  • 1. Data: 2013-04-12 12:32:27
    Temat: projekt budowlany a projekt wykonawczy - czy wykonawczy konieczny?
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    Witam
    Rozglądam się za projektem domku. Raczej będzie to projekt indywidualny,
    zastanawiam się czy zamówić projekt wykonawczy konstrukcji?
    Dom chciałbym budować systemem gospodarczym, w tym samodzielnie
    wykonywać m.in. zbrojenia.
    Czy w takim przypadku powinienem się zaopatrzyć w projekt wykonawczy
    konstrukcji?
    Czym się on różni od budowlanego?

  • 2. Data: 2013-04-12 12:53:32
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Albercik" napisał w wiadomości grup

    > Witam
    > Rozglądam się za projektem domku. Raczej będzie to projekt indywidualny,
    > zastanawiam się czy zamówić projekt wykonawczy konstrukcji?

    Ja nie brałem, bo kosztował +50%, a nic nie wnosił.

    > Dom chciałbym budować systemem gospodarczym, w tym samodzielnie wykonywać
    > m.in. zbrojenia.

    > Czy w takim przypadku powinienem się zaopatrzyć w projekt wykonawczy
    > konstrukcji?

    Nie ma takiej potrzeby. Lepiej tę kasę przeznacz na dobrego kierownika.
    Dobry to taki co już kilka(dziesiąt) budów z sukcesem nadzorował, a nie
    tylko podpisywał papierki.

    Zbrojenie zwykle jest dobrze rozrysowane już w projekcie budowlanym. Jak
    chcesz robić samemu to polecam drut z oczkami i specjalny kluczyk. Robi się
    szybko i może to robić ktokolwiek tak że Ty możesz się skupić na
    nadzorowaniu :-)

    > Czym się on różni od budowlanego?

    Zawiera wiele detali i opisów nie pokazanych na projekcie budowlanym, ale w
    praktyce przy domku jednorodzinnym do niczego nie przydatnych :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 3. Data: 2013-04-15 11:42:14
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 12.04.2013 12:32, Albercik pisze:
> [...]
    > wykonywać m.in. zbrojenia.
    > Czy w takim przypadku powinienem się zaopatrzyć w projekt wykonawczy

    Czy jest ktoś jeszcze, kto mógłby coś dodać od siebie? czy reszta to
    sami teoretycy co projektu w rękach nie mieli?

  • 4. Data: 2013-04-15 13:05:22
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 15 kwietnia 2013 11:42:14 UTC+2 użytkownik Albercik napisał:
    > Czy jest ktoś jeszcze, kto mógłby coś dodać od siebie? czy reszta to
    >
    > sami teoretycy co projektu w rękach nie mieli?
    Ja dodoam jak było u mnie.
    Projektu wykonawczegoi nie miałem a budowlańcy doskonale dali sobie radę.
    Projekt zamawiaj minimalny taki pod pozwolenie na budowę. Nie wartop za nic więcej
    przepłacac bo i tak budowa pójdzie swoim torem

  • 5. Data: 2013-04-15 13:33:56
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 15.04.2013 11:42, Albercik pisze:

    > Czy jest ktoś jeszcze, kto mógłby coś dodać od siebie? czy reszta to
    > sami teoretycy co projektu w rękach nie mieli?

    A ty myślisz, że ilu budowlańców umie czytać plany?
    Jeżeli będziesz robiła sam, a nie wiesz co gdzie zacząć to może taki
    projekt ci się przyda, jak masz doświadczenie to i bez niego zrobisz.

    Ciesz się, jak ci ściany postawią wg projektu.

    --
    Pozdrawiam ARIUSZ
    http://www.ariusz.com

  • 6. Data: 2013-04-15 13:49:55
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 15.04.2013 13:33, Ariusz pisze:

> [...]
    > projekt ci się przyda, jak masz doświadczenie to i bez niego zrobisz.
    >
    > Ciesz się, jak ci ściany postawią wg projektu.

    Sam se ściany postawie. Nie chce budowlańców. Z tym że o ile przy
    murowaniu ścian wiem że nie będę potrzebował jakiś dodatkowych
    objaśnień, to np przy elementach żelbetowych się zastanawiam czy
    informacje zawarte w projekcie budowlanym będą wystarczające. W
    szczególności będę miał płytę fundamentową, generalnie prosta jak budowa
    cepa, ale trzeba wiedzieć w którą stronę i który drut zagiąć.
    I właśnie się zastanawiam czy obędę się bez projektu wykonawczego
    wycenionego na jakieś 2klocki. Wolę tą kasę dołożyć do kuchni, czy
    podłogi, niż wydać na "książkę", której nawet w biblioteczce nie położę.

  • 7. Data: 2013-04-15 14:07:57
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 15 kwietnia 2013 13:49:55 UTC+2 użytkownik Albercik napisał:
    > I właśnie się zastanawiam czy obędę się bez projektu wykonawczego
    >
    > wycenionego na jakieś 2klocki. Wolę tą kasę dołożyć do kuchni, czy
    >
    > podłogi, niż wydać na "książkę", której nawet w biblioteczce nie położę.

    Słusznie
    A odnośnie zbrojeń itp to kierbud Tobie doradzi. Weż tylko jakiegos kumatego.
    Za te 2tys co zaoszczędziśz na projekcie masz opłaconbe kierbuda który doradzi co i
    jak.

  • 8. Data: 2013-04-15 14:43:47
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Albercik" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > wycenionego na jakieś 2klocki. Wolę tą kasę dołożyć do kuchni, czy
    > podłogi, niż wydać na "książkę", której nawet w biblioteczce nie położę.

    Tę kasę dołóż do kierownika. Kierownik Ci powie jak i w którą stronę
    pozaginać pręty i których możesz nie dawać. Dobry kierownik pozwala
    zaoszczędzić więcej niż kosztuje.

    Pozdrawiam
    Ergie