  • 1. Data: 2012-11-18 21:13:29
    Temat: ocieplenie rury kominowej
    Od: "M1SLQ" <m...@m...o2.pl>

    Zamierzam kupić kozę/kominek i wyprowadzić rurę na zewnątrz budynku
    przez wykuty otwór. Czy taka rura wymaga jakiegoś ocieplenia, obudowy?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2012-11-18 21:16:10
    Temat: Re: ocieplenie rury kominowej
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    M1SLQ wrote:
    > Zamierzam kupić kozę/kominek i wyprowadzić rurę na zewnątrz budynku
    > przez wykuty otwór. Czy taka rura wymaga jakiegoś ocieplenia, obudowy?

    w strefie przejścia przez ścianę warto dać izolację z wełny kominkowej. sam
    rura powinna być w pomieszczeniu goła bo oddaje ciepło i ogrzewa
    pomieszczenie.

  • 3. Data: 2012-11-18 21:36:44
    Od: "M1SLQ" <m...@m...o2.pl>

    > w strefie przejścia przez ścianę warto dać izolację z wełny
    > kominkowej. sam rura powinna być w pomieszczeniu goła bo oddaje ciepło
    > i ogrzewa pomieszczenie.

    a na zewnątrz może być bez izolacji, czy przepisy/logika nakazują
    zaizolowanie i obudowę?

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2012-11-18 21:45:05
    Od: "M1SLQ" <m...@m...o2.pl>

    i jeszcze pytanie, czy taka rura
    http://allegro.pl/rura-dymowa-dymna-do-piec-koza-1m-
    fi-120mm-i2790978976.html
    zda egzamin na zewnątrz (nie jako wsad w kominie)
    czy może jest dużo gorsza od tych po 60-80 zł za metr?

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2012-11-19 15:46:31
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Użytkownik "M1SLQ" <m...@m...o2.pl> napisał w wiadomości
    > Zamierzam kupić kozę/kominek i wyprowadzić rurę na zewnątrz budynku przez
    > wykuty otwór. Czy taka rura wymaga jakiegoś ocieplenia, obudowy?

    Brak izolacji na zewnątrz skutkować będzie wychładzaniek spalin w rurze, co
    ograniczy ciag kominowy- może się dymić przy otwartych drzwiczkach.
    Rura nieocieplona- jeśłi nie jest żaroodporna (szlachetna) to nieocieplona
    będzie korodować od nagrzania i wpływów atmisferycznych.
    T.

  • 6. Data: 2012-11-19 15:48:28
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

> [...]
    fi-120mm-i2790978976.html
    > zda egzamin na zewnątrz (nie jako wsad w kominie)
    > czy może jest dużo gorsza od tych po 60-80 zł za metr?

    Taka rura szubko skoroduje. Mam ten sam problem w swoim kominie, gdzie
    dałem taką rurę. Żadfna oszczęność, a kłpotów dużo.
    T.

  • 7. Data: 2012-11-19 17:07:00
    Od: "M1SLQ" <m...@m...o2.pl>

    > Taka rura szubko skoroduje. Mam ten sam problem w swoim kominie, gdzie
    > dałem taką rurę. Żadfna oszczęność, a kłpotów dużo.

    Jeśli to kwestia kilku (4-5) lat, to jestem skłonny zaakceptować tą
    niedogodność. Jeśli zaś już po roku będzie do wymiany, to nie.

    pozdrawiam,
    Michał