  • 1. Data: 2012-09-13 23:42:49
    Temat: regulator pokojowy do pieca na ekogroszek - ma sens?
    Od: "decore-meble.pl" <r...@g...com>

    Witam

    kupuje powoli piec na ekogroszek - wydatek nie maly bo prawie 10 tys i sie zastnawiam
    nad regulatorem pokojowym? piec bedzie SASa 23kw z retorta obrotowa i podajnikiem

    czy u was takie rozwiaznaie sie sprawdziło? czy do regulatoria konieczne jest
    montowanie regulatorów mieszjących (bedzie bojler na CWU podlacozny do pieca)?

    dzieki z apomoc
    rt

  • 2. Data: 2012-09-14 07:28:15
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2012-09-13 23:42, decore-meble.pl pisze:
> [...]
    montowanie regulatorów mieszjących (bedzie bojler na CWU podlacozny do pieca)?

    Ja mam regulator pokojowy.

    Jest to fajne rozwiązanie w miesiącach, kiedy nie ma dużych mrozów.
    Można sobie nastawić na regulatorze, żeby załączał piec np. na 2-3
    godziny po południu (tuż przed powrotem z pracy) i na 2 godziny wczesnym
    rankiem (przed wstaniem z łóżka). Oczywiście istotny jest tu tryb życia
    mieszkańców. Poza włączaniem/wyłączaniem pieca regulator nie spełnia u
    mnie żadnej innej roli. Temperaturę w pomieszczeniach regulują głowice
    termostatyczne.

    Jak są duże mrozy, to nie warto kombinować, bo samo nagrzanie wody w
    zładzie pochłania sporo energii. W roku są to 2 miesiące z reguły.
    Generalnie, jak piec ma chodzić więcej niż 2/3 doby, to już nie bawię
    się sterownikiem, tylko piec chodzi całą dobę. Kiedyś nawet liczyłem
    sobie ile razy podajnik podaje przy rozruchu pieca (nagrzewanie wody od
    20 do 60 stopni) i ile razy podaje, jak piec jest włączony całą dobę.
    Już nie pamiętam wyników, ale przy dużych mrozach oszczędności jakie
    daje sterownik pokojowy są na tyle niewielkie, że wybieram komfort
    stałej temperatury przez cały dzień :)

    Jeśli chodzi o zawory mieszające, to nie posiadam takowych. Choć nie
    ukrywam, że przydałby się zawór 3-drożny.

  • 3. Data: 2012-09-14 08:42:12
    Od: Jacek <s...@o...pl>

> [...]
    montowanie regulatorów mieszjących (bedzie bojler na CWU podlacozny do pieca)?

    Że tak spytam: jaką powierzchnię chcesz ogrzewać, że kupujesz 23 kW?
    Jacek

  • 4. Data: 2012-09-14 11:50:22
    Od: rrr <r...@r...poczta.onet.pl>

    Użytkownik decore-meble.pl napisał:
> [...]
    montowanie regulatorów mieszjących (bedzie bojler na CWU podlacozny do pieca)?

    Witaj
    nie kupuj tak drogiego kotła, zanim nie dowiesz się ile kosztuje do
    niego ślimak i rura w której ślimak chodzi. Z obserwacji i niestety
    autopsji, kupiłbym teraz piec za połowę tej ceny.

    pozdrawiam
    rafał

  • 5. Data: 2012-09-14 11:55:20
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2012-09-14 11:50, rrr pisze:

> [...]
    > niego ślimak i rura w której ślimak chodzi. Z obserwacji i niestety
    > autopsji, kupiłbym teraz piec za połowę tej ceny.

    Jestem tego samego zdania.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 6. Data: 2012-09-14 20:10:20
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Jestem tego samego zdania.

    To i ja potwierdzę, a najlepiej jeszcze mieć sprzedawcę z częściami w
    pobliżu. Jak nie ma, to wypadało by trzymać zapasowe części.
    Mnie raz padła przekładnia, raz padł ślimak, zawsze w długi weekend czy
    święta i pomimo sporych możliwości naprawy, kończyło się to wymianą
    zaraz po pozyskaniu części oryginalnych :)

    Irek.N.

  • 7. Data: 2012-09-27 13:35:47
    Od: HTCROM MIUI <m...@g...com>

    > czy u was takie rozwiaznaie sie sprawdziło? czy do regulatoria konieczne jest
    montowanie regulatorów mieszjących (bedzie bojler na CWU podlacozny do pieca)?

    Nie szkoda kasy tyle na taki kocioł? daj spokoj sobie
    W rodzinie kupilismy juz 5 kotłów z tej firmy
    http://www.kotly-marciniak.isnet.pl/

    cena 26kWh to ok 5k netto
    ładny design, nowoczesny sterownik, łatwa obsługa, podajnik tłokowy mozesz

    palić miałem, który jest tańszy a tak samo kaloryczny ja kupuje w cenie ok 400zł/T
    spalam 3T na zezon 260m2 z piwnicami co kosztuje mnie grzanie w zezonie 1200zł.

    Mam wszstkie zabawki u siebie i uważam ze sterownik pokojowy to zbędny wydatek,
    obecnie zluży mi tylko załącz wyłącza podłogówke i aby poza sezonem właczyć czasami
    pompkę od podłogówki, zwykłe termostaty na grzejnikach wystarczą w zupełności.
    Pozatym to nie oszczednosc jak codziennie przebywasz w domu aby obniżać temperaturę a
    pozniej ją podnosic, nie słuchałem kolegów z grupy i nakupowałem tego sprzętu a leży
    teraz bezużyteczny.

  • 8. Data: 2012-09-27 13:47:21
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 27 września 2012 13:35:47 UTC+2 użytkownik HTCROM MIUI napisał:

    > ładny design,

    To najważniejsze;))