  • 1. Data: 2011-08-08 11:39:37
    Temat: przewrócona ścianka działowa - jak zabezpieczyć pozostałe?
    Od: shaman <g...@m...pl>

    Cześć.. teściu przewrócił mi ściankę działową na poddaszu.. Oparł
    drabinę pod dużym kątem i wlazł żeby coś pomajstrować. Ścianka z
    Porothermu 12.5cm Profi - klejona na klej do spoin cienkowarstwowych.
    Teraz jak na to patrzę, to wydaje mi się oczywiste, że ścianka padła.
    Może nawet dobrze się stało, że teraz.

    Pytanie jest jak powinna być zrobiona taka ścainka aby była nieco
    mocniejsza. Może trzeba ją jakoś zaktowić, przymocować? A może sama
    się wzmocni po zabudowaniu płytami GK? Cały problem ze ścianką polega
    na tym, że konstruktor ukrył w niej podpory płatwi i ścianka nie
    trzyma się niczego prócz podłoża. Może powinienem zrobić jakieś
    metalowe łączniki sięgające na drugą stronę poprzez słupy podpierające
    płatwie?

    linki do fotek:
    http://goo.gl/tVmcl
    http://goo.gl/ly2kE

    po drugiej stronie stoi (jeszcze) identyczna ścianka... jakoś ją
    przytwierdzać do słupa, komina czy jeszcze gdzieś?
    http://goo.gl/ZXz70

    PZDR
    Shaman

  • 2. Data: 2011-08-08 14:05:19
    Od: "AT" <d...@g...pl>

    podobną u siebie sciankę działową zrobiłem z porothermy 25,
    na skosach widzę, ze masz styropian z jednej strony, na drugim już go nie
    masz?

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2011-08-08 14:24:14
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "shaman" <g...@m...pl> wrote in message
    .googlegroups.com...

> [...]
    http://goo.gl/tVmcl
    http://goo.gl/ly2kE

    Przy takim murowaniu to będzie ci wiało z każdego gniazdka i z każdej
    dziury. Nie bez powodu porothem należy kleić w taki sposób żeby zamykać pory
    między każdą warstwą.
    Szczyty ocieplasz widzę ale szczyty ścianek działowych już nie, a to błąd i
    jeszcze zostawiasz je obcięte bez zaklejenia komór od góry.
    Chcesz dobrze ale to co robisz to porażka..
    Zreszta wspomnisz moje słowa jak sie wprowadzisz :-)
    Mam dom z porothermu i to nakwiększe gówno jakie mogłem wybrać. Z Zewnątrz
    trzeba otynkować szprycem cementowym żeby zatkać możliwość wnikania
    powietrza w zamki porothermu i w sam porowaty materiał.

    Co do ścianki co sie wywraca to trzeba było nawiercić i wkleić kawałek
    zbrojenia - na kotwę chemiczną żeby to usztywnić.

  • 4. Data: 2011-08-08 15:47:24
    Od: "ptoki" <p...@p...onet.pl>

> [...]

    > po drugiej stronie stoi (jeszcze) identyczna ścianka... jakoś ją

    > przytwierdzać do słupa, komina czy jeszcze gdzieś?

    Moze sie nie znam ale dalbym po pierwsze wiecej zaprawy.
    Tak aby wlazila w rowki.
    Albo murowal bym z pelnych cegiel.
    Do tego zakotwil bym przynajmniej po gwozdziu w te belke i cegle co 2 lub 3 rzad.
    Ale to wiele nie da. Moment zginajacy bedzie i tak dosyc spory.
    prosta sciana stac nie bedzie. Gdyby jej dorobic choć jedno pustakowa scianke
    pod katem prostym to juz by calkiem sensownie stala. Ale to raczej nie bedzie
    akceptowalne.
    W ramach paniki zakotwil bym te scianke do tej sciany za słupem.
    Metod jest sporo. Najprostsza to paski blachy przykrecone do pustakow i przybite
    do slupa.

    Wazne zeby slupa nie wiercic ani nie wkrecac wkretow. Tylko gwozdzie.

  • 5. Data: 2011-08-08 15:51:37
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 08-08-2011 o 13:39:37 shaman <g...@m...pl> napisał(a):

    > Cześć.. teściu przewrócił mi ściankę działową na poddaszu.. Oparł
    > drabinę pod dużym kątem i wlazł żeby coś pomajstrować. Ścianka z
    > Porothermu 12.5cm Profi - klejona na klej do spoin cienkowarstwowych.
    No pięknie :)

    > Teraz jak na to patrzę, to wydaje mi się oczywiste, że ścianka padła.
    > Może nawet dobrze się stało, że teraz.
    Jak widzę to musiała :) słaba za cienka spoina i brak pionowej.

    > Pytanie jest jak powinna być zrobiona taka ścainka aby była nieco
    > mocniejsza.
    Wymurowana na normalnej zaprawie z pionową spoiną także :)

    Może trzeba ją jakoś zaktowić, przymocować?
    Miałeś sobie w kominie zostawić tzw zamki. Czyli wnęki na pół pustaka
    aby go ta wmurować przy murowaniu działówki.
    To są podstawy i tego uczą w szkole, właściwej :)
    jak widać twój murarz jej nie kończył.

> [...]
    > trzyma się niczego prócz podłoża. Może powinienem zrobić jakieś
    > metalowe łączniki sięgające na drugą stronę poprzez słupy podpierające
    Napisałem, wykuć co najmniej trzy dziury lub wywiercić dziury i zaprawić
    kotwy
    i porządnie wymurować.
    Nie mocuj do więźby bo ci ścianka popęka.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 6. Data: 2011-08-08 16:03:09
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 08-08-2011 o 17:51:37 janusz_kk1 <j...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    >

    > A może sama
    > Napisałem, wykuć co najmniej trzy dziury lub wywiercić dziury i zaprawić

    A teraz widzę że tam masz słup, czyli zamków nie zrobisz ani kotw też nie,
    czyli
    zostaje przesunięcie tej ścianki poza słup tak aby było ją do czego
    przymórować z boku.

  • 7. Data: 2011-08-08 18:15:54
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "ptoki" <p...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > 3 rzad.
    > Ale to wiele nie da. Moment zginajacy bedzie i tak dosyc spory.

    Kotwienie do drewna skończy sie popękaniem ściany. Te pionowe belki
    drewniane lepiej niech pracują osobmo.
    Co do zaprawy to trzeba dać tyle żeby wlazła w dziury, a w ogóle to nie
    używać tego gówna jako materiały budowlanego :-)
    mam z tego cały dom to wiem :-)

  • 8. Data: 2011-08-08 18:17:58
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "janusz_kk1" <j...@o...pl> wrote in message

    w strop zakotwić pręty na kotwę chemiczną ale takie murowanie to kibel nie
    murowanie.
    Autor wspomni moje słowa :-) Wianie z gniazdek będzie piekne :-) Całe te
    ściany będą zimniejsze.

  • 9. Data: 2011-08-08 19:18:55
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 08-08-2011 o 20:17:58 kiki <k...@t...fel> napisał(a):

    > "janusz_kk1" <j...@o...pl> wrote in message
    >
    > w strop zakotwić pręty na kotwę chemiczną ale takie murowanie to kibel
    > nie murowanie.
    Ale to mu nic nie da, to nie beton tylko ceramika, oprze się mocniej i
    znowu przewróci ściankę :(

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 10. Data: 2011-08-08 20:16:13
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
> [...]
    > Co do zaprawy to trzeba dać tyle żeby wlazła w dziury, a w ogóle to
    > nie używać tego gówna jako materiały budowlanego :-)

    zalezy jak zakotwisz tę ścianę... :)