  • 1. Data: 2010-07-23 16:06:09
    Temat: remont C.O. a kwestia papierkow
    Od: "ikarek" <l...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    Witam, mam pytanie odnośnie wymaganej biurokracji
    w związku z remontem instalacji centralnego ogrzewania
    w domku jednorodzinnym.

    Sytuacja jest następująca:
    - projekt wewnętrznej instalacji gaz. z 1999 roku, obejmuje
    kuchenkę, piec kąpielowy (junkers) oraz kocioł gazowy c.o.
    - dotychczas wykorzystywaliśmy tylko kuchenkę oraz junkersa
    i te rzeczy są wypisane na ostaniej umowie z PGNiG
    - wykonany przez nas remont polegał na wymianie junkersa na
    2-funkcyjny piec (c.o. + woda), do tego wymiana wszystkich
    rur, grzejników, etc. Miejsce podłączenie pieca się nie zmieniło;
    mamy wykonaną próbę szczelności, sprawdzony komin, itd.

    Udałem się więc do punktu obsługi klienta PGNiG, celem
    poinformowania o wymianie pieca na inny i otrzymania decyzji
    o zmianie taryfy. Jakież było moje zdziwienie, gdy facet w BOK
    powiedział, że muszę wykonać nowy projekt instalacji gazowej
    i przejść przez tą całą biurokratyczną mordęgę.
    Na zdrowy rozum, wydaje mi się, że to są kompletne bzdury,
    no ale w Polsce nigdy nie wiadomo. Tak więc, zanim udam się
    do siedziby PGNiG w Bydgoszczy, chciałbym poznać Waszą
    opinię na ten temat.

    P.s. Kolega mówi, żeby w ogóle nic nie zgłaszać, tylko jesienią
    złożyć wniosek o zwiększenie limitu i zmianę taryfy. Ja jednak
    wolałbym postąpić zgodnie z prawem - o ile nie będzie to oznaczać
    jakichś niestworzonych utrudnień i straty czasu.

  • 2. Data: 2010-07-23 19:17:33
    Temat: Re: remont C.O. a kwestia papierkow
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    ikarek wrote:
> [...]
    > wolałbym postąpić zgodnie z prawem - o ile nie będzie to oznaczać
    > jakichś niestworzonych utrudnień i straty czasu.

    idź jeszcze zgłosić remont instalacji co do architektury, legalisto :)

  • 3. Data: 2010-07-23 19:31:50
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "ikarek" <l...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:i2celt$7ur$1@news.onet.pl...

> [...]
    > wolałbym postąpić zgodnie z prawem - o ile nie będzie to oznaczać
    > jakichś niestworzonych utrudnień i straty czasu.

    Zgodnie z popier...ym polskim prawem musisz zrobić projekt instalacji i
    przejść całą procedurę biurokratyczną z tym związaną.
    Jeżeli jednak zrobisz to bez projektu to nikt "Ci głowy nie urwie", a już
    napewno nie będzie się nikt interesował tym z gazowni. Ty jako właściciel /
    zarządca / najemca w pełni odpowiadasz za stan techniczny tej instalacji
    niezależnie od tego czy jest ona wykonana z projektem i przez uprawnionego
    montera czy też wykonana jest samowola. Ale jest "ale". Do czasu, do kiedy
    nic się nie stanie nikt się nie będzie Ciebie czepiał. Jednak w przypadku,
    kiedy doszłoby do nieszczęścia np. zagazowania / wybuchu / pożaru prokurator
    w pierwszej kolejności zarząda wszelkiej dokumentacji. Jeżeli odkryje, że
    były robione przeróbki to będziesz miał "ciepło". Kolejnym "minusem"
    samowolnych przeróbek jest to, że w przypadku, kiedy będziesz korzystał z
    ubezpieczeń domu to w przypadku wykrycia faktu dokonania przeróbek w
    instalacji bez projektu, TU wypnie się na Ciebie i nie wypłaci Ci
    odszkodowania.

    Wybór należy do Ciebie.

  • 4. Data: 2010-07-23 21:10:54
    Od: M <M...@o...pl>

    Plumpi pisze:

    > wszelkiej dokumentacji. Jeżeli odkryje, że były robione przeróbki to
    > będziesz miał "ciepło". Kolejnym "minusem" samowolnych przeróbek jest

    Jeżeli nie ma ŻADNEJ dokumentacji to i przeróbki trudno udowodnić. :-)

    M.

  • 5. Data: 2010-07-23 21:13:26
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jeżeli nie ma ŻADNEJ dokumentacji to i przeróbki trudno udowodnić. :-)

    Chyba nieuważnie czytasz :)

    Cytat autora wątku:

  • 6. Data: 2010-07-23 21:29:12
    Od: "ikarek" <l...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    OK Panowie, dziękuję bardzo za wyjaśnienie sytuacji :)

    Aha, jeszcze coś humorystycznego - facet z BOK uwiadomił
    mi, że jestem 2 projekty instalacji w plecy ;) gdyż projekt
    przygotowany na c.o+wodę+kuchenkę "nie działa" w sytuacji,
    gdy podłączymy tylko wodę i kuchenkę. Zupełnie mnie to
    rozbroiło :)

  • 7. Data: 2010-07-24 09:45:29
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    ikarek wrote:
> [...]
    > przygotowany na c.o+wodę+kuchenkę "nie działa" w sytuacji,
    > gdy podłączymy tylko wodę i kuchenkę. Zupełnie mnie to

    a może poinformuj go serdecznie, że nei musisz żadnych projektów robić, bo
    tylko odkręcasz kurek gazowy pod starym piecem CO, a poprzednio go tylko
    odłączyłesz zaworem. a na to nie potrzeba projektu.

  • 8. Data: 2010-07-24 19:39:56
    Od: M <M...@o...pl>

    Plumpi pisze:
    > Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Chyba nieuważnie czytasz :)

    Tak :-)

    M.

  • 9. Data: 2010-07-24 19:47:10
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ikarek" <l...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:i2d1jj$8cq$1@news.onet.pl...
> [...]
    > przygotowany na c.o+wodę+kuchenkę "nie działa" w sytuacji,
    > gdy podłączymy tylko wodę i kuchenkę. Zupełnie mnie to

    Masz zapewne w domu parę gniazdek sieciowych których też nie używasz i czy
    to znaczy że energetycy też będą ci się pieklić?
    Dziwne co?
    Ja jak robiłem projekt to zażyczyłem sobie w projekcie piec CO oraz
    podłączenie _giętkim_wężem_ kuchenki gazowej na zaś, gdyby co...
    Wykonawca podłączył piec CO a że kuchenki nie było (i nie ma nadal) w
    kuchni, zakończył gasleitung zaworem dodatkowo zaślepionym korkiem.
    Do gazowni do umowy zgłosiłem tylko istnienie pieca CO a fakt że w projekcie
    jest nieczynny punkt w kuchni nikogo nie zaiteresował.

    Marek

  • 10. Data: 2010-07-25 10:08:47
    Od: Jim <j...@w...pl>

    W dniu 2010-07-23 18:06, ikarek pisze:
    > Witam, mam pytanie odnośnie wymaganej biurokracji
    > w związku z remontem instalacji centralnego ogrzewania
    > w domku jednorodzinnym.

    [ciach]

    Specjalistą nie jestem ale podobną sytuację przerabiałem u siebie i to w
    kamienicy. Zrobiłem tak:

    - zgłoszenie do właściwego wydziału architektury prac budowalnych
    modernizacja instalacji gazowej wewnątrz lokalu (za licznikiem),
    modernizacja wewnętrznej instalacji CO.
    - po 30 dniach wniosek do PGING o zamianę ilości dostarczanego paliwa
    gazowego z kopią zgłoszenia i informacją o braku wpłynięcia sprzeciwu.

    O 01.2009 nie potrzeba pozwolenia na budowę na modernizację instalacji
    gazowej, wystarczy zgłoszenie.

    Jim,