  • 1. Data: 2013-04-11 15:32:05
    Temat: Jak usunąć rozlany gips?
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    Na betonową (cementową) wylewkę nieopatrzenie rozlałem rozrobiony gisp
    budowlany. Powstała brzydka plama :( Jest jakiś sensowny sposób jego
    (gispu) usunięcia z tej wylewki, czy muszę się pogodzić, że już tak
    zostanie? Wylewka pod gołym niebem.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 2. Data: 2013-04-11 15:51:38
    Temat: Re: Jak usunąć rozlany gips?
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Big Jack" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > budowlany. Powstała brzydka plama :( Jest jakiś sensowny sposób jego
    > (gispu) usunięcia z tej wylewki, czy muszę się pogodzić, że już tak

    Samo odpadnie po pierwszej zimie.

    A jak chcesz szybciej to usuń mechanicznie: jakaś szpachelka lub skrobak.
    Gips jest miękki a beton twardy więc nie powinno być problemu.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 3. Data: 2013-04-11 16:04:59
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    ws.atman.pl
    *Ergie* napisał(-a):

    > Samo odpadnie po pierwszej zimie.

    Sęk w tym, że gipsowa plama świeża (dzisiejsza), zima dopiero się
    skończyła, a do następnej nie chciałbym ogladąć tego kleksa.

    > A jak chcesz szybciej to usuń mechanicznie: jakaś szpachelka lub
    > skrobak. Gips jest miękki a beton twardy więc nie powinno być
    > problemu.

    Właśnie pomyślałem o szpachelce i szczotce drucianej. A jakaś chemia
    która by ten gips zwalczyła, a jednocześnie nie zrujnowała cementowego
    podłoża?

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 4. Data: 2013-04-11 16:35:25
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Big Jack" napisał w wiadomości grup

    > Sęk w tym, że gipsowa plama świeża (dzisiejsza), zima dopiero się
    > skończyła, a do następnej nie chciałbym ogladąć tego kleksa.

    Wiem, żartowałem :-)

    > Właśnie pomyślałem o szpachelce i szczotce drucianej. A jakaś chemia która
    > by ten gips zwalczyła, a jednocześnie nie zrujnowała cementowego podłoża?

    Ja chemii nie znam. Miałem sporo różnych plam (zaprawa, tynk, klej, gładź)
    na wylewkach. Większość jak wyschnie to odpada po pierwszym puknięciu
    młotkiem. Te bardziej oporne podważałem szpachelką, a te najbardziej odporne
    (klej Ytong) zeszlifowywałem na równo taką pacą z ząbkami.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 5. Data: 2013-04-11 22:06:21
    Od: "inteligentny" <...@...pl>

    Użytkownik "Big Jack" <a...@b...zz> napisał w wiadomości
> [...]
    > budowlany. Powstała brzydka plama :( Jest jakiś sensowny sposób jego
    > (gispu) usunięcia z tej wylewki, czy muszę się pogodzić, że już tak

    jak pod golym to za X czasu bedzie wygladac bardzo brzydko, cement to nie
    szklo i wsio wejdzie np kurz i bloto, daj na luz :) Moze mleczkiem
    cementowym zatrzec... nie wiem, beton musialbys specjalnymi polimerami
    pomalowac by wygladal zawsze ladnie

  • 6. Data: 2013-04-12 06:22:01
    Od: Macios <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-04-11 15:32, Big Jack pisze:
> [...]
    > budowlany. Powstała brzydka plama :( Jest jakiś sensowny sposób jego
    > (gispu) usunięcia z tej wylewki, czy muszę się pogodzić, że już tak

    A ja spróbowałbym po usunięciu mechanicznym, jak mówili koledzy
    wcześniej, Karcherem to co zostało zmyć :)
    Gips nie lubi wody.

    --
    Macios

  • 7. Data: 2013-04-12 08:44:07
    Od: Jacek <s...@o...pl>

> [...]
    > budowlany. Powstała brzydka plama :( Jest jakiś sensowny sposób jego
    > (gispu) usunięcia z tej wylewki, czy muszę się pogodzić, że już tak
    Zmyć myjką ciśnieniową, a jak nie masz, to woda z wiadra plus szczotka.
    Coś mi się zdaje, że zaraz zapytam na jakimś forum, co zrobić, bo jadłem
    na śniadanie śledzia i ciapnęło mi na koszulę i teraz nie wiem czym to
    wyczyścić. Znacie jakieś sensowne forum na temat plam na koszuli? Dodam,
    że koszula jest nowa i wykonana z bawełny.
    Jacek

  • 8. Data: 2013-04-12 18:03:59
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > czym to wyczyścić. Znacie jakieś sensowne forum na temat plam na
    > koszuli? Dodam, że koszula jest nowa i wykonana z bawełny.

    Oj tam, oj tam, już nie krytykuj.
    Po prostu społeczeństwo polskie amerykanieje :)

  • 9. Data: 2013-04-12 18:34:34
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-04-12 18:03, uzytkownik pisze:
    > Oj tam, oj tam, już nie krytykuj.
    > Po prostu społeczeństwo polskie amerykanieje :)
    Koniec świata!
    Takie czasy widać, że jak mi mleko na kuchni zacznie kipieć, to zamiast
    zestawić na bok, to polecę do komputera zapytać, co zrobić ;-)
    miłego weekendu
    Jacek

  • 10. Data: 2013-04-12 19:37:52
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

> [...]
    > Takie czasy widać, że jak mi mleko na kuchni zacznie kipieć, to
    > zamiast zestawić na bok, to polecę do komputera zapytać, co zrobić ;-)

    E tam od razu do komputera. To jest takie typowo polskie :)
    Amerykanin zamiast zestawić mleko z kuchni, wynajmnie prawnika, a ten
    złoży pozew sądowy, że mleczarnia nie dołączyła do swojego produktu
    instrukcji gotowania mleka oraz ostrzeżenia, że gorącym mlekiem można
    się poparzyć :)