienie
    rożnych godzin pracy w róże dni tygodnia, oraz różnych termperatur. Co do
    grzejnika, to szybki efekt da każdy grzejnik konwektorowy z dmuchawą (ew
    olejak + dmuchawa). Piec akumulacyjny też moża wziąć pod uwage tylko jego
    cena jest zdecydowanie wyzsza niz zwykłych grzejników.

    Pozdrawiam
    KM

  • 3. Data: 2012-11-17 19:46:07
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Jawi" <t...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Dużo dni w miesiącu gdzie od godz. 6 - 20 tej osoby nie będzie.
    > tydzień w miesiącu gdzie nikogo nie bezie w domu.

    Za mało danych. np. odnośnie akumulacyjności murów.
    Gdy mury są cieżkie (duża bezwładność cieplna) to
    bardziej przydatne są systemy grzejace stale, ale do
    niższej temperatury. Dla dogrzania w okresie bytności cżłowieka- dmuchawy.
    Lepszym rozwiązaniem jest ogrzewanie okresowe, jednak to możliwe jest przy
    budynku szkieletowym- mala bezwładność cieplna.
    Aby cieżkie mury miały małą bezwładność cieplną można od środka (celowo od
    środka) przykleić styropian na ściany i sufit, pokryć klejem i siatką,
    pomalować. Pozwoli to
    na szybkie ogrzanie pomieszczenia (i równie szybkie wystudzenie).
    Tomek.

  • 4. Data: 2012-11-17 20:41:12
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2012-11-17 19:46, Tomek pisze:
> [...]
    > siatką, pomalować. Pozwoli to
    > na szybkie ogrzanie pomieszczenia (i równie szybkie wystudzenie).

    Szczegółów nie znam. mieszkanie prawdopodobnie będzie wynajmować
    znajoma. Wiem, ze stare budownictwo blokowe. Lata pewnie 50-te?
    Bardziej mi chodzi o to czy dmuchawa, jakiś konwektorowy, czy może
    olejowy grzejnik. Co bardziej ekonomiczne? Bo to że prąd, to wiadomo,
    koszty.

  • 5. Data: 2012-11-17 22:16:37
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 17 listopada 2012 19:46:16 UTC+1 użytkownik Tomek napisał:

> [...]
    >
    > pomalować. Pozwoli to
    >
    > na szybkie ogrzanie pomieszczenia (i równie szybkie wystudzenie).

    i fajny grzybek za styropianem.
    Styropian od środka to najgorsze z możliwych rozwiązań
    No chyba że przyklejony dokładnie i na nim warstwa paroizolaccji baaardzo szczelnie
    położona.

  • 6. Data: 2012-11-17 22:34:38
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    ps.com...
[...]

    Ja nie mam grzejnika w sieni i ta sień wyziębiała mi łązienkę.
    Mam ścianę w domu z przyklejonym styropianem. Nic się nie
    dzieje. Znam domy, gdzie stropodach od środka został
    ocieplony od środka panelami wytłaczanymi ze styropianu.
    Też się nic nie dzije.
    Jak ktoś słabo grzeje i nie wietrzy to mimp braku
    styropiani grzyb będzie miała- patrz domy dla
    powodzian ogrzewane elektrycznie.
    Wyłączone grzejniki i zablokowana wentylacja.
    Nie trzeba styropianu- wystarczy nie grzać i nie
    wietrzyć.
    T.

  • 7. Data: 2012-11-18 11:12:33
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 16 Nov 2012 18:53:26 +0100, Jawi napisał(a):

    > Dużo dni w miesiącu gdzie od godz. 6 - 20 tej osoby nie będzie.

    Jesli "druga taryfe" masz tak, jak wiekszosc, czyli 13-15 i 21-6 rano (czy
    podobnie, nie pamietam), to piece elektryczne akumulacyjne raczej nie maja
    sensu.

    Moze jakis piec katalityczny na gaz? Ewentualnie dwufunkcyjny gazowy, jesli
    inwestycja wchodzi w gre.

    A nie ma tam kominow dymowych?

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 8. Data: 2012-11-18 11:32:00
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maciek wrote:

    > Jesli "druga taryfe" masz tak, jak wiekszosc, czyli 13-15 i 21-6 rano
    > (czy podobnie, nie pamietam), to piece elektryczne akumulacyjne
    > raczej nie maja sensu.

    uzasadnij to twierdzenie...

    przy założeniu ż mówimy o porządnych akumulacyjnych z dynamicznym
    rozładowaniem.

    bo inne to w sumie nie mają większego sensu.

  • 9. Data: 2012-11-18 14:51:03
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 18 Nov 2012 11:32:00 +0100, Marek Dyjor napisał(a):

    > uzasadnij to twierdzenie...
    >
    > przy założeniu ż mówimy o porządnych akumulacyjnych z dynamicznym
    > rozładowaniem.

    Mam 2 takie piece, korzystam od 20 lat - i cały ten czas pokazuje i
    potwierdza, że jest to świetne rozwiązanie przy dwutaryfowym liczniku.
    Teraz mam zamiar kupić następne piece tego typu, do sypialni i pokoju
    gościnnego, wspaniała sprawa. Nie dam sobie wmówić bzdetów, bo wiem co mam.

    > bo inne to w sumie nie mają większego sensu.

    Owszem.
    (by XL)

  • 10. Data: 2012-11-18 16:23:10
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 18 Nov 2012 11:32:00 +0100, Marek Dyjor napisał(a):

    > uzasadnij to twierdzenie...

    Bo w ciagu 2 godzin w ciagu dnia wiele energii nie zmagazynuja. Zostaje
    noc, po ktorej beda caly dzien stygnac w pustym domu. Tak tak, wiem -
    dynamiczne rozladowanie. Ale taki piec to mimo wszystko nie termos.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio