  • 1. Data: 2009-10-30 08:48:54
    Temat: problem ze szkodnikami drewna
    Od: izka25 <i...@g...com>

    Od pewnego czasu mam problem ze szkodnikami drewna. W belkach na
    poddaszu domu widoczne są otwory, wokół których jest dużo mączki.
    Dochodzą z nich również dźwięki jakby stukanie.
    Czy ktoś może mi pomóc? Co mam zrobić w tej sytuacji?

  • 2. Data: 2009-10-30 10:11:47
    Temat: Re: problem ze szkodnikami drewna
    Od: Kazik <k...@l...localnet>

    izka25 pisze:
    > Od pewnego czasu mam problem ze szkodnikami drewna. W belkach na
    > poddaszu domu widoczne są otwory, wokół których jest dużo mączki.
    > Dochodzą z nich również dźwięki jakby stukanie.

    Prawodpodobnie kołatek.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Ko%C5%82atek_domowy

    > Czy ktoś może mi pomóc? Co mam zrobić w tej sytuacji?

    Pryskac, nakluwac i wtryskiwac, malowac. Przejedz sie do jakiegos
    marketu i zaopatrz sie w chemie do ich zwalczania.

    Jeżeli zamierzasz zagospodarować poddasze i zacząć je np. ogrzewać to
    kołatki nie lubią ciepła. Ja przeprowadzalem u siebie boj z takimi
    szkodnikami - jedna belke udalo mi sie uratowac i odnowic, druga
    niestety jest tak podziurawiona ze nadaje sie tylko do zabudowy.

  • 3. Data: 2009-10-30 10:13:39
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > W belkach na poddaszu domu widoczne są otwory, wokół których jest dużo
    > mączki.
    > Dochodzą z nich również dźwięki jakby stukanie.
    > Czy ktoś może mi pomóc? Co mam zrobić w tej sytuacji?

    jesteś w tej dobrej sytuacji, że masz dostęp do tych belek

    po prostu wytęp dziadostwo...
    metod jest conajmniej kilka

    nie jestem specjalista od korników, ale wielokrotnie spotykałem sie tu na
    grupie tym pytaniem i sporym odzewem - archiwum na pewno pomoże