  • 1. Data: 2009-11-24 10:12:55
    Temat: ściany nośne z silikatów
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

    Buduje dom z cegły silkatowej, kierownik upiera sie ,żeby cegła była 24 ,
    natomiast na stronie producenta , ściany nośne dopuszcza sie juz od 12 cm.
    Chciałem więc kompromisem zrobic z 18 ściany nosne. Nie przeginam i lepiej
    poddac sie sugestii kierownika i wziąć 24 . Jakby ie patrzec to jest różnica
    w powierzchni wewnetrzenj

    --
    photos of rome
    http://rome.net-poland.com

  • 2. Data: 2009-11-24 10:27:23
    Temat: Re: ściany nośne z silikatów
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "mirek" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Chciałem więc kompromisem zrobic z 18 ściany nosne. Nie przeginam i lepiej
    > poddac sie sugestii kierownika i wziąć 24 . Jakby ie patrzec to jest

    Nie doradze Ci w tej sprawie ale ciekawy jestem jak masz zapisane w
    projekcie.
    Kierownik powinien chyba pilnowac aby wszystko zrobic zgodnie z projektem a
    nie wprowadzac wlasne rozwiazania.

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 3. Data: 2009-11-24 10:30:22
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 24 Lis, 11:12, "mirek" <f...@w...pl> wrote:
> [...]
    > poddac sie sugestii kierownika i wziąć 24 . Jakby ie patrzec to jest różnica

    Jest też różnica w cenie ...
    ;-)

    Ja mam ściany zewnętrzne 18, a wewnętrzne .... 24.

    Zewnętrzne mogły by być 15 , ale to już wydaje mi się nazbyt wiotkie.
    Wewnętrzne (nośne) muszą być zwykle szersze aby spełnić warunki
    minimalnego oparcia dla stropu. Ponad stropem też mogą być cieńsze (i
    u mnie są).

    Jeśli mogę Ci coś radzić, to ostatnie warstwy (przed dachem) ścian
    przemurować z BK. Tak samo wszelkie elementy które mogą być trudne w
    ociepleniu (np. balustrado-ściana na balkonie itp.).

    Patrz też czy prawidłowo układają i kleją te bloczki.Klej musi być
    rozprowadzony po całej górnej powierzchni bloczka, najlepiej kielnią
    lub szpachelką zębatą. Jeżeli docinają lub ściany łączą się pod kątem
    to musi być spoina pionowa. Pilnuj żeby nie obracali odwrotnie
    pustaków (wtedy powstaje szpara na wylot) ani żeby nie zostawiali
    zalepiania szpar na później.

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 4. Data: 2009-11-24 11:38:33
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

    Jest też różnica w cenie ...
    ;-)
    ******** to jest mniej istotne

    Ja mam ściany zewnętrzne 18, a wewnętrzne .... 24.

    *************To jest mały domek i nośne sa tylko zewnetrzne

    *********** parterowy

    ****** Przed dachem to wiem, i dół od fundamentów tez.

    *************** dzieki dopilniję

  • 5. Data: 2009-11-25 07:50:34
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 24 Lis, 12:38, "mirek" <f...@w...pl> wrote:

    > przemurować z BK. Tak samo wszelkie elementy które mogą być trudne w
    > ociepleniu (np. balustrado-ściana na balkonie itp.).
    >
    > ******  Przed dachem to wiem, i dół od fundamentów tez.

    Nie wiem ile styropianu planujesz, ale jeżeli nie wystawiasz okien w
    warstwę styropianu to warto sie zastanowić nad obmurowaniem otworu
    okiennego także BK. No ale to może już przesada...
    A ten "dół od fundamentów" to chodzi Ci o ścianę fundamentową? jeśli
    tak to BK się w tym miejscu nie nadaje (silikaty też nie).
    :-(

    > *************** dzieki dopilniję

    A na jakim etapie jesteś. Już budujesz czy walczysz dopiero z
    architektem? Co masz w projekcie?

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 6. Data: 2009-11-25 14:39:28
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    Jak ktos sie chce bawic w dom pasywny to moze sie pokusic o wstawianie
    BK w silikaty. Tylko niech uwaza na pekanie tynku na polaczeniu bk/silikat..
    Ale moim zdaniem nie ma sensu, Od gory sciany - pomiedzy dachem a sciana
    dajesz styropian lub welne. Od dolu znowu nie ciagnie tak mocno.
    S.

  • 7. Data: 2009-11-25 15:27:07
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    k.googlegroups.com...
> [...]

    A ten "dół od fundamentów" to chodzi Ci o ścianę fundamentową? jeśli
    tak to BK się w tym miejscu nie nadaje (silikaty też nie).

    Na stronie polskich silikatów jest silikat o podwyższonej odporności
    cieplnej

    --
    photos of rome
    http://rome.net-poland.com

  • 8. Data: 2009-11-26 01:59:53
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 25 Lis, 16:27, "mirek" <f...@w...pl> wrote:

    > Na stronie polskich silikatów jest silikat o podwyższonej odporności
    > cieplnej

    Możesz dać linka?
    Bo nie wiem o czym piszesz, bo to co napisałeś to sugeruje budulec do
    budowy .... kominków ...
    ;-)

  • 9. Data: 2009-11-26 16:14:35
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]

    > cieplnej

    Możesz dać linka?
    Bo nie wiem o czym piszesz, bo to co napisałeś to sugeruje budulec do

    teraz nie moge tego znaleźć , ale był to silkat P

    --
    photos of rome
    http://rome.net-poland.com