  • 1. Data: 2012-06-21 09:53:54
    Temat: profile UA
    Od: "Kacper" <elkacper(USUNTO)@gazeta.pl>

    Witam

    Jak to jest z profilamni UA do montazu ościeżnic, montujecie czy na zwykłych
    UW ?
    Mam ścianki na profilach CW/UW 100 i nie wiem czy drzwi wewnętrzne wymagają
    tych mocniejszych profili UA czy można montować bez.
    Sprawa rozbija się o praktykę i wagę drzwi, ale te normalne wewn. mają do 30
    kg skrzydło.
    Całą zabudowę poddasza mam w płytach g-k.
    Profile UA są drogie u mnie powiedzieli 74 zł. za stzangę 4m.

    Rafał

  • 2. Data: 2012-06-21 10:02:24
    Temat: Re: profile UA
    Od: Marek <m...@g...pl>

    > Całą zabudowę poddasza mam w płytach g-k.
    > Profile UA są drogie u mnie powiedzieli 74 zł. za stzangę 4m.

    Ja i inni znajomi maja na UW - jest OK.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 3. Data: 2012-06-21 12:24:30
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Kacper" <elkacper(USUNTO)@gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 30 kg skrzydło.
    > Całą zabudowę poddasza mam w płytach g-k.
    > Profile UA są drogie u mnie powiedzieli 74 zł. za stzangę 4m.

    Profil U nasuwasz na C do którego wcześniej wpychasz pasek wełny i nitujesz
    nitami trójkami co 40-50cm. Płytę GK wkręcasz do takiego zestawu w sposób
    szczególny dlatego że wkręt wkręcając się w pierwszą blachę czasem wpycha
    drugą do wnętrza i całość w tym miejscu puchnie. Dlatego te nity i a wkręty
    samonawiercające się albo wkręt wkręcasz do połowy, cofasz i ponownie
    wkręcasz.
    Inna metoda to dwa profile C obok siebie, czyli z każdej strony drzwi po
    dwie sztuki.

    Marek

  • 4. Data: 2012-06-21 20:07:42
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > Jak to jest z profilamni UA do montazu ościeżnic, montujecie czy na
    > zwykłych UW ?
    nie na UW, bo te idą poziomo, tylko CW, ja mocowałem na takich, ale w środek
    dałem paski płyty osb gr 25mm i szerokości profila, akurat takie miałem, ale
    może być zwykła deska, zawsze coś z budowy zostanie, takie wzmocnienie aż po
    sufit...

    pozdrawiam
    s_13

  • 5. Data: 2012-06-21 22:17:05
    Od: "Kacper" <elkacper(USUNTO)@gazeta.pl>

> [...]
    > środek dałem paski płyty osb gr 25mm i szerokości profila, akurat takie
    > miałem, ale może być zwykła deska, zawsze coś z budowy zostanie, takie

    Dzięki, tak myślałem że przy lekkich/normalnych drzwiach nie jest konieczny
    UA.
    Ale tak jak piszecie wzmocnienie będzie słusznym posunięciem.

    Rafał

  • 6. Data: 2012-06-22 08:13:39
    Od: "Kacper" <elkacper(USUNTO)@gazeta.pl>

> [...]
    > i ponownie wkręcasz.
    > Inna metoda to dwa profile C obok siebie, czyli z każdej strony drzwi po

    A jak z mocowaniem?
    Płyty kręci się do profili pionowych które nie są łączone z tymi U na dole i
    górze.
    Co z końcem ściany, otworami drzwi i łączeniem ze ścianą murowaną?
    Tam też jest profil na końcu w pionie i chyba kotwiony do ściany czy
    sufit/podłoga.
    Co wtedy?
    Kręce do tych końcowych i wtedy łączę na sztywno ze ścianą?
    Celem skręcania tylko w profilu pionowym C
    jest żeby ściana była "elastyczna" i lekko pływała a tu nie będzie.

    Rafał

  • 7. Data: 2012-06-22 10:13:34
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > A jak z mocowaniem?
    > Płyty kręci się do profili pionowych które nie są łączone z tymi U na dole
    > i górze.

    Czasem się łaczy, ale to raczej po to aby przy dużej ilości profili, nie
    pospadały w efekcie domina. Sa takie specjalne narzedzia, coś jak dziurkacz
    którym się przekłuwało dwa profile naraz i powstawało takie słabe łączenie
    pomocnicze.

> [...]
    > sufit/podłoga.
    > Co wtedy?
    > Kręce do tych końcowych i wtedy łączę na sztywno ze ścianą?

    Wszystko kręcisz. Zasada jest taka aby wkręty były co 20-30xm. Istotne jest
    aby wkrętów nie wkręcać zbyt blisko krawędzi płyty bo wtedy łatwiej się
    wykruszy i ściana nie będzie stabilna.

    > Celem skręcania tylko w profilu pionowym C
    > jest żeby ściana była "elastyczna" i lekko pływała a tu nie będzie.

    Są takie sytuacjie że nie można kręcić profila przysufitowego bo np. sufit
    pracuje mocno, ale wtedy tez nie szpachlujesz tego tylko zakańczasz jakąś
    elastyczną fugą albo taśmą, itepe. W normalnym budownictwie gdy masz sztywny
    strop to i tak przecież szpachlujesz twardym gipsem szpachlowym do GK więc
    lepiej jest dać te wkręty. Możesz nie dawać ale zaręczam ci że prędzej
    polecą ci rysy wzdłuż na styku krawędzi płyty i sufitu od choćby trzaśnięcia
    drzwiami.

    Marek