  • 21. Data: 2020-01-30 13:41:50
    Temat: Re: przeliczenie opału
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 30 stycznia 2020 12:05:06 UTC+1 użytkownik Janusz napisał:

    > Wątpliwe, a przy obecnych zimach mało realne

    Sprawdź średnia temperaturę zimą w Bielsku chociażby z bieżących lat i ubiegłych
    Az tak mocno się zmienienia? Wrzuć do OZC jak masz chwilę i podaj ile kWh na sezon
    mniej wychodzi na grzanie przy wzroście średniozimowej temp o 1stC

    > poza tym co za problem dołożyć grzejników,

    Dom mojej mamy własnie grzejniki żeberkowe dobrane kiedyś tam tak że te 60stc musi w
    nich być minimum
    Co za problem dołożyć?
    Ano taki że miejsca nie ma bo te co sa już pod oknami po 2 metry długości

    > może też lekko ocieplić mury, nawet 5cm styro robi
    > bardzo dużą zmianę.

    Fajnie się pisze- co za problem:
    -dołożyć grzejniki(koszt kilka tysi),
    -docieplić dom(kolejne kilka tysi)
    -kupić PC(kilkanaście tysi),
    -zainwestować w FV(kilkadziesiąt tysi)
    Dawaj dalej bo póki co już 50tys przekroczyliśmy

  • 22. Data: 2020-01-30 13:51:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To opłacanie się to zanotowanie po długim czasie niewielkich oszczędności. Z tym że
    czas jest tak długi że to co będzie jak upłynie jest nieprzewidywalne. Do tego
    stosunek zaangażowanego kapitału do potencjalnych oszczednosci po wielu latach jest
    niekorzystny. Adam napisał że 4,5 tysiąca rocznie zaoszczędzi. Koszt inwestycji 41
    tysięcy. Piekac samemu w domu chleb i wykorzystując szara wode można rocznie
    zaoszczędzić minimum 1200 przy cztero osobowej rodzinie. Koszt inwestycji taki że
    pokrywa się go z bieżących wpływów bez obniżenia komfortu życia. W przypadku maszynki
    do pieczenia chleba komfort życia poprawia się czwartego dnia po zakupieniu. Tyle
    trwa żeby się zaczyn zrobił.

  • 23. Data: 2020-01-30 17:25:57
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-01-30 o 13:41, Kris pisze:

> [...]
    > -kupić PC(kilkanaście tysi),
    > -zainwestować w FV(kilkadziesiąt tysi)
    > Dawaj dalej bo póki co już 50tys przekroczyliśmy

    Żeby oszczędzać trzeba zainwestować, stara prawda ciągle aktualna, nikt
    go nie zmusza do tego a alternatyw za bardzo nie ma, gaz z butli będzie
    go kosztował więcej, co prawda będzie miał 'swoje' raty a nie bankowe
    ale niewiele to zmienia, a nie daje żadnych perspektyw podobnie jak
    kupno kolejnego kopciucha.
    A wejście w PC daje mu takie perspektywy, na razie może grzać w g12w,
    powietrzna nie ma duzych kosztów instalacyjnych podobnie jak dołożenie
    grzejników czy drobne przeróbki CO, kopciucha może zostawić na duże
    mrozy a PC kupić mniejszej mocy i grzać w pozostałym okresie.

    --
    Janusz