  • 61. Data: 2013-01-21 14:55:15
    Temat: Re: program wygrzewania jastrychu
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 stycznia 2013 14:41:22 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > I to ma cos wspolnego z dylatacjami i pekaniem posadzki?

    To ja juz chyba nie wiem o czym piszemy bo moim zdaniem o prawidlowosci wykonania
    podlogowki. O petlach, dylatacjach, rurkach.

    > No i?

    To, ze piszesz ze mam byle jak zrobiona podlogowke, podczas gdy ja mam zrobiona
    wedlug PROJEKTU, a Ty "na pale". Nie masz podstawowej rzeczy jaka jest projekt a
    pouczasz wszystkich o prawidlowym wykonastwie. Jak mogles wykonac swoja podlogowke
    prawidlowo jezeli nie masz projektu? :)

    > Rozmawiamy o pekaniu posadzki przypominam.

    Rozmawiamy o prawidlowym wykonaniu podlogowki. Ty twierdzisz ze wiesz lepiej jak to
    zrobic. A tymczasem to u mnie nic nie popekalo. Wiec kto ma racje ?

    > A komputer to sam sobie wymyslil?

    Serio pytasz czy sie zgrywasz ?

    > Zapoznaj sie instrukcja Kisana, tam jest metodologia obliczen lacznie z
    > potrzebnymi tabelami.

    Buahaha. Wiesz jakie to jest uproszczenie? Program liczy dokladne opory hydrauliczne,
    przeplywy we wszystkich petlach i odpowiednio do nich i do zapotrzebowania na cieplo,
    a takze zaprojektowanych grzejnikow podlogowych dostosowuje rozstaw rurek. Dobranie
    ~20-tu petli w taki sposob zeby spelnic zapotrzebowanie co do max 5% wymaganej mocy i
    zrownowazyc w nich przeplywy recznie jest NIEMOZLIWE :) Podlogowka ma spory zakres
    tolerancji i "auto-regulacje" ale lepiej jak jest OBLICZONA i zrobiona wedlug
    PROJEKTU. Wtedy jest najoptymalniej, bez regulacji wszedzie jest wymagana
    temperatura, nic nie jest na sile dlawione, pompka chodzi na nizszym biegu.

    > Gadanie o du..ie Marynie.

    O projekcie podlogowki, nie o dupie marynie. Ale widac dla Ciebie wazniejsze sa
    pierdoly niz podstawy :)

    > Dylatacje przez srodek petli to Twoim zdanie wykonanie bezbledne? W takim
    > razie nie mam pytan.

    Nie mam ani jednej dylatacji przez srodek petli. Jezeli piszesz o tych dwoch progach
    - to to nie jest srodek petli tylko poczatek/koniec - i nie na srodku plyty tylko z
    brzegu. Pozatym rurki sa w otulinach i to JEST POPRAWNE wykonanie! Nie ma bledu.
    Pokaz mi w ktoryms z Twoich PDFow gdzie pisza, ze to jest blad? :)

    > Jakos cisnienie Ci skoczylo, nie denerwuj sie tak.

    Owszem - skoczylo, bo wkurza mnie jak mnie poucza ktos kto swoja podlogowke wykonal
    bez projektu "z glowy" i w dodatku ta mu peka :)

    Z mojej strony definitywny EOT! Nie wiem po co sie wogole daje wciagac w tak
    bezsensowne dyskusje :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 62. Data: 2013-01-21 16:06:44
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    ps.com...
    napisał:

    >To ja juz chyba nie wiem o czym piszemy bo moim zdaniem o prawidlowosci
    >wykonania podlogowki. O petlach, dylatacjach, rurkach.

    O peknieciach posadzki.

    >To, ze piszesz ze mam byle jak zrobiona podlogowke, podczas gdy ja mam
    >zrobiona wedlug PROJEKTU, a Ty "na pale".

    Nie pisze, ze masz byle jak zrobiona podlogowke, tylko, ze pominales tak
    drobny szczegol jakim sa dylatacje w polaczeniu z petlami podlogowki.

    >Nie masz podstawowej rzeczy jaka jest projekt a pouczasz wszystkich o
    >prawidlowym wykonastwie. Jak mogles wykonac swoja >podlogowke prawidlowo
    >jezeli nie masz projektu? :)

    Widzisz, nie wykonalem bez projektu.

    >Rozmawiamy o prawidlowym wykonaniu podlogowki. Ty twierdzisz ze wiesz
    >lepiej jak to zrobic.

    Ech....
    Gdzie twierdzilem, ze wiem lepiej? Zauwazylem, ze do dylatacji podszedles
    tak sobie, na pale bez projektu, a to dla zywotnosci wazniejsze niz
    obliczenia hydrauliczne.

    >A tymczasem to u mnie nic nie >popekalo. Wiec kto ma racje ?

    Masz racje, w progach powinno zawijac sie petle, wtedy nie popeka.

    >Serio pytasz czy sie zgrywasz ?

    Wszystko jedno.

> [...]
    >PROJEKTU. Wtedy jest najoptymalniej, bez regulacji wszedzie jest wymagana
    >temperatura, nic nie jest na sile >dlawione, pompka chodzi na nizszym

    No wez sie zastanow nad tym co sam piszesz. Uproszczenie recznych obliczen
    Kisana, a dalej auto regulacje. O co chcesz sie zabijac o 2%, czy 10%
    rozbieznosci? Moze o dwa metry rury?

    >O projekcie podlogowki, nie o dupie marynie. Ale widac dla Ciebie
    >wazniejsze sa pierdoly niz podstawy :)

    Wszystko jest tak samo wazne. Dobrze zrobiony projekt hydrauliczny jest tak
    samo wazny jak pozostale rzeczy/ Nie mniej i nie wiecej. Z ta roznica, ze ja
    nie deprecjonuje zadnego z nich, a Ty uwazasz, ze masz git bo program
    policzyl. Akurat dla zywotnosci instalacji ma to mniejsze znaczenie jak
    prawidlowo rozplanowane petle.

    >Nie mam ani jednej dylatacji przez srodek petli. Jezeli piszesz o tych
    >dwoch progach - to to nie jest srodek petli tylko poczatek/koniec >- i nie
    >na srodku plyty tylko z brzegu.

    No tak, to jest poczatek, koniec a nie srodek. To nic, ze tnie 8 rur zamiast
    2 albo wcale.

    >Pozatym rurki sa w otulinach i to JEST POPRAWNE wykonanie! Nie ma bledu.
    >Pokaz mi w ktoryms z Twoich PDFow gdzie pisza, >ze to jest blad? :)

    W Uponorze, strorna 13. Napisz do nich, bo moze o czyms nie wiedza.

    >Owszem - skoczylo, bo wkurza mnie jak mnie poucza ktos kto swoja podlogowke
    >wykonal bez projektu "z glowy" i w dodatku ta mu >peka :)

    Ty masz taki ogolny problem z krytyka, czy tylko chwilowy?
    A i skad wiesz, ze z glowy bez projektu, bo do tego jeszcze nie doszlismy.

    >Z mojej strony definitywny EOT! Nie wiem po co sie wogole daje wciagac w
    >tak bezsensowne dyskusje :)

    Bo Ty uwazasz, ze jestes wspanialy i to jest ten problem. Ja owszem
    napisalem, ze popekala, Ty nie napiszesz ze zrobiles babola. No bo gdziesz.
    Tyle liczenia, wprowadzania danych do komputera i taka glupota... W
    odroznieniu do Ciebie dziele sie bledami, bo temu powinna sluzyc ta
    dyskusja. Korona z glowy mi nie spadnie jak napisze, ze mimo prawidlowo
    zrobionych dylatacji nie mam pojecia czemu sa rysy w takich miejscach, gdzie
    teoretycznie nie powinno ich byc. Czy to tylko sprawa planowania dylatacji?
    Moze wlasnie nie. Moze kruszywo, moze cement, moze chu wie co...? Chetnie
    podziele sie tez innymi bledami jakie zauwazylem uzytkujac podlogowke i sa
    to bledy ktorych zaden projekt nie uwzgledni, bo to wylacznie bledy
    wykonawcze. Nie uwazam, ze jestem nieomylny, ale jezeli komus ta dyskusja ma
    sluzyc to o bledach trzeba mowic. Przeciez nie mam interesu w tym zeby
    cieszyc sie, ze masz cos zle. Kompletnie rozjechalo Ci sie pojmowanie sensu
    tych dyskusji.

    Pozdro.. TK